Gå til innhold

Nakstad sier julebord og julegrantenning er ok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sier noe annet om et par timer 🙈

• Liker 6
Skrevet

Han har nok heller tatt inn over seg at antall innleggelser er stabilt. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns bedrifter som avlyser julebord sånn som smittesituasjonen er i Norge nå er fornuftige. 

• Liker 9
Skrevet
NorthernLight skrev (4 minutter siden):

Jeg syns bedrifter som avlyser julebord sånn som smittesituasjonen er i Norge nå er fornuftige. 

Eller sleipe. Fin måte å spare penger på. 

• Liker 6
Skrevet

Rart å se Nakstad være fornuftig. Det er andre som er hysteriske nå. 

• Liker 8
Skrevet
Example skrev (6 minutter siden):

Eller sleipe. Fin måte å spare penger på. 

Er vel en del bedrifter som har tapt penger det siste året og. 

• Liker 2
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Hvem er det som er helseminister i dette landet og som har myndighet? Er det Nakstad? Sist jeg sjekket var det ikke det. Slik dette foregår nå så undergraver den sittende regjeringen sitt gode navn og rykte. Selv om måten dette håndteres på ikke er overraskende, vi så dette komme med regjeringsskifte. 

Endret av Lill :)
Skrevet
NorthernLight skrev (2 minutter siden):

Er vel en del bedrifter som har tapt penger det siste året og. 

Absolutt, og noen har tjent. REMA 1000, som nå har avlyst julebord, er i en bransje som har tjent veldig godt på pandemi.

Kjenner jeg hadde blitt rimelig forbannet dersom en bedrift jeg hadde jobbet i hadde vært blant de første til å avlyse julebordet for andre året på rad, mot faglige råd. Da fremstår det som et rent sparetiltak. Forhåpentligvis legges det av penger for tre år til neste år, eller at de ansatte påskjønnes tilsvarende kostnadene de sparer inn.

Nå er det ikke aktuelt i min bransje uansett, da vi alltid må betale julebordet selv. I så måte er det egentlig ingenting som stopper oss fra å arrangere et eget julebord uavhengig av hva arbeidsgiver sier.

• Liker 4
Skrevet
Example skrev (1 minutt siden):

Absolutt, og noen har tjent. REMA 1000, som nå har avlyst julebord, er i en bransje som har tjent veldig godt på pandemi.

Kjenner jeg hadde blitt rimelig forbannet dersom en bedrift jeg hadde jobbet i hadde vært blant de første til å avlyse julebordet for andre året på rad, mot faglige råd. Da fremstår det som et rent sparetiltak. Forhåpentligvis legges det av penger for tre år til neste år, eller at de ansatte påskjønnes tilsvarende kostnadene de sparer inn.

Nå er det ikke aktuelt i min bransje uansett, da vi alltid må betale julebordet selv. I så måte er det egentlig ingenting som stopper oss fra å arrangere et eget julebord uavhengig av hva arbeidsgiver sier.

Ja de er i en bransje hvor man har tjent bra det siste året. Så jeg skjønner hva du mener. Men sånn generelt sett så er mange mer tett på hverandre når det er julebord og det er alkohol innblandet, dans og sang. Folk glemmer ofte smittevern da. 

• Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (12 minutter siden):

Ja de er i en bransje hvor man har tjent bra det siste året. Så jeg skjønner hva du mener. Men sånn generelt sett så er mange mer tett på hverandre når det er julebord og det er alkohol innblandet, dans og sang. Folk glemmer ofte smittevern da. 

Det er klart. Men man skal også leve. Smitten kommer neppe å synke noe særlig utover vinteren.

Jeg tror folk flest nå vil benytte muligheten før alt stenger igjen. Det er en konsekvens av politikken man har kjørt disse årene.

• Liker 3
Skrevet
NorthernLight skrev (49 minutter siden):

Men, som også Nakstad sier, dette er mennesker du er sammen med til daglig - og hvis noen av dem blir smittet så kommer covid-19 til å gå sin seiersgang på denne arbeidsplassen. Da spiller ikke et julebord så stor rolle, hvis folk bare er flinke til å holde seg hjemme om de blir syke - noe de vel også strengt tatt skal gjøre en vanlig arbeidsdag...

• Liker 1
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Men, som også Nakstad sier, dette er mennesker du er sammen med til daglig - og hvis noen av dem blir smittet så kommer covid-19 til å gå sin seiersgang på denne arbeidsplassen. Da spiller ikke et julebord så stor rolle, hvis folk bare er flinke til å holde seg hjemme om de blir syke - noe de vel også strengt tatt skal gjøre en vanlig arbeidsdag...

Ja men det er ikke alle man er like tett på i bedriften til daglig. Så julebord kan spille en rolle smittevernsmessig. Man vet også at enkelte har en tendens til å komme småsyke på jobb/julebord enn andre. Ikke alle er så nøye på ting.

• Liker 1
Skrevet
Example skrev (27 minutter siden):

Det er klart. Men man skal også leve. Smitten kommer neppe å synke noe særlig utover vinteren.

Jeg tror folk flest nå vil benytte muligheten før alt stenger igjen. Det er en konsekvens av politikken man har kjørt disse årene.

Det er ikke noen fare for at alt stenger hvis folk bare kan dele litt på livet, mao 'leve' litt mindre utagerende!

Skrevet

Hadde aldri dratt på julebord i disse tider. 

Skrevet (endret)
NorthernLight skrev (1 time siden):

De lytter hvertfall ikke på myndighetene som sier at man IKKE skal avlyse julebord. Jeg synes ikke de er fornuftig når de avlyser julebord.

Tenk på alle norske arbeidsplasser som forsvinner av den grunn. Dessuten er antall innlagte på sykehus stabilt. Alt annet er å overdrive.

Om det blir dramatisk om 3 uker, da får vi stenge rundt juletider. Det er mer fornuftig vil jeg si.

Endret av Visum
  • Liker 1
Skrevet
Visum skrev (Akkurat nå):

De lytter hvertfall ikke på myndighetene som sier at man IKKE skal avlyse julebord. Jeg synes ikke de er fornuftig når de avlyser julebord.

Det kommer helt annpå hvor mange som samles,hvor tett på man er ellers,hvor godt smittevernet er osv. Nå har jo myndighetene/fHI tatt feil flere ganger det siste året. Alt det de sier trenger ikke å være rett for å si det sånn. Det går an å tenke litt selv. Mange julebord over alt vil definitivt ikke bidra til at smitten går nedover..

Skrevet
Lawyam skrev (28 minutter siden):

Det er ikke noen fare for at alt stenger hvis folk bare kan dele litt på livet, mao 'leve' litt mindre utagerende!

Som man har gjort det siste halvannet året. Folk flest er nok ferdige med å begrense seg nå. 

Skrevet (endret)
NorthernLight skrev (26 minutter siden):

Det kommer helt annpå hvor mange som samles,hvor tett på man er ellers,hvor godt smittevernet er osv. Nå har jo myndighetene/fHI tatt feil flere ganger det siste året. Alt det de sier trenger ikke å være rett for å si det sånn. Det går an å tenke litt selv. Mange julebord over alt vil definitivt ikke bidra til at smitten går nedover..

Myndighetene tilpasser seg etter best evne, og de tar ikke feil. Det finnes ikke vitenskaplig grunnlag for å avlyse julebord - bare engstelige som frykter smitte, og sprer frykt.

Ingen bryr seg om smitte lenger. Det er kun èn faktor som er viktig, det er sykehuskapsitet. Altså antall personer som blir innlagt på sykehuset. For all del kan det være 100.000 smittende hver dag og bare 1 blir innlagt på sykehuset.

Det er ingen problem om smitten øker voldtsomt nå i julebord sesongen, sålenge antall sykehusinnleggelse holder seg på akseptabel nivå, slik den gjør. Om du har tatt vaksine, så har du ingenting og frykte.

Endret av Visum
  • Liker 2
Skrevet

Nakstad sier at Tacosøndag er greit.

Jippi 😃😆

• Liker 1
  • Opprett ny...