Mari Y Skrevet 1. desember 2021 #41 Del Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): #170. Aron Jahnsen: Pågripelsen (Del 1 av 3) Interessant med hans perspektiv, men det er også en del som skurrer (for å si det med Charter-Svein). Anonymkode: 5e3d6...65b Det er en slags Dunning- Kruger- effekt. Dvs, noen overvurderer egen kompetanse. Hvis man tror at man kan gjøre den jobben politiet og andre profesjonelle gjør, så overvurderer man egen kompetanse. Det er rettsvesenet og politiet som har denne kompetansen. De tar flere års utdanning for og å straffe mennesker som begår alvorlige lovbrudd. Selvsagt er det slik at overgrep ikke blir godt nok tatt tak i. Jeg tror mye av dette handler om manglende åpenhet og at samfunnet må jobbe målrettet for og å øke kunnskapen om seksuelle overgrep. Men mange av de som jobber aktivt med denne tematikken er heller ikke spesielt begeistret for taktikken man her ser, og de jobber gjerne profesjonelt innen barnevern, politi, osv. Saken er at av og til kan politiet sitte på informasjon og opplysninger og da er det veldig uheldig med den virksomheten MGO driver med. Jeg tror man skal lytte til politiet osv når de varsler mot denne typen virksomhet. Derimot tror jeg også at hadde folk vært litt mer opplyste, så ville de ikke ha gitt sin støtte til MGO. Og at hadde seksuelle overgrep blitt mer tatt tak i, hadde vi sluppet mer støtte til folk som ikke vet hva de driver med. Jeg tror egentlig at den beste måten og å motarbeide seksuelle overgrep er mindre stigma, mer åpenhet osv. Og at desto mer åpenhet jo lettere vil det være for mennesker og å snakke om det, og jo mer vet man om hvor utbredt det er. Grupper som MGO er egentlig bare mer støy og vi har ikke bruk for slik virksomhet i det samfunnet vi lever i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. desember 2021 #42 Del Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): #170. Aron Jahnsen: Pågripelsen (Del 1 av 3) Interessant med hans perspektiv, men det er også en del som skurrer (for å si det med Charter-Svein). Anonymkode: 5e3d6...65b Ikke bare skurrer. Det er rent ut ganske foruroligende at han bare kan rømme fra politiet på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #43 Del Skrevet 18. oktober 2023 De er ikke ekstrem nok, heller ganske pysete. Han fyren vil bare ha penger. Dårlig businessmodell å bannlyse betalende kunder fra gruppa da lol 😆 Anonymkode: 24882...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #44 Del Skrevet 18. oktober 2023 On 11/28/2021 at 1:47 PM, AnonymBruker said: Er dette samme fyren som har blitt dømt igjen? (Artikkelen er fra juli.) Han hadde aldri fått så mye som ei krone av meg. Han er jo helt på styr, henger ut uskyldige som aldri har blitt dømt for noe som helst, og henger ut overgrepsofrene sammen med overgriperne. MED bilde, UTEN samtykke. Anonymkode: aa351...18b Dette er løgn. Alle er dømt, men ikke sonet. Ofrene er aldri avbildet. Jeg var i gruppen før du skrev den kommentaren. Anonymkode: 24882...960 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #45 Del Skrevet 18. oktober 2023 On 11/28/2021 at 9:44 PM, AnonymBruker said: En jeg gikk på skolen min var helt ekstrem på dette med å kjempe mot pedofili, ikke så offentlig som Aron, men likevel ekstrem. Jeg er selvfølgelig i mot pedofili selv, men han var så voldsom. Viste seg han var pedofil selv. Makes you think. Anonymkode: 06a26...b39 Det er sjelden tilfelle. Overgrep over nett er veldig vanlig nå og det er bra at noen prøver å følge med. Politiet kan bare gjøre så mye. Anonymkode: 24882...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #46 Del Skrevet 18. oktober 2023 On 11/27/2021 at 12:58 PM, AnonymBruker said: De har da alltid vært ekstreme? Dessuten har de alltid manipulert forsøk som er lettlurte og naive og sliter med enkel logikk: det spiller helt åpenbart liten rolle om du vet om naboen er dømt for overgrep eller ei. Mørketallene er så gigantiske at dersom du (og gruppen) virkelig ville oppnå noe som monnet så er «hvordan få ned mørketallene fra tilnærmet 100% og ned mot 10-20%» et mål dere kan starte med. Det helt åpenbare stedet å starte da er sexundervisning for alle barn med språk. Altså alle over 1 år. Deretter burde barnevernet styrkes kraftig og kontrollrutinene skjerpes. Det burde også være mulig å pålegge foreldre psykisk screeningundersøkelser som man kan stryke på. For kvinner sier en at det er fedre, brødre og kjærester som voldtar og dreper. For barn er det foreldre, slektninger og foreldrenes venner som er de skumleste, ikke naboen. Fokuset på «naboen som overgriper» tenker jeg er designet for å ta folk sitt blikk vekk fra de aller skumleste for barn: mamma og pappa. Om du virkelig ønsket trygghet for barn er overvåkning i familien egentlig beste vei fremover. Melder du deg? Anonymkode: ccf8b...910 Dette har allerede vært praktisert lenge. Har det hjulpet? Overgrep over nett er mer utbredt enn noen gang. Anonymkode: 24882...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #47 Del Skrevet 18. oktober 2023 On 11/27/2021 at 7:34 PM, Chomsky89 said: Norge er et av landene hvor overgripere har minst sannsynlighet for å bli drapsmenn. Hvis du ønsker mye hardere straffer, så vil nok langt flere offer bli drept. Ingen liker overgripere, men denne tanken om hardest mulig straff bare er positivt er ganske tanketomt. I stedet får de voldta igjen og igjen. Har du respekt for at enkelte vil heller dø enn å bli misbrukt? Anonymkode: 24882...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå