AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #21 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 700.000 i bot? Det tror jeg ikke noe på! Hvis det er tilfelle så ligger dommen offentlig så hvor er den????? Anonymkode: 6fabe...862 Det er flere erstatninger sammen, til de overgrepsdømte som han offentliggjorde. De gikk sammen mot han etterpå, og fikk da erstatninger på 15-20 000kr hver. Ganske mange av dem også 😅 Utover det, jeg har ikke vipset noe. Jeg gidder ikke å bli med å betale erstatningen til pedoer. Men jeg tar det overhodet ikke personlig at noen i gruppen, eller Aron selv for den saks skyld, ordlegger seg sånn. Anonymkode: c0a0e...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #22 Del Skrevet 27. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men jeg tar det overhodet ikke personlig at noen i gruppen, eller Aron selv for den saks skyld, ordlegger seg sånn. Det blir for dumt å bryte loven for egen vinning slik han gjør. Hva gjør han i praksis for å få et tryggere samfunn? Etter hva jeg kan se bidrar han kun til å gjøre det verre, har manglende respekt for lover og regler og er et dårlig forbilde. Anonymkode: d5e67...f80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 27. november 2021 #23 Del Skrevet 27. november 2021 moroklompen skrev (11 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet for ett overgrepsregister Forskningen viser at det høyner terskelen for å varsle om overgrep om du er offer eller har slektstilknytning til overgriperen, som gjelder en ganske høy andel av varslere i land uten slike lister. Hva er de eventuelt positive sidene med en slik liste som du mener kan veie opp for det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 27. november 2021 #24 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Såvidt jeg vet har det ikke vært noen rettsak mot de outede mennene og da er det ikke mulig å ha blitt dømt til erstatning heller. Isåfall skal dommen ligge offentlig Anonymkode: 6fabe...862 Aner ikke jeg. Har ikke fulgt med i denne saken. Beløpet gjorde at jeg tenkte erstatning, ikke søksmål. Har selv vært med å idømme høyere erstatningssummer en 700 000.-, men ikke bøter i den størrelsesorden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #25 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): 700.000 i bot? Det tror jeg ikke noe på! Hvis det er tilfelle så ligger dommen offentlig så hvor er den????? Anonymkode: 6fabe...862 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kilde til dommen på hos domstolene.no/lovdata? Håper ikke folk overfører penger uten å ha sett den for å si det sånn. Høres ut som svindel Anonymkode: 6fabe...862 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Såvidt jeg vet har det ikke vært noen rettsak mot de outede mennene og da er det ikke mulig å ha blitt dømt til erstatning heller. Isåfall skal dommen ligge offentlig Anonymkode: 6fabe...862 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Såvidt jeg vet har det ikke vært noen rettsak mot de outede mennene og da er det ikke mulig å ha blitt dømt til erstatning heller. Isåfall skal dommen ligge offentlig Anonymkode: 6fabe...862 Beslutning Oslo Tingrett september. Lovdata.no. Anonymkode: 2917e...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #26 Del Skrevet 28. november 2021 Er dette samme fyren som har blitt dømt igjen? (Artikkelen er fra juli.) Han hadde aldri fått så mye som ei krone av meg. Han er jo helt på styr, henger ut uskyldige som aldri har blitt dømt for noe som helst, og henger ut overgrepsofrene sammen med overgriperne. MED bilde, UTEN samtykke. Anonymkode: aa351...18b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 28. november 2021 #27 Del Skrevet 28. november 2021 Jeg tror ønsket om å "gi seg hen" til en god sak ligger ganske sterkt forankret i de fleste av oss, og at når en først finner en slik sak er det lett å la seg rive med og ignorere konsekvensene fordi saken uansett er så god. Det ligger nærmest en rus i tilfredsstillelsen over å "kjempe for det gode", og det resulterer gjerne i en overdreven og ofte lite rasjonell "moralsk harme". Dette gjelder ikke bare denne saken, men også andre områder der enkelte vil "hjelp" eller "ta imot" uten å bry seg så mye om konsekvensene. En del av det å bli voksen tenker jeg handler om å ta innover seg konsekvenser og balansere trangen til "den gode kamp" med et minimum av realisme og konsekvensforståelse. Ulikt barneårene kan en ikke lenger se verden som svart/hvit men må forstå at selv handlinger motivert av "det gode" kan få dårlige konsekvenser, og kanskje også analysere om det er "godheten" som driver en eller tilfredsstillelsen en selv kjenner ved å delta i "kampen". Denne gruppen virker i stor grad å havne i den "mindre voksne" kategorien, der den gode kampen er det mest sentrale og konsekvensforståelsen marginal. Mange graver seg nok ekstra ned i sin kamps berettigelse ettersom de mottar kritikk og andre påpeker negative konsekvenser, og det blir sånn sett "ingen vei tilbake". At en slik gruppe, som fremstår følelsesstyrt og lite rasjonell på den ene siden, og sterkt drevet av "den gode kamp" vil vende seg mot sine egne om de ikke er tilstrekkelig rettroende er ikke noe overraskende. Tvert imot er det akkurat som forventet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #28 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette er et vel forenklet syn på det hele. Det er ikke sånn at vi kan drite i alle andre lover, fordi noen gjør noe som er verre enn andre. Ja, det finnes mange ille handlinger man kan gjøre, men det betyr ikke at jeg kan gjøre hva jeg vil likevel. Hvis man mener at vi har for svake strafferammer, så kan det diskuteres og jobbes med. Å holde på som en vigilante som selv bryter loven, blir bare for dumt. Selv om intelligens ikke akkurat er deres sterke side, så burde de vite bedre. Anonymkode: d5e67...f80 Det her forteller vel egentlig at systemet beskytter sine egne. Anonymkode: ec365...055 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #29 Del Skrevet 28. november 2021 Støtter ham lett! Fortjener hver en krone! Håper han får inn mer enn de 700K så han kan kose seg litt i tillegg. Velfortjent for innsatsen. Anonymkode: 010c3...9ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #30 Del Skrevet 28. november 2021 En jeg gikk på skolen min var helt ekstrem på dette med å kjempe mot pedofili, ikke så offentlig som Aron, men likevel ekstrem. Jeg er selvfølgelig i mot pedofili selv, men han var så voldsom. Viste seg han var pedofil selv. Makes you think. Anonymkode: 06a26...b39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #31 Del Skrevet 28. november 2021 Gjenferdet skrev (På 27.11.2021 den 19.24): 7 0 0. 0 0 0 (!!!??) Hjelpe meg som Norge stryker overgripere med hårene. For et nisseland, er det mulig. Enig, det er helt forbanna vilt at dette er penger som skal gå til dømte pedofile overgripere. De skulle faen ikke gått fritt i samfunnet og fortjener at alle vet hva de har gjort! Anonymkode: 84a60...76a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 29. november 2021 #32 Del Skrevet 29. november 2021 'På vei'? De er. https://www.tv2.no/a/11512760/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 29. november 2021 #33 Del Skrevet 29. november 2021 Hvis man ikke ser hvordan det ligger ann med borgerverngrupper og spesielt som dette kan det være lurt og å tilegne seg kunnskap. Slike grupper beskytter ikke barn, nettopp fordi de ofte bruker svært tvilsomme metoder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 29. november 2021 #34 Del Skrevet 29. november 2021 'På vei'? De er. https://www.tv2.no/a/11512760/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 29. november 2021 #35 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) PS: Det kan også være verdt og å nevne hva Aaron Jahnsen er tidligere dømt for. https://www.nrk.no/norge/truet-og-skjelte-ut-politikvinne-1.15512697 Dette er gjerne folk som har for vane og å 'leke helter', eller så har de vært utsatt for overgrep selv og ønsker og å ta hevn. Barnas Trygghet var vel noe tilsvarende tidligere, men det er noe usikkert om hvorvidt Barnas Trygghet har endret taktikk( da det er gjerne motstridende kilder på dette). Saken er uansett at det og å møte straffedømte på den måten Barnas Trygghet og Nabovarsel har gjort gjennom videoer er temmelig risky business. Du bør ha en viss form for profesjonalitet i møte med straffedømte. Politiet osv har utdanning til og å gjøre dette; vanlige folk har ikke det. Dersom man likevel ønsker et overgrepsregister, bør man ikke da jobbe innenfor lovens rammer? Endret 29. november 2021 av Mari Y 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 29. november 2021 #36 Del Skrevet 29. november 2021 herzeleid skrev (På 27.11.2021 den 18.40): Ut fra hva jeg har sett tidligere har dette alltid fremstått som en relativt ekstremt og lite reflektert gjeng. At disse kan snu seg mot sine egne eller vise manglende forståelse for omstendigheter overrasker ikke. De er stort sett aldri spesielt gjennomtenkte. https://www.theguardian.com/uk-news/2013/oct/25/vigilante-paedophile-hunters-online-police Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 29. november 2021 #37 Del Skrevet 29. november 2021 herzeleid skrev (På 28.11.2021 den 14.14): Jeg tror ønsket om å "gi seg hen" til en god sak ligger ganske sterkt forankret i de fleste av oss, og at når en først finner en slik sak er det lett å la seg rive med og ignorere konsekvensene fordi saken uansett er så god. Det ligger nærmest en rus i tilfredsstillelsen over å "kjempe for det gode", og det resulterer gjerne i en overdreven og ofte lite rasjonell "moralsk harme". Dette gjelder ikke bare denne saken, men også andre områder der enkelte vil "hjelp" eller "ta imot" uten å bry seg så mye om konsekvensene. En del av det å bli voksen tenker jeg handler om å ta innover seg konsekvenser og balansere trangen til "den gode kamp" med et minimum av realisme og konsekvensforståelse. Ulikt barneårene kan en ikke lenger se verden som svart/hvit men må forstå at selv handlinger motivert av "det gode" kan få dårlige konsekvenser, og kanskje også analysere om det er "godheten" som driver en eller tilfredsstillelsen en selv kjenner ved å delta i "kampen". Denne gruppen virker i stor grad å havne i den "mindre voksne" kategorien, der den gode kampen er det mest sentrale og konsekvensforståelsen marginal. Mange graver seg nok ekstra ned i sin kamps berettigelse ettersom de mottar kritikk og andre påpeker negative konsekvenser, og det blir sånn sett "ingen vei tilbake". At en slik gruppe, som fremstår følelsesstyrt og lite rasjonell på den ene siden, og sterkt drevet av "den gode kamp" vil vende seg mot sine egne om de ikke er tilstrekkelig rettroende er ikke noe overraskende. Tvert imot er det akkurat som forventet. Jupp. Når vedkommende kan true en politi-kvinne, de går så langt som og å legge ut feil hus, osv. Jeg tror det er også litt som du hevder at når man blir veldig rettroende og enkel i tankegangen- 'Vi er onde og de andre forsvarer overgripere' osv- så er det uheldig. Det er slik man kunne sagt om diverse politiske bevegelser i USA at er du ikke på 'vår side er du fienden' osv. Det funker godt for konspirasjonsteorier også. Det skal også sies at når følelsene blir veldig sterke kan det for noen være vanskelig og å tenke rasjonelt og logisk. Det ligger egentlig ikke noen logikk i stor grad bak det MGO gjør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 30. november 2021 #38 Del Skrevet 30. november 2021 Det største problemet med denne gruppa er at etter all eksponeringen så fikk både familie og venner titalls meldinger i fra denne ekstrem gruppa om å holde seg unna den eksponerte personen. Barna til disse overgrepsdømte fikk stygge meldinger i fra ukjente mennesker fra facebook. Dette er absolutt ikke greit. Jeg er for å vite hvem naboen min er, men jeg går ikke å dømmer familien og barna hen's fordeom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #39 Del Skrevet 1. desember 2021 #170. Aron Jahnsen: Pågripelsen (Del 1 av 3) Interessant med hans perspektiv, men det er også en del som skurrer (for å si det med Charter-Svein). Anonymkode: 5e3d6...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #40 Del Skrevet 1. desember 2021 On 11/28/2021 at 9:44 PM, AnonymBruker said: En jeg gikk på skolen min var helt ekstrem på dette med å kjempe mot pedofili, ikke så offentlig som Aron, men likevel ekstrem. Jeg er selvfølgelig i mot pedofili selv, men han var så voldsom. Viste seg han var pedofil selv. Makes you think. Anonymkode: 06a26...b39 Akkurat samme vibben jeg får av denne Aron typen... Anonymkode: f268a...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå