AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Bf har vært informert om mitt kommende bryllup (I slutten av jula). Han skal på besøk til familien, og sa han kunne frakte barnet tilbake til x-dato. Nå nekter han og på trass, skal han holde henne der hele jula. Hva ville du gjort? Barnet vil selvsagt delta. Anonymkode: 0d885...1cc
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Hentet barnet selv? Hvor gammelt er barnet?
Brunello Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Jeg mener både at mannen er dust og at det er usedvanlig talentløst å ha bryllupet en dag du egentlig ikke har datteren din. 23
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Skremmende og se hvor mye foreldre bruker barna mot hverandre. Forstår ikke at man kan legge fra seg egoer i sånne settinger eller uansett. Kan du ikke kontakte sånn familiekontor nå i forveien så kanskje de kan hjelpe. Anonymkode: cca66...b1e 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Dævendøtte skrev (2 minutter siden): Hentet barnet selv? Hvor gammelt er barnet? 13 år snart. Det er såpass langt unna og lokalisert en plass der det vil medføre svært dyre flybilletter. Anonymkode: 0d885...1cc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Jeg mener både at mannen er dust og at det er usedvanlig talentløst å ha bryllupet en dag du egentlig ikke har datteren din. Det var avtalt jeg skulle ha henne denne dagen, så hva mener du? Anonymkode: 0d885...1cc 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 13 år snart. Det er såpass langt unna og lokalisert en plass der det vil medføre svært dyre flybilletter. Anonymkode: 0d885...1cc Da hadde jeg betalt for flybillettene.
Brunello Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var avtalt jeg skulle ha henne denne dagen, så hva mener du? Anonymkode: 0d885...1cc Var bryllupsdagen på en dag du egentlig skulle ha barnet? Eller avtalte du med far at dere skulle avvike opprinnelig samværsplan fordi du skal gifte deg. Om det første er tilfelle er det bare far som er dust. 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Dævendøtte skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg betalt for flybillettene. Han var helt enig i at han selvsagt skulle frakte henne tilbake i god tid, da han uansett skulle hjem. Tydeligvis har han planlagt stikke kjepper i hjulene. Er så sint og gleder meg til jeg slipper samarbeid med han. Ja, må kanskje hente henne selv da. Anonymkode: 0d885...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Barnet har rett til å medvirke i alle saker som omhandler dem selv. Det er nedfelt i både Grunnloven, BK, lov om barn og foreldre etc. Her bør du kalle inn far til familievernkontoret. At barnet skal gå glipp av at en av foreldrene gifter seg er trist, og særlig trist når barnet selv ønsker å delta. Da far til mine barn giftet seg var det en selvfølge at barna deltok. Anonymkode: 434e0...cc3 9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Var bryllupsdagen på en dag du egentlig skulle ha barnet? Eller avtalte du med far at dere skulle avvike opprinnelig samværsplan fordi du skal gifte deg. Om det første er tilfelle er det bare far som er dust. Vi skulle dele i jula i to i år. Han fikk tilbud om å ha henne jul i fjor da jeg måtte jobbe julaften men da nektet han. Fikk da hjelp av min egen familie. Han styrer sitt eget løp... Anonymkode: 0d885...1cc
Brunello Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi skulle dele i jula i to i år. Han fikk tilbud om å ha henne jul i fjor da jeg måtte jobbe julaften men da nektet han. Fikk da hjelp av min egen familie. Han styrer sitt eget løp... Anonymkode: 0d885...1cc Dersom han sier han ikke vil holde en avtale er det enkelt. Da bryter du avtalen slik at datteren er hos deg hele jula. 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han var helt enig i at han selvsagt skulle frakte henne tilbake i god tid, da han uansett skulle hjem. Tydeligvis har han planlagt stikke kjepper i hjulene. Er så sint og gleder meg til jeg slipper samarbeid med han. Ja, må kanskje hente henne selv da. Anonymkode: 0d885...1cc Skjønner deg veldig godt! Han har nok blitt vrang i mellomtiden og er en kødd mot deg. Tror nok jeg hadde bitt i det sure eplet og sørget for hjemreisen selv. Bare gled deg, mannen min har to bonusbarn, de er nå i slutten av tenåra og det er så deilig for ham å slippe samarbeid med mor lengre, hun er fullstendig irrasjonell til tider. Spesielt når det kommer til økonomi og avtalte ferier. Håpløst å planlegge noe som helst. Nå bestemmer barna selv og alt har blitt så mye bedre!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 La barnet på 13 år slippe å bli en brikke i deres spill. Ta kontakt med advokat og ta ting skriftlig til far om det går an, av hensyn til barnet, å avvike fra fastsatt samvær. Det kommer til å koste deg rundt 5-7000,- i advokatutgifter, men det er verdt det. For far er vel ikke så dum at han vil betale mye til egne advokatutgifter, bare for å trumfe gjennom samvær med et barn som er over 12 år og som dermed kan "bestemme selv" hvor det vil bo hen? Anonymkode: 2e57b...60e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 13 år snart. Det er såpass langt unna og lokalisert en plass der det vil medføre svært dyre flybilletter. Anonymkode: 0d885...1cc Den må du bare ta. Anonymkode: 2a1ac...3ab
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Dævendøtte skrev (2 minutter siden): Skjønner deg veldig godt! Han har nok blitt vrang i mellomtiden og er en kødd mot deg. Tror nok jeg hadde bitt i det sure eplet og sørget for hjemreisen selv. Bare gled deg, mannen min har to bonusbarn, de er nå i slutten av tenåra og det er så deilig for ham å slippe samarbeid med mor lengre, hun er fullstendig irrasjonell til tider. Spesielt når det kommer til økonomi og avtalte ferier. Håpløst å planlegge noe som helst. Nå bestemmer barna selv og alt har blitt så mye bedre! Jeg forstår ikke at folk kan oppføre seg som en k*dd SÅ mange år etter brudd. Her har vi vært fra hverandre i snart 12 år. Heldigvis er barnet voksent om ca 5 år. Takk og pris. Anonymkode: 0d885...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La barnet på 13 år slippe å bli en brikke i deres spill. Ta kontakt med advokat og ta ting skriftlig til far om det går an, av hensyn til barnet, å avvike fra fastsatt samvær. Det kommer til å koste deg rundt 5-7000,- i advokatutgifter, men det er verdt det. For far er vel ikke så dum at han vil betale mye til egne advokatutgifter, bare for å trumfe gjennom samvær med et barn som er over 12 år og som dermed kan "bestemme selv" hvor det vil bo hen? Anonymkode: 2e57b...60e Nei du har rett, vil egentlig ikke innblande barnet. Anonymkode: 0d885...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 Derfor lager man en samværsavtale og forholder seg til den, uten å avtale avvik som senere kan misforstås eller trenerens. Anonymkode: ba43a...d16
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Stakkars barn som alltid må bli dradd mellom 2 parter og ingen skjønner noe når barnet/ungdommen utaggerer.. Anonymkode: 9a737...f5b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 Brunello skrev (4 timer siden): Dersom han sier han ikke vil holde en avtale er det enkelt. Da bryter du avtalen slik at datteren er hos deg hele jula. Enig. Behold barnet hos deg i julen. Du risikerer ingenting. Anonymkode: d6453...210 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå