AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Hei. Jeg sliter sånn innmari med søvn, kroppen min NEKTER å sove uansett hva. Jeg har prøvd zyprexa, seroquel, remeron, atarax, melatonin tabletter, hva annet gjenstår tenker jeg? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 23c08...62d 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Du har fått veldig mange råd her inne angående dette allerede, så kanskje du kan gå tilbake i de andre trådene dine og lese rådene du fikk der på nytt? Anonymkode: 056c0...f24 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har fått veldig mange råd her inne angående dette allerede, så kanskje du kan gå tilbake i de andre trådene dine og lese rådene du fikk der på nytt? Anonymkode: 056c0...f24 Har ikke fått råd angående tips om medisiner. Og jeg har prøvd å sagt mange ganger at det er den eneste hjelpen jeg får av psykiater, medisiner. Nei , jeg får ikke på søvnklinikk, jeg får ikke på søvnsenter. Jeg skal ta eeg undersøkelse i februar, og før februar må jeg bruke medisiner Fordi jeg får ikke sove. TS Anonymkode: 23c08...62d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Jeg betalte en privat søvnlege for hele opplegget, og i tillegg til 10 mg tolvon var ble det til slutt bedre søvn🥰 Men vanskelig å si. Jeg bruker en sterk cbd olje i dag, og mindre sovemedisiner. De medisinene du nevner skal jo hjelpe…huff vet hvor slitsomt dette er😞 Anonymkode: e263b...d98 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Jeg bruker Truxal og sover brukbart i perioder.Eneste bivirkningen jeg har hatt er kribling i bena.(Av og til).Og da får en jo ikke sove.... Anonymkode: 6f5e5...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg betalte en privat søvnlege for hele opplegget, og i tillegg til 10 mg tolvon var ble det til slutt bedre søvn🥰 Men vanskelig å si. Jeg bruker en sterk cbd olje i dag, og mindre sovemedisiner. De medisinene du nevner skal jo hjelpe…huff vet hvor slitsomt dette er😞 Anonymkode: e263b...d98 Det rare er at jeg spurte legen min om Tolvon, og han sa at det ikke var markedsført i Norge og at man ikke bare kunne få det. Og da fikk jeg remeron istedenfor, men det funket ikke. Har vurdert å bestilt meg cbd olje. Er det bra? TS Anonymkode: 23c08...62d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bruker Truxal og sover brukbart i perioder.Eneste bivirkningen jeg har hatt er kribling i bena.(Av og til).Og da får en jo ikke sove.... Anonymkode: 6f5e5...dcf Skjønner. Men utenom kribling i bena, får man sove godt av den? TS Anonymkode: 23c08...62d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg sliter sånn innmari med søvn, kroppen min NEKTER å sove uansett hva. Jeg har prøvd zyprexa, seroquel, remeron, atarax, melatonin tabletter, hva annet gjenstår tenker jeg? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 23c08...62d Imovane er helt toppers. 7,5 mg Anonymkode: a4a70...328 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Jeg følte meg fyllesyk av melatonin, svimmel, uvel og spydde. Anonymkode: a4a70...328
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Skjønner ikke hvorfor så mange leger foreskriver antidepressiva mot søvnløshet. SSRI produkter er kjemisk lobotomi og man kan bli suicidal. Det står tom i pakningsvedlegget. Anonymkode: a4a70...328 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det rare er at jeg spurte legen min om Tolvon, og han sa at det ikke var markedsført i Norge og at man ikke bare kunne få det. Og da fikk jeg remeron istedenfor, men det funket ikke. Har vurdert å bestilt meg cbd olje. Er det bra? TS Anonymkode: 23c08...62d Tolvon, er ikke det samme som Mianserin? Jeg bruker Truxal for å få sove. Det gjør meg sånn passe søvnig 1,5 timer etter at jeg har tatt dem på tom mage. Så varer søvnighetens topp en halvtimes tid. Hvis jeg ikke går og legger meg i løpet av denne halvtimen, virker det som om kurven svinger og søvnigheten blir nesten borte. Venter jeg et par timer f.eks etter at tablettene er tatt. med å legge meg, sovner jeg ikke. Truxal er reseptbelagt. En veldig billig medisin, koster ikke stort. Anonymkode: e0aa8...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner. Men utenom kribling i bena, får man sove godt av den? TS Anonymkode: 23c08...62d Jeg tålte ikke truxal, kunne nesten ikke gå etter en tablett. Ikke alle tåler samme medisin like godt. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Imovane er helt toppers. 7,5 mg Anonymkode: a4a70...328 En halv imovane fungerer for meg. Tar også atarax eller zyrtec av og til, men får hodepine av atrarax. Tror begge gir hangover. Imovane fungerer, og jeg har ikke blitt avhengig etter flere års bruk, men ikke daglig bruk. Tilnoct fungerer ikke på meg. Hva har du prøvd ts? Anonymkode: 204cf...c4f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tålte ikke truxal, kunne nesten ikke gå etter en tablett. Ikke alle tåler samme medisin like godt. En halv imovane fungerer for meg. Tar også atarax eller zyrtec av og til, men får hodepine av atrarax. Tror begge gir hangover. Imovane fungerer, og jeg har ikke blitt avhengig etter flere års bruk, men ikke daglig bruk. Tilnoct fungerer ikke på meg. Hva har du prøvd ts? Anonymkode: 204cf...c4f Stilnoct fungerte dårlig. Legen hadde skrevet ut truxal mot angst, fire piller per dag, men jeg tålte ikke en pille engang. Anonymkode: 204cf...c4f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Erstatingsmedisin for imovane fungerte heller ikke, og legen sa at mange mente det samme. Anonymkode: 204cf...c4f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Apodorm hjalp meg en periode etter å ha prøvd alt annet. Mye lengere halvveringstid og mer potent enn Imovane/stilnoct. Men det var tøft å komme av.. Fikk en kort periode også Temesta (lorazepam) da jeg heller ikke sov med apodorm, men det er registrert kun på fritak (eller hva de kaller det) i Norge. Var andre gangen i psykiaterens "karriere" at hen skrev det ut så.. Måtte bestilles og var dyrt Men må man, så må man.. Var i alle fall heldig og ble tatt på alvor. Nå sover jeg med 100-200 mg seroquel, 3-6 mg melatonin og av og til noe atarax på toppen. Lykke til, TS, det er tøft og vondt å ikke få sove ❤️ Anonymkode: 27220...018 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Meld deg inn i gruppa «amanita norge» på facebook. Anonymkode: 5bb94...27e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 Har du prøvd frisk luft og hard fysisk trening? Anonymkode: eb1a3...ffc
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg tålte ikke truxal, kunne nesten ikke gå etter en tablett. Ikke alle tåler samme medisin like godt. En halv imovane fungerer for meg. Tar også atarax eller zyrtec av og til, men får hodepine av atrarax. Tror begge gir hangover. Imovane fungerer, og jeg har ikke blitt avhengig etter flere års bruk, men ikke daglig bruk. Tilnoct fungerer ikke på meg. Hva har du prøvd ts? Anonymkode: 204cf...c4f Jeg har prøvd atarax, remeron, imovane, stilnoct, zyprexa , melatonin og seroquel Anonymkode: 23c08...62d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Apodorm hjalp meg en periode etter å ha prøvd alt annet. Mye lengere halvveringstid og mer potent enn Imovane/stilnoct. Men det var tøft å komme av.. Fikk en kort periode også Temesta (lorazepam) da jeg heller ikke sov med apodorm, men det er registrert kun på fritak (eller hva de kaller det) i Norge. Var andre gangen i psykiaterens "karriere" at hen skrev det ut så.. Måtte bestilles og var dyrt Men må man, så må man.. Var i alle fall heldig og ble tatt på alvor. Nå sover jeg med 100-200 mg seroquel, 3-6 mg melatonin og av og til noe atarax på toppen. Lykke til, TS, det er tøft og vondt å ikke få sove ❤️ Anonymkode: 27220...018 Tusen takk❤️ Det er veldig vanskelig TS Anonymkode: 23c08...62d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du prøvd frisk luft og hard fysisk trening? Anonymkode: eb1a3...ffc Ja, hver dag. Men det at jeg ikke sover ødelegger hele dagene mine. Jeg går uten søvn så lenge at jeg nesten besvimer og ikke klarer å trene som før eller noe. TS Anonymkode: 23c08...62d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå