Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde du det? Jeg er kjemperedd. Når jeg ser situasjonen utenfra, hvordan jeg mistet meg selv og gjorde alt for å greie arbeidet mens jeg mistet meg selv mer og mer. Og tilslutt var det ikke noe igjen verken til privatliv eller jobb. Totalt utbrendt og tom! Er det mulig å komme tilbake i det hele tatt eller måtte du redusere arbeid/bytte arbeidsplass? Kjenner at de rundt både kollegaer, venner og familie tror at jeg er  blitt bra mens jeg fortsatt kjenner meg fullstendig tappet. Og hvis jeg leverer etter forventningene slik jeg pleier, ja da er jeg på vei utfor stupet nok en gang. 

Anonymkode: 5d588...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet i jobben jeg hadde som tok fra meg all livsgnist. Søkte på nye jobber som jeg kjente trigget positive ting i meg, mens jeg brukte tiden som arbeidsledig på aktiviteter som gjorde meg godt, og tok nettkurs fra feks Stanford University (MOOC) for å holde hjernen igang.

Fikk et kort vikariat innenfor et felt jeg nå jobber fast med. Var ikke noe problem å komme i gang igjen, siden den nye jobben ikke hadde noen av de faktorene som var så vanskelige med de forrige.

Var aldri spesielt bekymret, fordi det var så tydelig at det var en mismatch mellom de forrige jobbene og meg som var problemet, og ikke bare meg, hvis du skjønner.

Anonymkode: 1ea1c...348

• Liker 1
Skrevet

Nor må jo endres, ellers vil det samme skje igjen. 

Det første du bør tenke på er å endre egne holdninger. Hvis du er perfeksjonist, lær deg av det. Hvis du jobber overtid, slutt. Hvis du stresser over mange oppgaver, lær stressmestring eller sørg for mindre ansvar i jobben. Hadde du for mye på jobb og hjemmebane, tenk over hva du kan forenkle i hverdagen. Matkasse, robotstøvsuger, avlastning av barn. Du skal fungere ganske godt hjemme før du er på jobb igjen.

Du bør ikke gå til 100% igjen med en gang, men gradvis øke over mange mnd. Tenk litt over hva som var grunnen, og snakk med lege om mulige løsninger. 

Anonymkode: 30b39...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...