NorthernLight Skrevet 30. november 2021 #21 Skrevet 30. november 2021 LeneXCII skrev (2 minutter siden): Det er jo bare tull, tiltak skal være forholdsmessige og det er de ikke dersom det er unødvendig. Så Legeforeningen snakker bare tull? De har ikke kompetanse til å uttale seg eller? 3
Nalini Skrevet 30. november 2021 #22 Skrevet 30. november 2021 Støtter regjeringen. Det er ingen hensikt å ha samme regler i en bitte liten kommune i distriktet med liten/ingen smitte som i en kommune med masse smitte og mange innbyggere. FHI ser dette i større sammenheng, enn Helsedirektoratet som knapt ser lenger enn sin egen nese. 3
LeneXCII Skrevet 30. november 2021 #23 Skrevet 30. november 2021 NorthernLight skrev (2 minutter siden): Så Legeforeningen snakker bare tull? De har ikke kompetanse til å uttale seg eller? De snakker nok ut et rent smittevernsynpunkt og da vil det selvsagt ikke være grenser for hva som kan virke. Heldigvis må myndigheten tenke litt på helheten også 2
LeneXCII Skrevet 30. november 2021 #24 Skrevet 30. november 2021 frysja skrev (Akkurat nå): Støtter regjeringen. Det er ingen hensikt å ha samme regler i en bitte liten kommune i distriktet med liten/ingen smitte som i en kommune med masse smitte og mange innbyggere. FHI ser dette i større sammenheng, enn Helsedirektoratet som knapt ser lenger enn sin egen nese. Enig! 1
NorthernLight Skrevet 30. november 2021 #25 Skrevet 30. november 2021 LeneXCII skrev (1 minutt siden): De snakker nok ut et rent smittevernsynpunkt og da vil det selvsagt ikke være grenser for hva som kan virke. Heldigvis må myndigheten tenke litt på helheten også Det er helt klart at regjeringen kjører en linje som ikke er bra smittevernsmessig sånn som smittesituasjonen er i landet, med Covid-19,rs virus, den nye varianten Omicron rundt hjørnet og influensaen som kan komme når som helst. Det er nok av leger på sykehusene som har varslet om at kapasiteten er for dårlig på sykehusene . 2
LisbethBerg Skrevet 30. november 2021 #26 Skrevet 30. november 2021 kar90 skrev (2 timer siden): For noe tull. Å lære seg å leve med det betyr å ta hensyn til det og gjøre nødvendige smittevern tiltak. Det du sikter til er å finne seg i det. Leve seg før å finne seg i smitte. Gir ingen mening. De som gir faen burde heller finne seg i at de ikke kan leve som før. Majoriteten av folket ønsker heller å leve nå, med den bitte lille risikoen korona utgjør. Du står jo helt fritt til å sperre deg selv inne så lenge du vil😊 5
Anonymus1986 Skrevet 30. november 2021 #27 Skrevet 30. november 2021 42 minutter siden, frysja said: Støtter regjeringen. Det er ingen hensikt å ha samme regler i en bitte liten kommune i distriktet med liten/ingen smitte som i en kommune med masse smitte og mange innbyggere. FHI ser dette i større sammenheng, enn Helsedirektoratet som knapt ser lenger enn sin egen nese. Dette. 1
Sgirl Skrevet 30. november 2021 #28 Skrevet 30. november 2021 Synes regjeringen har en bra tilnærming til dette. Sammenlignet med den forrige som jeg mener bommet med for strenge tiltak over for lang tid. Tydelig at fhi sitter i førersetet som seg hør og bør. Folkehelse er noe annet og mer komplekst enn bare smittevern, tross alt. Virker ikke som alle her inne, som maser om strengere tiltak, forstår dette. Kanskje for avansert for noen å ta innover seg kompleksiteten i det vi gjør. Synes også dette er et tegn på at både statsminister og helseminister har evne til å ta innover seg helhetsbildet. Kanskje henger det sammen med deres bakgrunn, utdanning osv. forhenværende hotellansatt høie ble i for stor grad betatt av helsefanatikerne i helsedir. Og Erna var og er en stabeis som ihvertfall er for korttenkt til å håndtere en pandemi utover rene krisetiltak. Mener tilnærmingen til Støre og co er mer akademisk fundert rett og slett. 5
Pterinochilus Skrevet 30. november 2021 #29 Skrevet 30. november 2021 Skuffet over at regjeringen ikke innfører regionale tiltak i Oslo-regionen. Byrådet med Raymond Johansen i spissen gjør ingenting på tross av rekordhøye smittetall og et presset helsevesen. 3
Null Intelligens Skrevet 30. november 2021 #30 Skrevet 30. november 2021 En skam at de ikke tar tak og innfører skikkelig tiltak. 3
Druid Skrevet 30. november 2021 #31 Skrevet 30. november 2021 Pterinochilus skrev (3 minutter siden): Skuffet over at regjeringen ikke innfører regionale tiltak i Oslo-regionen. Byrådet med Raymond Johansen i spissen gjør ingenting på tross av rekordhøye smittetall og et presset helsevesen. Regjeringen kan ikke innføre regionale tiltak. 1
Pterinochilus Skrevet 30. november 2021 #32 Skrevet 30. november 2021 Druid skrev (4 minutter siden): Regjeringen kan ikke innføre regionale tiltak. Den forrige regjeringen gjorde jo det flere ganger. 1
Gjest laPistola Skrevet 30. november 2021 #33 Skrevet 30. november 2021 Pterinochilus skrev (6 minutter siden): Skuffet over at regjeringen ikke innfører regionale tiltak i Oslo-regionen. Byrådet med Raymond Johansen i spissen gjør ingenting på tross av rekordhøye smittetall og et presset helsevesen. Hvordan skulle det foregå? Raymond johansen har jo allerede innført i Oslo det regjeringen innfører nasjonalt fra i morgen, så noe gjør han jo. Det blir sikkert gjort mer også om det ikke hjelper. Husker du da alt var stengt ned her i nesten 3 måneder tidligere i år? Var det også « ingenting» for deg?
Pterinochilus Skrevet 30. november 2021 #34 Skrevet 30. november 2021 laPistola skrev (Akkurat nå): Husker du da alt var stengt ned her i nesten 3 måneder tidligere i år? Var det også « ingenting» for deg? Ja, og jeg ønsker gjerne å slippe det igjen, men det er den veien det til slutt går når byrådet ikke tar grep.
clyde Skrevet 30. november 2021 #35 Skrevet 30. november 2021 (endret) Sgirl skrev (16 minutter siden): Synes regjeringen har en bra tilnærming til dette. Sammenlignet med den forrige som jeg mener bommet med for strenge tiltak over for lang tid. Tydelig at fhi sitter i førersetet som seg hør og bør. Folkehelse er noe annet og mer komplekst enn bare smittevern, tross alt. Virker ikke som alle her inne, som maser om strengere tiltak, forstår dette. Kanskje for avansert for noen å ta innover seg kompleksiteten i det vi gjør. Synes også dette er et tegn på at både statsminister og helseminister har evne til å ta innover seg helhetsbildet. Kanskje henger det sammen med deres bakgrunn, utdanning osv. forhenværende hotellansatt høie ble i for stor grad betatt av helsefanatikerne i helsedir. Og Erna var og er en stabeis som ihvertfall er for korttenkt til å håndtere en pandemi utover rene krisetiltak. Mener tilnærmingen til Støre og co er mer akademisk fundert rett og slett. Må si meg enig her og, jeg er faktisk positivt overrasket over vår nye regjering. Kan meget godt hende de får min stemme neste stortingsvalg dersom de fortsetter slik de gjør nå. Hysteri har ingenting for seg, vi kan ikke ha leve med nedstengninger til evig tid selv om mange her ønsker det sånn. Endret 30. november 2021 av clyde læif 5
Gjest laPistola Skrevet 30. november 2021 #36 Skrevet 30. november 2021 Pterinochilus skrev (3 minutter siden): Ja, og jeg ønsker gjerne å slippe det igjen, men det er den veien det til slutt går når byrådet ikke tar grep. De har jo tatt grep. Det blir nok tatt større grep om det blir nødvendig.
Pterinochilus Skrevet 30. november 2021 #37 Skrevet 30. november 2021 laPistola skrev (Akkurat nå): De har jo tatt grep. Det blir nok tatt større grep om det blir nødvendig. Det nytter ikke med anbefaling om munnbind. Har du vært på en buss eller på butikken nylig? 2
Gjest laPistola Skrevet 30. november 2021 #38 Skrevet 30. november 2021 Pterinochilus skrev (7 minutter siden): Det nytter ikke med anbefaling om munnbind. Har du vært på en buss eller på butikken nylig? Ikke buss, jeg bruker bane. Ja, jobber i butikk. Så det du konkret ønsker er påbud om munnbind? Jeg har alltid med meg munnbind og tar det på der det trengs ( der jeg ikke kan holde 1 meter avstand) , men det og gå med munnbind hele dagen som før jul i fjor var et hælvete, så da vil jeg heller ha nedstengning så jeg kan sitte hjemme uten munnbind og med det økonomiske tapet det innebærer. 😅
Pterinochilus Skrevet 30. november 2021 #39 Skrevet 30. november 2021 laPistola skrev (8 minutter siden): Ikke buss, jeg bruker bane. Ja, jobber i butikk. Så det du konkret ønsker er påbud om munnbind? Jeg har alltid med meg munnbind og tar det på der det trengs ( der jeg ikke kan holde 1 meter avstand) , men det og gå med munnbind hele dagen som før jul i fjor var et hælvete, så da vil jeg heller ha nedstengning så jeg kan sitte hjemme uten munnbind og med det økonomiske tapet det innebærer. 😅 Påbud om munnbind på kollektivtransporten og i butikker, oppfordring om hjemmekontor for de som kan, massetesting på alle skoletrinn og en klar oppfordring om å begrense antall nærkontakter og holde meteren så langt det lar seg gjøre er det jeg konkret ønsker. Jeg forstår ikke helt at du synes det er så ille å gå med munnbind. Jobber selv på sykehjem og har brukt det på jobb lenge nå. Det som derimot er et helvete er å måtte jobbe med fullt smittevernutstyr som vi har måttet gjøre når vi har hatt koronautbrudd. 2
NorthernLight Skrevet 30. november 2021 #40 Skrevet 30. november 2021 LisbethBerg skrev (1 time siden): Majoriteten av folket ønsker heller å leve nå, med den bitte lille risikoen korona utgjør. Du står jo helt fritt til å sperre deg selv inne så lenge du vil😊 Hvor har du dette fra? Vet du hva det norske folk vil ha av tiltak nå? Fått inside information? I kommentarfelt i aviser osv så er det ganske mange som er kritiske til måten regjeringen håndterer smittesituasjonen i landet nå. 3
Anbefalte innlegg