Gå til innhold

Hvorfor opprettholder single kvinner patriarkiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jo først og fremst menn som har den holdningen om at de må tjene mer enn kvinnen, være bedre enn kvinnen og at kvinnen skal ofre sin jobb og karriere for å være hjemme med barna. Har du som mann et problem med det er det menn du må få til å endre sine patriarkalske holdninger og ikke kvinner. 

Anonymkode: f9d2b...0ea

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mange kjenner du som har menn som tjener dårligere eller har lavere stillinger enn dem da? 

Selvfølgelig er det få som åpent innrømmer slikt, kvinner flest er jo ekstremt opptatt av å være politisk korrekte. 

Anonymkode: 7b8ad...bb6

I vennegjengen:

Nr. 1 er siviløkonom, han videregående yrkesfag 

Nr. 2 er revisor, han er bilmekaniker

Nr. 3 er lektor, han er et eller annet fengselsgreier

Nr. 4 begge er siviløkonomer

Nr. 5 er revisor, han er et eller annet miljøgreier

Nr. 6 er spesialsykepleier, han er søppelkjører.

Nr. 7 er lektor, han er bonde

Nr. 8 er regnskapsmedarbeider, han kjører lastebil.

Anonymkode: fccb6...697

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor har menn problemer med kvinner som tjener mer enn dem? 

Anonymkode: 61b47...9fe

Ingen menn har "problemer" med det...  Dette må jo være en av de mest usanne påstandene "kvinner" noensinne har inbilt seg...  Litt som den dÆrre "menn er mer visuelle enn kvinner" 😄

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er en vrangforestilling.

Mange menn tror at penger og status er viktig for kvinner, men det er det ikke.

Jeg har ALDRI falt for en mann på grunn av penger/status. Det som er viktig for meg er at mannen er snill og god, trofast, at vi har god kjemi og samarbeid oss mellom og at han har et ok utseende.

Kjenner heller ingen som går etter penger/status.

Anonymkode: 7256e...ddc

Greia er at kvinner sier én ting, og praktiserer noe helt annet. Er bare å se på ethvert forhold.

Anonymkode: 54c35...510

• Liker 2
Skrevet

Hadde dere blitt sammen med en mann som bare vil jobbe i halv stilling?

Anonymkode: 0117e...a96

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En mann som er uføretrygdet eller arbeidsledig blir fort uaktuell for damer. Det handler nok litt om penger, men det handler og om status og forventningen om at en mann skal jobbe og forsørge.

Det er ikke galt å ha slike preferanser naturligvis. Kvinner har preferanser på høyde og hårfarge og alt mulig rart, så det må jo være lov å ha denne preferansen og.

Anonymkode: 011e2...83e

Jeg skal ærlig innrømme at uføre menn er langt nede på stigen hos meg. Ikke arbeidsledig da. Men det er ikke pga penger. Det er mer at jeg ikke ønsker å skulle ta vare på en til. Altså det er forskjellige grader av uføre - men mest sannsynlig er det litt mer ufordringer i livet enn en som ikke er ufør. 

om man blir ufør etter man har vært sammen lenge så er det noe annet. 

Anonymkode: 71924...cb6

Skrevet
Beeblebrox skrev (1 time siden):

Ingen menn har "problemer" med det...  Dette må jo være en av de mest usanne påstandene "kvinner" noensinne har inbilt seg...  Litt som den dÆrre "menn er mer visuelle enn kvinner" 😄

Jeg har tjent mer enn to jeg har vært sammen med og jo det har vært et problem. Men tror det kommer litt mer an på hvor man er fra i Norge altså. Og verden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tjent mer enn to jeg har vært sammen med og jo det har vært et problem. Men tror det kommer litt mer an på hvor man er fra i Norge altså. Og verden. 

Hva var problemet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei , ikke hvis han bare vil ha halv stilling pga han er lat . Mn om han skulle hatt andre grunner , ville total -bildet hatt noe å sagt . Jobber 100% selv , å hadde ønsket en som var mest mulig likestilt med meg . 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis han på det tjener godt nok til å brødfø seg ja? Om mannen min ønsket å jobbe 50% mens barna våre var små, hadde jeg tenkt at det var en god idé. 

Anonymkode: dd10d...44e

• Liker 3
Skrevet
Beeblebrox skrev (1 time siden):

Mange menn har problemer med ei karrieredame, som de kaller det når dama tjener mer enn dem. 

Anonymkode: a1df2...083

• Liker 1
Skrevet

Mange menn har problemer med ei karrieredame, som de kaller det når dama tjener mer enn dem. 

Svake , usikre menn har problemer med d. Trygge , selvsikre menn vil gjerne ha en kvinne som kan kunsten å skinne . Både på jobb & ellers ☺️

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kjent/kjenner "mange" menn, og jeg er helt sikker på at ingen av de "mange" ser på det som noe annet enn utelukkende positivt at kÅna tjener mer enn dem...  Dvs.  om man er relativt sammstÆmde og på nett når det kommer til bruken av penger... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet av flere kvinner som har som mål å bli hjemmeværende husmor med 5 barn. Det får de ikke til med fattige eller uføretrygdede, så man kan jo tenke seg hvilke menn de går etter.

Anonymkode: abcf0...d07

Skrevet

De færreste har det nok som et absolutt krav, men at kvinner synes status er attraktivt kan de jo lite for, på samme måte som menn kan lite for sine preferanser. Det samme gjelder kvinner og menns valg i arbeidslivet. Dermed opprettholder en ulikheter mellom kjønnene, rett og slett fordi likhet forutsetter at vi går på akkord med oss selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg vet av flere kvinner som har som mål å bli hjemmeværende husmor med 5 barn. Det får de ikke til med fattige eller uføretrygdede, så man kan jo tenke seg hvilke menn de går etter.

Anonymkode: abcf0...d07

😅 Nesten en hvilken som helst fulltidsjobb er mindre slitsom enn å være hjemme med 5 barn 😳 I alle fall om de er tette i alder og man ikke sender dem i barnehagen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😅 Nesten en hvilken som helst fulltidsjobb er mindre slitsom enn å være hjemme med 5 barn 😳 I alle fall om de er tette i alder og man ikke sender dem i barnehagen. 

Jeg er sikkert en veldig rar dame, men jeg er ganske visuell og glad i pene menn, samtidig som det ikke plager meg det dugg om han har lavere utdanning enn meg. Han må være litt smart da, og ikke lat/syk/psyk

Anonymkode: 04ed5...fb3

Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 timer siden):

Svake , usikre menn har problemer med d. Trygge , selvsikre menn vil gjerne ha en kvinne som kan kunsten å skinne . Både på jobb & ellers ☺️

Jeg tror ikke det handler om sterk/svak, men kjønnsroller. Menn som vil lede og at kona skal være bakkemannskap, vil ikke at familielivet skal dreie seg for mye om konas jobb. 

Beeblebrox skrev (2 timer siden):

Jeg har kjent/kjenner "mange" menn, og jeg er helt sikker på at ingen av de "mange" ser på det som noe annet enn utelukkende positivt at kÅna tjener mer enn dem...  Dvs.  om man er relativt sammstÆmde og på nett når det kommer til bruken av penger... 

Det er jo bare å titte på kåge og se hvor mye fint menn har å si om damer som tar høy utdanning og bruker mye tid på jobben sin..

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er jo bare å titte på kåge og se hvor mye fint menn har å si om damer som tar høy utdanning og bruker mye tid på jobben sin..

Har itte lagt merke til at menn har noe negativt å si om damer som tar "høy utdanning",  verken på KG eller andre steder...  Det å bruke "mye tid" på jobben er vel noe både menn undt frauen generelt er enige i at  ikke er helt "topp10"-stØff-I-want-in-a-partner, regner jeg med ? Sikkert de som vil se partneren sin så lite som mulig også, men de er vel i mindretall uavhengig av kjønn skulle en tru. Og om man først er der, så kan man vel kanskje klare seg uten også? 🤔

Ingen av delene trenger vel å bety at man tjener godt heller (som er det vi diskuterer?), selv om det gjerne er en viss sammenheng.   

Skrevet
Beeblebrox skrev (12 minutter siden):

Har itte lagt merke til at menn har noe negativt å si om damer som tar "høy utdanning",  verken på KG eller andre steder...  Det å bruke "mye tid" på jobben er vel noe både menn undt frauen generelt er enige i at  ikke er helt "topp10"-stØff-I-want-in-a-partner, regner jeg med ? 

De kaller det ikke å ta høy utdanning. Kjipe karrieredamer er vel det gjengse begrepet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...