Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo som skal besøke familie i Afrika i Desember. I går spurte jeg han om han ikke var redd pga all smitten i Sør Afrika nå. Han ble sur. Jeg måtte da vite at det er forskjell på Sør Afrika og Afrika. Men smitten sprer seg fort. Også fra Sør Afrika og til resten av Afrika? 

Anonymkode: 0d602...331

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo like idiotisk som å si det er stor smitte i Nederland og du skal på ferie i Romania og om ikke du er bekymret for smitte. 

La folk ta egne valg og trekk nesen din ut av andres saker.

Anonymkode: decdc...8f7

• Liker 2
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Afrika er et stort kontinent som består av 54 land og folk flest reiser ikke like mye som de gjør i f.eks. Europa og USA.

Jeg personlig ville ikke ha reist nå, men det er mest på grunn av risikoen for å få problemer med å komme hjem igjen. Og selvfølgelig at det mange steder kan være vanskelig å få god helsehjelp hvis man skulle bli syk. På den annen side kan det hende at jeg ville ha tatt sjansen hvis jeg ikke hadde sett familien på flere år, så folk må nesten få vurdere den risikoen selv så lenge de forholder seg til det regelverket som eksisterer. 

• Liker 1
Skrevet
Leo skrev (14 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Afrika er et stort kontinent som består av 54 land og folk flest reiser ikke like mye som de gjør i f.eks. Europa og USA.

Jeg personlig ville ikke ha reist nå, men det er mest på grunn av risikoen for å få problemer med å komme hjem igjen. Og selvfølgelig at det mange steder kan være vanskelig å få god helsehjelp hvis man skulle bli syk. På den annen side kan det hende at jeg ville ha tatt sjansen hvis jeg ikke hadde sett familien på flere år, så folk må nesten få vurdere den risikoen selv så lenge de forholder seg til det regelverket som eksisterer. 

Skjønner det. Han er jo fullvaksinert så slipper sikkert karantene uansett 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har en nabo som skal besøke familie i Afrika i Desember. I går spurte jeg han om han ikke var redd pga all smitten i Sør Afrika nå. Han ble sur. Jeg måtte da vite at det er forskjell på Sør Afrika og Afrika. Men smitten sprer seg fort. Også fra Sør Afrika og til resten av Afrika? 

Det jo det samme som hvis det er høy smitte i Spania - trenger vi i Norge (eller de som skal reise til Norge) å ta hensyn til dette? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...