Labbene Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Fikk litt sjokk når jeg leste det. Er ikke det et ekstremt høyt tall?. 10 prosent testet positivt på et fly fra Sør Afrika igår. De sitter nå i isolasjon i Nederland. 2
Mekkapekka Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Hvis målet er å forhindre smitte blir vi aldri ferdige med dette. Man kan være smittet uten å i det hele tatt bli syk. Jeg mister helt motet… 5
Enda en tulling Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Tatt i betraktning av at rundt en kvart promille av befolkningen i landet antas å være smittet pr i dag er det ganske imponerende, ja. Eller kanskje det sier noe om påliteigheten til disse testene. Eller påliteligheten til mediene som rapporterer om dette. Her skal det jo skremmes for enhver pris. 4
NorthernLight Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Labbene skrev (41 minutter siden): Fikk litt sjokk når jeg leste det. Er ikke det et ekstremt høyt tall?. 10 prosent testet positivt på et fly fra Sør Afrika igår. De sitter nå i isolasjon i Nederland. Den nye varianten antas å være meget smittsom…Men nå vet man ikke hvilken variant de er smittet med enda. Det bare viser igjen at man må ta importsmitte på alvor og ha streng kontroll på grensen… 3
Rullerusk Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 11 hours ago, Labbene said: Fikk litt sjokk når jeg leste det. Er ikke det et ekstremt høyt tall?. 10 prosent testet positivt på et fly fra Sør Afrika igår. De sitter nå i isolasjon i Nederland. Og med et estimert R=2 vil det tilsi 30% ila de neste dagene. 2
Merovingian Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 12 hours ago, Labbene said: Fikk litt sjokk når jeg leste det. Er ikke det et ekstremt høyt tall?. 10 prosent testet positivt på et fly fra Sør Afrika igår. De sitter nå i isolasjon i Nederland. Ja, det er et høyt tall, men det er snakk om 2 fly og ikke 1 som du sier. De landet med 30 min mellomrom, begge fra SA. Får håpe at de har fått testet alle og isolerer de som er positive slik at vi inngår Omikron mutanten her til lands. Dessverre tror jeg at den er i landet allerede og at vi får høre det i løpet av mandagen. Nå er jo mutasjonen funnet i Danmark. 1
Madame Butterfly Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 Det er 10% nå, og uvisst hvor mange prosent det vil være i morgen, overmorgen, eller slutten av neste uke. Det viktige nå er at disse 600 ikke kommer i kontakt med andre i de neste to ukene. Leste her i en tråd om at en norsk familie fra et sv disse flyene spaserte ut av Gardermoen. Er jo helt Texas om det ikke tas litt mer styring, om dette er sant… 2
Anbefalte innlegg