Lovebird Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Kjøpte meg nye skinnstøveletter på fredag og de lukter skikkelig fjøs! Noen som har et bra tips på hvordan denne lukten kan gå bort? Det er skinnet som lukter (ikke tåfis )... Har impregnert de med impregneringsspray, men det hjalp ikke...
tuji Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Hvis du tenker over hva skinn er, så er det kanskje ikke så rart at det lukter?
Lovebird Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg vet jo hva skinn er... men det er ikke alle skinnvarer som lukter så mye... Jeg synes også at skinn som oftest lukter godt, men disse skoene gjør det ikke. Hadde jeg kjent lukten på butikken, så hadde jeg nok ikke kjøpt de...
Smørblomsten Skrevet 10. oktober 2005 #5 Skrevet 10. oktober 2005 Vet hva du mener! Jeg kjøpte en gang et par sko i skinn som luktet ubeskrivelig, ekkelt! Jeg gikk rett og slett tilbake til butikken og klaga, og fikk tilgodelapp! Dama i butikken var enig i at de stank...
Gjest Virvel Skrevet 10. oktober 2005 #7 Skrevet 10. oktober 2005 Hm, kanskje X-it-spray? :klø: Det kan jo hende at lukten forsvinner etter en stund, når du bare får brukt dem litt. Hvis ikke kan du jo prøve å få dem til å lukte noe annet - sett dem på kjøkkenet når du lager mat f.eks., kjøttkakelukt er kanskje bedre enn fjøs?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #8 Skrevet 11. oktober 2005 He he... mange gode forslag... Vet ikke om x-it spray hjelper, for det er ikke inni skoa det luker, men av skinnet... Skal innom senteret jeg kjøpte de i dag, så da får jeg lukte litt på de andre som er der, kanskje jeg har plukket ut et dårlig par...
Lovebird Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2005 Det er meg over, hadde blitt utlogget
Gjest Virvel Skrevet 13. oktober 2005 #10 Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Vet ikke om x-it spray hjelper, for det er ikke inni skoa det luker, men av skinnet... Ja jeg mente jo at du skulle spraye dem på utsiden da... Eller du tenker kanskje på sånn skodeo? :icon_smile: Det var ikke det jeg mente altså, x-it er en sånn universellspray som kan brukes for å fjerne all slags vond lukt. Den virker vel best hvis det bare lukter "i luften", men har også en viss effekt på lukt i klær osv. Funker det ikke på støvlettene kan du jo alltids ha den stående på badet. Endret 13. oktober 2005 av Virvel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå