Gå til innhold

Hvor lenge brukte ditt barn str. 56?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en del klær fra H&m i 56, hvor lenge kan jeg forvente at den størrelsen blir brukt. Hvor lenge brukte din den størrelsen?

Anonymkode: 112c1...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baby min som var 3100g ved fødsel bruker fortsatt str 50. Storesøster brukte str 56 fra 6 ukers alder og til ca 14 uker.

Anonymkode: 91cd4...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var helt gjennomsnittlig ved fødsel. Str 56 var litt stort i starten, men vokste ut av den ila åtte uker 😅

Anonymkode: b9dd5...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa var litta ved fødsel(under 3kg) og jeg følte at jeg brukte str 56 så alt for lenge. 

Anonymkode: c18a7...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel noen plagg i 56 som varte til 3-4 mnd kanskje? Min gutt har generelt vært 3-6 mnd bak størrelsene hele livet,  og han er helt normal av vekst.

Anonymkode: ec752...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Baby min som var 3100g ved fødsel bruker fortsatt str 50. Storesøster brukte str 56 fra 6 ukers alder og til ca 14 uker.

Og hvor mange mnd/uker er han nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hvor mange mnd/uker er han nå?

6 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var hun vel 6 mnd da vi la vekk de siste bodyene/klærne i str 56. Brukte 44 da hun ble født, men var ikke så spesielt liten. 2955g og mellom 46-49 cm, på grunn av seteleie fikk de ikke målt skikkelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har vokst ca en str i mnd det første halve året- str 50 første mnd, 56 andre etc..

Anonymkode: e4cee...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har en del klær fra H&m i 56, hvor lenge kan jeg forvente at den størrelsen blir brukt. Hvor lenge brukte din den størrelsen?

Jeg syntes mange av H&M sine bodyer i 56 er små i størrelsen og krymper en del, så de varer ikke så lenge. De omslagsbodyene i økologisk bomull er bedre. 

Med første brukte jeg str 56 i en måned, hun var helt gjennomsnittlig i størrelsen.  Andremann var lang og passet aldri 56 i H&M sine bodyer (dumt, for vi hadde rundt 15 stk haha), men vi kunne bruke 56 i Lindex sine med forlengerdel et par uker. 

Anonymkode: 73c44...566

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte 56 i ca. 4-5 uker, fra rundt 2 uker til 6 uker. Baby var litt over snittet i lengde, litt under på vekt. 

Anonymkode: da23e...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fødsel til 2-3 uker med begge. Men da var det trangt og jeg kunne nok bytta før. 

50gikk så vidt første dagen, før de var ordentlig kommet seg etter å ha ligget trangt i magen. 

Anonymkode: 93582...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby var 55 cm da han ble født og HM sine klær er små i str, så de holdt ikke særlig lenge😅

Anonymkode: fe377...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Begge mine har vokst ca en str i mnd det første halve året- str 50 første mnd, 56 andre etc..

Anonymkode: e4cee...7da

Blir ikke det dyrt å måtte kjøpe nye klær hver måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste brukte 56 fra fødsel og i et par uker før vi gikk over på 62. Noen størrelser raste han igjennom, andre varte i månedsvis. Størrelse 86 passet i nesten ett år, f.eks. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fødsel til 3uker-ish. Deretter hoppet jeg over annenhver størrelse slik at vi kun kjøpte 56-68-80 og så rett til 92(rett før 1 år). Etter det varer størrelsene lenger :)

Anonymkode: 35001...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...