Gå til innhold

Isolasjonstid

Cecilie91

Anbefalte innlegg

Syntes dere Isolasjonstiden er kort? Hvirdan vet man at man ikke smitter mer i den tiden? 5åringen ble dårlig fredag kveld forrige uke, og minste søndag forrige uke. De er vel egentlig ferdig de nå da, fikk vite man er smittsom 2 dager før det bryter ut og 5 dager etter. Jeg ble dårlig nå på onsdag, så min siste dag er da på mandag, og ute av isolasjon tirsdag. 

Dere som har hatt det, når var dere ferdig, og ute av huset? 

Barna har fortsatt snørr, så er vel lurt om de er ferdig med det før barnehagen, men det kan jo ta noen uker 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er altfor kort tid... Før var det jo minimum et visst antall dager, tror det var 10, forutsatt at man var uten symptomer innen den tid. Med symptomer kunne det bli lenge. Mens nå er det 5 dager og man "slipper ut" nesten uansett symptomer, kun et krav om å ikke ha feber. Og uavhengig av evnt andre i huset som fortsatt er i isolasjon. Hvis jeg har tolket reglene riktig. 

Jeg vet ikke hva som ligger bak endringen, er det basert på ny medisinsk kunnskap som tilsier at den smittsomme perioden faktisk ER kortere enn først antatt, eller er det et samfunnsøkonomisk grunnlag som ligger bak? 

Jeg håper uansett at de som har muligheten til det holder seg frivillig isolert lengre enn de pålagte fem dagene 🙁 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (4 timer siden):

Jeg synes det er altfor kort tid... Før var det jo minimum et visst antall dager, tror det var 10, forutsatt at man var uten symptomer innen den tid. Med symptomer kunne det bli lenge. Mens nå er det 5 dager og man "slipper ut" nesten uansett symptomer, kun et krav om å ikke ha feber. Og uavhengig av evnt andre i huset som fortsatt er i isolasjon. Hvis jeg har tolket reglene riktig. 

Jeg vet ikke hva som ligger bak endringen, er det basert på ny medisinsk kunnskap som tilsier at den smittsomme perioden faktisk ER kortere enn først antatt, eller er det et samfunnsøkonomisk grunnlag som ligger bak? 

Jeg håper uansett at de som har muligheten til det holder seg frivillig isolert lengre enn de pålagte fem dagene 🙁 

Ja jeg har heldigvis mulighet å være hjemme. Så ikke stress sånn sett her. Men gleder meg til å bli frisk, er en utfordring med 2 aktive barn når jeg sliter med pusten og hoste 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cecilie91 skrev (7 timer siden):

Men gleder meg til å bli frisk, er en utfordring med 2 aktive barn når jeg sliter med pusten og hoste 😅

Off, lykke til og god bedring 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...