AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Kort historie: Min eksmann har MS og er ikke under noen omstendigheter kapabel til å ha et barn på 10 100%. Han klarer ikke følge opp 50% slik vi egentlig har på papiret da vi var i mekling. Dette var også økonomisk for hans del. Vi bor ca 2 km unna hverandre, og hun ønsker innimellom å være der en time eller 3. Kan ikke huske sist hun overnattet der. Jeg har ny samboer og hun blir veldig godt ivaretatt av han. Dersom jeg faller fra og dør, hva vil skje med min datter da? Kan man på noen som helst gyldig dokument få hun til å bli i huset her med sin lillebror og stefar? ( selvfølgelig om det er dette hun selv ønsker om det skulle skje) Anonymkode: b9457...c80
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Det ville jeg tatt med far og evt en advokat Anonymkode: f8c8b...670 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Er far selv innforstått med at han ikke er i stand til å ha barnet? I såfall burde det være mulig å snakke med han om det. Anonymkode: 3be70...d83 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Du kan skrive et testamente og legge ved en fremtidsfullmakt/viljeserklæring der du skriver hva du ønsker for ditt barn (og kanskje hvorfor). Registrer dette i tingretten. La gjerne din nye mann ha en kopi. Dette vil ikke være bindende for noen, men vil være et godt argument i saken. Anonymkode: c4b66...c7c 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Nei, ikke egentlig. Om du dør, vil far få daglig omsorg. Han står da fritt til å inngå de avtaler han ønsker med andre rundt barnet, inkludert stefar. Om far vil ha barnet 100% og ikke klarer det, blir det eventuelt en barnevernssak. Anonymkode: c5f22...363 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du kan skrive et testamente og legge ved en fremtidsfullmakt/viljeserklæring der du skriver hva du ønsker for ditt barn (og kanskje hvorfor). Registrer dette i tingretten. La gjerne din nye mann ha en kopi. Dette vil ikke være bindende for noen, men vil være et godt argument i saken. Anonymkode: c4b66...c7c Dette. Når barnets far ikke er i stand til å ha daglig omsorg må barnet uansett bo et annet sted dersom du faller fra, og det vil da være både naturlig og fornuftig mtp barnets beste at hun får fortsette å bo i eget hjem med kjent omsorgsperson. Anonymkode: a3a80...1f0 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er far selv innforstått med at han ikke er i stand til å ha barnet? I såfall burde det være mulig å snakke med han om det. Anonymkode: 3be70...d83 Ja, det er han, men han ønsker å ha 50% på papiret da det gangner han økonomisk. ( trekk i trygd fra namsmann, da tar de hensyn til enslig med barn, og jo eldre barnet blir jo mer får man vel?) 100% ville vel vært en drømmesituasjon for han sånn sett. Men han er klar over sine begrensninger. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan skrive et testamente og legge ved en fremtidsfullmakt/viljeserklæring der du skriver hva du ønsker for ditt barn (og kanskje hvorfor). Registrer dette i tingretten. La gjerne din nye mann ha en kopi. Dette vil ikke være bindende for noen, men vil være et godt argument i saken. Anonymkode: c4b66...c7c Takk, det var dette jeg lurte på om det fantes. Da skal jeg se hva jeg finner:) Anonymkode: b9457...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå