AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Mannen er helt lost på å sette seg inn i hva vi trenger til baby og kjøpe inn. Jeg har ordnet alt av klær og utstyr, er det vanlig? Anonymkode: 45d9e...6fd
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Er det så mye utstyr som trengs da? Anonymkode: 6a249...584 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det så mye utstyr som trengs da? Anonymkode: 6a249...584 Seng, stellebord, bæresele, vognpose, helseteppe, stellematte, bilsete, babygym, spisestol til både før og etter barnet kan sitte oppreist selv, størrelse på klær, barnevogn, kosebamse, madrass, sovepose/dyne, sengetøy, badebalje, smokk, smokklenke til smokk eller feste leke på vognen, svømmebleie, biteleke når tenna klør. Og sikkert ting jeg har glemt, tar jo tid å undersøke hvilken variant og modell som er tryggest og passer våre behov. Er ikke bare å plukke med seg en vognpose eller vi bilsete for eksempel. Anonymkode: 45d9e...6fd 14
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Han må engasjere seg mer og lese seg opp! Kan ikke laste alt på deg, barnet er like mye hans så han må lære seg å være forelder og tenke på alt foreldre må han også. Anonymkode: 5d437...87f 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Seng, stellebord, bæresele, vognpose, helseteppe, stellematte, bilsete, babygym, spisestol til både før og etter barnet kan sitte oppreist selv, størrelse på klær, barnevogn, kosebamse, madrass, sovepose/dyne, sengetøy, badebalje, smokk, smokklenke til smokk eller feste leke på vognen, svømmebleie, biteleke når tenna klør. Og sikkert ting jeg har glemt, tar jo tid å undersøke hvilken variant og modell som er tryggest og passer våre behov. Er ikke bare å plukke med seg en vognpose eller vi bilsete for eksempel. Anonymkode: 45d9e...6fd Du er gravid med første barnet skjønner jeg? Slapp av ti hakk. Du trenger da ikke en brøkdel av det der før fødselen og mye av det trenger du aldri. Anonymkode: 6a249...584 42
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er gravid med første barnet skjønner jeg? Slapp av ti hakk. Du trenger da ikke en brøkdel av det der før fødselen og mye av det trenger du aldri. Anonymkode: 6a249...584 Hva trenger jeg aldri av dette? Synes det er greit å ha ting på plass så jeg slipper å stresse med det når baby kommer. Anonymkode: 45d9e...6fd 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Seng, stellebord, bæresele, vognpose, helseteppe, stellematte, bilsete, babygym, spisestol til både før og etter barnet kan sitte oppreist selv, størrelse på klær, barnevogn, kosebamse, madrass, sovepose/dyne, sengetøy, badebalje, smokk, smokklenke til smokk eller feste leke på vognen, svømmebleie, biteleke når tenna klør. Og sikkert ting jeg har glemt, tar jo tid å undersøke hvilken variant og modell som er tryggest og passer våre behov. Er ikke bare å plukke med seg en vognpose eller vi bilsete for eksempel. Anonymkode: 45d9e...6fd Regntrekk til vogn og Amme pute også, er ikke 20 lenger og tenker det er greit med avlastning og tilrettelegging for at babytiden ikke blir mer slitsom enn nødvendig. Anonymkode: 45d9e...6fd 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Regntrekk til vogn og Amme pute også, er ikke 20 lenger og tenker det er greit med avlastning og tilrettelegging for at babytiden ikke blir mer slitsom enn nødvendig. Anonymkode: 45d9e...6fd Med det stressnivået du legger opp til og konflikt med partneren din allerede pga uvesentligheter kan jeg garantere deg at du vil få en slitsom babytid. Anonymkode: 6a249...584 31
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med det stressnivået du legger opp til og konflikt med partneren din allerede pga uvesentligheter kan jeg garantere deg at du vil få en slitsom babytid. Anonymkode: 6a249...584 Jeg har aldri vært i konflikt med min partner, bare lurer på om det er normalt. Kan du ikke nevne hva av dette man ikke trenger da? Kan legge til smekke og stelleveske, vi har ikke noe annet å bruke som passer og synes det er greit å ha alt samlet på et sted. Tror de fleste andre også har disse tingene, men sprer innkjøpene over tid slik at man ikke tenker over det. Anonymkode: 45d9e...6fd 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har aldri vært i konflikt med min partner, bare lurer på om det er normalt. Kan du ikke nevne hva av dette man ikke trenger da? Kan legge til smekke og stelleveske, vi har ikke noe annet å bruke som passer og synes det er greit å ha alt samlet på et sted. Tror de fleste andre også har disse tingene, men sprer innkjøpene over tid slik at man ikke tenker over det. Anonymkode: 45d9e...6fd Smokk og smokklenke har mine aldri brukt. Spisestol til før babyen kan sitte oppreist er ikke anbefalt pga. kvelningsfare. Badebleie, kosebamse og biteleke trenger du ikke før mange måneder etter fødsel. For å svare på det du lurer på, JA det er helt normalt at det er mor som ordner innkjøp til babyen. Jeg tør å påstå at det normale er at mor har hovedansvar for innkjøp av klær og utstyr frem til barna har flyttet ut 🙂 Anonymkode: ec325...637 32
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 Ja dessverre vanlig. Mange menn føler seg berettiget til å satse 110% på karrieren når barnet først kommer. Mor har jo permisjon, noen menn tror det er betalt permisjon døgnet rundt. Anonymkode: daef0...17f 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Jeg skjønner ikke hva du driver med, virker som du har gjort en heltidsjobb ut av dette. Tror vi gikk ut en lørdag sammen og brukte et pr timer på å handle det vi trengte. Null stress her. Anonymkode: d65b4...9ba 19
Jadzia Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For å svare på det du lurer på, JA det er helt normalt at det er mor som ordner innkjøp til babyen. Jeg tør å påstå at det normale er at mor har hovedansvar for innkjøp av klær og utstyr frem til barna har flyttet ut 🙂 Anonymkode: ec325...637 Kan skrive under på den der. Her har han flere ganger klaget på at jeg tar alle avgjørelser på klær og utstyr. Men prøver jeg å inkludere han, så er han ikke interessert. 4
Heln Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Helt vanlig. Jeg inkluderer min mann i den grad at jeg får han også til å lese seg opp på bilstolen og vogna jeg fant, så han kan si seg enig eller ei. Men hvilke smokker vi kjøper eller klær det driter han i, og det er greit. Men sikkert ikke alle som vil ha det sånn som oss da.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Har du prøvd å inkludere ham i det, da? Anonymkode: 6975a...a43
myMa Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Seng, stellebord, bæresele, vognpose, helseteppe, stellematte, bilsete, babygym, spisestol til både før og etter barnet kan sitte oppreist selv, størrelse på klær, barnevogn, kosebamse, madrass, sovepose/dyne, sengetøy, badebalje, smokk, smokklenke til smokk eller feste leke på vognen, svømmebleie, biteleke når tenna klør. Og sikkert ting jeg har glemt, tar jo tid å undersøke hvilken variant og modell som er tryggest og passer våre behov. Er ikke bare å plukke med seg en vognpose eller vi bilsete for eksempel. Anonymkode: 45d9e...6fd Synes ikke det var noen unødvendige kjøp her egentlig. Kunne også lagt til babycall . Jeg tror det er ganske vanlig at mesteparten av ansvaret ligger hos mor ja. Det var sånn for oss og, men jeg koste meg virkelig med innkjøpene. Startet i god tid så det ble aldri noe stress. De store tingene kjøpte vi sammen (vogn, bilstol og møbler). Husk at det er ganske vanlig å få en del ting også. Til jul f eks. Eller babyshower eller i barselgave. Så ville begrenset innkjøpet av bamser, smokker, leker og klær litt. Hvor langt er du på vei? 11
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 Vet ikke hva som er normalt, men min mann var veldig opptatt av å fikse det som måtte fikses i god tid før babyen kom. Han slapp å gå gravid så det praktiske var en måte for han å bidra og ikke minst forberede seg på Han fiksa: stellebord, sprinkelseng, vogn, sengetøy, peisgrind, sikring av ledninger/skuffer/skap, laget Ikea-liste som vi dro og handla i lag. Så fiksa vi en del ting sammen, f.eks bilstol. Jeg rydda i ting vi arva, f.eks klær. Anonymkode: 9a61f...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med det stressnivået du legger opp til og konflikt med partneren din allerede pga uvesentligheter kan jeg garantere deg at du vil få en slitsom babytid. Anonymkode: 6a249...584 Unødvendig kommentar! Det meste av det hun ramset opp trenger man faktisk. Jeg har også ordnet alt av utstyr og klær til baby, og syns det er mest kos. Jeg får jo da velge det jeg selv syns er best🤭 Anonymkode: 211be...b97 14
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Du er jo ekstremt tidlig ute med mange av tingene. Det blir omtrent som om jeg i juni går ut og kjøper julegaver til absolutt hele familien, og så etterpå klager over at jeg må gjøre alt. Generelt er han akkurat like engasjert som meg, men jeg er nok som deg litt "tidlig på", og kupper da oppgaven. Ikke rart han ikke engasjerer seg i barnevogn når jeg allerede har rundet google, og lest alle tester. Da er det jo bare bortkastet om han gjør det samme? Men på områder i livet der jeg er laidback, da ordner han opp. Anonymkode: 454cf...03a 10
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 Mye av det der er absolutt greit å ha, men altså spisestol, smekker, babygym, vippestol osv trenger du ikke før etter flere mnd. Du kan fint bestille på nett når behovet nærmer seg. Anonymkode: cbc0e...238 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå