Gå til innhold

Hvorfor blir det feil om jeg som kvinne innrømmer interesse og følelser først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takler ikke menn å ta i mot dette? 

Er det fortsatt en uskreven regel at dama skal sjekkes opp? 

Anonymkode: 9577a...e93

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kun menn med selvkontroll som takler det. Resten får et kiosklitteratur-aktig forhold til det. De blir så høy på seg selv at de sprekker. 

Anonymkode: 93afa...79d

• Liker 2
Skrevet

Menn syter ofte over at kvinner ikke sjekker dem opp, men når det først skjer så klager de over at de føler seg Alfa nok

Anonymkode: 35728...591

• Liker 7
Skrevet

Er ikke noe feil med det. Kun umodne menn som uansett ikke er klar for noe lar seg skremme av det så det er like greit egentlig så slipper man å bruke tid på de! 

Anonymkode: 09dd9...f66

• Liker 4
Skrevet

Det blir ikke feil om du sjekker opp en mann. Jeg har blitt sjekket opp av kvinner irl og på nett, har kun vært positivt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjør på;) bare positivt

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dame og har bestemt meg for å ta første skritt. Vet jeg kommer til å angre dersom jeg ikke gjør det. 

Lykke til! 

Anonymkode: 10984...f27

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det er bra! Og hvis du blir avvist så får du gå foran med et godt eksempel og ta det fint. Det er jo dessverre en del menn som tar avvisning veldig dårlig.

Anonymkode: 5eccb...9c0

• Liker 2
Skrevet

Det kan takles på mange måter, en kan være at han ikke tror på deg og tror du tuller. Da kan han komme til å avvise uten å mene det egentlig. 

Ofte vil det gå bra og dere overlever😊

Skrevet

Du har ikke krav på menn, dersom du blir avvist må du akseptere det.

Det er større sannsynlighet for at en mann som tar initiativ til deg er interessert i deg, enn en mann som ikke gjør det. Er ikke det innlysende? Det er jo akkurat det samme for menn. De fleste ganger en mann tar initiativ ovenfor en dame er ikke dama interessert. Skal de da konkludere med at kvinner ikke vil at menn skal ta initiativ?

Anonymkode: dc648...651

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Øhhh… er det et problem?

Nå er jeg ikke helt down med kidsa i øyeblikket, men litt av poenget med sjekking har jo pleid å være at hun skal bli interessert.

Er det blitt turn-off å lykkes også, nå?

Huff, den ungdommen!

Endret av ClausSaus
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være feil? En kvinne som går etter det hun vil ha og spiller med åpne kort, er vel å foretrekke? Det er alt for mye spill og "lek" blant enkelte i datingverden/kjærlighetslivet, det er så idiotisk! Bare vær ærlig og vær deg selv, hva kan være bedre? 

Anonymkode: c5396...cb4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har ikke krav på menn, dersom du blir avvist må du akseptere det.

Det er større sannsynlighet for at en mann som tar initiativ til deg er interessert i deg, enn en mann som ikke gjør det. Er ikke det innlysende? Det er jo akkurat det samme for menn. De fleste ganger en mann tar initiativ ovenfor en dame er ikke dama interessert. Skal de da konkludere med at kvinner ikke vil at menn skal ta initiativ?

Anonymkode: dc648...651

Jeg forstår jo at jeg ikke har krav på ham, og tar jeg en sjanse så må jeg jo tåle en avvisning på samme måte som jeg mener at menn bør tåle det. Men; og det er et men; skal jeg tåle/er det normalt å avvise ved å totalt overse mine henvendelser? Altså; er dette normalt? Eller er det for kaldt, en dårlig måte å avvise på generelt? 

• Liker 1
Skrevet

Noen menn liker å jakte, men ikke alle.

I flere tilfeller, selv om en del kvinner ikke vil innse det så handler det bare om at mannen ikke er/var interessert. Det er slik det er når man tar initiativ selv. Når man er passiv, og lar det motsatte kjønn ta initiativ vil naturligvis de som tar initiativ være mer på, og man risikerer da mindre (tape ansikt, oppleve ego knekk osv) ved å vise interesse tilbake.

Anonymkode: 6f79a...1d1

• Liker 4
Skrevet

KG er virkelig ikke plasse å be om slike råd. Her er det bitre kvinner som ber deg «kjøre på» eller «han er ikke mann nok om han har problemer med det!» når sannheten er en helt annen. Menn er jegere, sånn er det bare. La det være opp til ham. Er han interessert, tar han kontakt. Garantert.

Anonymkode: 21a10...cad

• Liker 2
Skrevet

Hvem sier det er feil? Ingenting som tenner meg mere enn ei dame som tar initiativ. Dessverre så skjer det bare omtrent en gang hvert kvarte århundre.

Anonymkode: 49cb0...350

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg hadde blitt glad og smigret om en kvinne hadde vist interesse slik 😊.

Nå skal det sies at jeg aldri har vært en som prøver å sjekke damer da. Syntes det bare er kleint.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er pluss i boka om dama tar initiativ i min bok. Det er en sjeldenhet, og sånn sett ville hun skilt seg positivt ut fra mengden. 

Anonymkode: 10ec3...2c7

• Liker 2
Skrevet

Hvem har sagt at det blir feil? For meg er det i alle fall helt i orden. Begynner å bli såpass voksen nå at jeg tror jeg takler det fint uten at egoet mitt tar helt av.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...