Gå til innhold

Snorking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et idiotisk pinlig problem, nemlig snorkingen min. Den er værre i perioder, og nå har det gått så langt at samboer har flyttet ut av soverommet. :tristbla::sur:

Har allerede vært på testing for å se om jeg kan få snorkeoperasjon, og det passet desverre ikke for "min type snorking".

Nå vurderer jeg å fjerne mandlene i håp om at det kan redusere støyen. (og også fordi jeg har mye halsbetennelser o.l)

Noen som har erfaringer med dette?

Eller noen andre gode råd og tips?

Nekter å infinne meg med at vi må ha separate soverom før jeg har fylt 25. :roll:

Kan legge til at jeg har prøvd Snorenz, snorkeplaster, ørepropper til samboer osv. uten noen særlig god effekt.

Noen som kan hjelpe meg med gode råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snorker også, nå er jeg alene så ingen andre enn katta som merker det :)

Men det hender jeg våkner selv av at jeg snorker så høyt.

Jeg tok falske mandler (polypper) når jeg var lita, hjalp på snorkinga ei lita stund.

Så tok jeg mandlene for noen år siden, mest pga mye halsbetennelse og sånt, men det hjalp litt på snorkinga. Tror ikke jeg snorker så høyt lengre, men vanskelig å si ettersom jeg stort sett ikke hører meg selv når jeg sover.

Faren min snorka utrolig høyt, han hadde prøvd alt av hjelpemidler, og ingenting virka. Men dro til øre/nese/hals spesialist og fikk vite at han var nesten helt tett oppi nesa. Ble operert da, og nå snorker han ikke lengre.

Ellers hjelper det vel å sove på magen og på siden, ikke ligg på rygg.

Og ligg med hodet høyt.

Gjest Ingrid78
Skrevet

Jeg har hatt akkurat det samme problemet med min samboer. Vi har hatt separate soverom i årevis, rett og slett fordi han snorker så høyt og mye at jeg ikke får sove. MEn han har prøvd noe nytt osm har kommet nå, en metallbøyle man putter i nesa. Det er også en del toppidrettsutøvere som bruker de fordi de åpner luftinngangen. Og den har gjort underverker. Jeg husker ikke hva den heter, men den er bra.

Gjest Restart
Skrevet

Noen har forsøk magnet pute med stort hell!!

Ellers er det oksygen-maske som kan hjelpe mange. Da må du kontakte lege på sykehus eller øre/nese/hals.

Skrevet

Jeg har en metode som kanskje er værd å prøve før diverse operative inngrep. Den går ut på å møtes på midten og det har fungert for oss.

Før dere sover så skal du tenke på at du ikke trenger å snorke så mye. Det er veldig viktig at det er det siste du tenker på før du sover.

Mannen din skal som det siste han gjør i våken tilstand tenke på at du snorker, men at han ikke behøver å få spolert nattesøvnen sin.

Skrevet

Jeg snorker som et helvete og har tatt både mandler og polypper hjal ikke noe som helst.. Det hjalp kun i begynnelse også var det på'n igjen. Min metode for å slutte å snorke er å gå ned i vekt, for er man overvektig så snorker man mer...

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Den metall-bøylen høres bra ut! Skal prøve å finne ut mer om den nå ja! Vet du om den ble kjøpt på apotek/hos lege/helsekost e.l? Litt lettere å finne den når jeg vet hvor jeg skal lete.. :)

Er også enig i det med vekt og snorking, men har desverre ikke så mye jeg kan ta av. :forvirret:

Skal absolutt prøve trikset ditt Trille!

Skrevet

Jeg har samme problem som deg og fikk også til svar da jeg var til utredning at operasjon ikke hjelper på min type snorking. Fikk du ingen tips hos legen?

Jeg fikk beskjed om at en munnbøyle kan hjelpe, går ut i fra at det er denne sorten: Noiselezz.

Har ikke kommet med så langt at jeg har prøvd den enda, men burde absolutt gjort det da.

Oksygenmaske hjelper sannsynligvis heller ikke på din type snorking, den er for de med søvnapné.

Det verste med min snorking er at det ikke hjelper å sove på siden. Jeg kan sitte oppreist og sove og likevel snorker jeg.

Skrevet
Jeg har samme problem som deg og fikk også til svar da jeg var til utredning at operasjon ikke hjelper på min type snorking. Fikk du ingen tips hos legen?

Jeg fikk beskjed om at en munnbøyle kan hjelpe, går ut i fra at det er denne sorten: Noiselezz.

Har ikke kommet med så langt at jeg har prøvd den enda, men burde absolutt gjort det da.

Oksygenmaske hjelper sannsynligvis heller ikke på din type snorking, den er for de med søvnapné.

Det verste med min snorking er at det ikke hjelper å sove på siden. Jeg kan sitte oppreist og sove og likevel snorker jeg.

Jeg kan også sitte oppreist og snorke, det er håpløst.

Hvor kjøper man bøylen?

Skrevet

Går ut fra at dette er den omtalte metallbøylen:

Easyair

Jeg har bestilt en, men ikke prøvd den ennå.

Skrevet

Tusen takk for tips!!

Den er allerede bestilt! :ler:

Verdt å prøve alt er som er.

Jepp, jeg er også av de som kan sitte og snorke. :roll: Ikke noe moro..

Skal holde dere oppdatert på om den virker jeg! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...