AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Jeg er i et forhold med en fyr som aldri tar sjølkritikk. Problemene faller alltid på meg. Hva om jeg virkelig er full av feil? Og ikke ser det selv😭 Anonymkode: 64070...93b
Fjaselina Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Spørsmålet er korleis du veit at du blir manipulert? Vanskelig å vite, du ser det best i ettertid. Eller aldri, dersom manipuleringa virka.... 6
Silva Pluvialis Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Hvis han alltid skylder på deg så er det sannsynligvis ikke deg det er noe galt med. 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Les om gaslighting og lovebombing. Registrer også om personen lyver om stort og smått. Fraskriver seg ansvar ved å ikke ha en fruktbar kommunikasjon. Hvis du føler at du er full av feil og alt lastes på deg og han aldri tar selvkritikk blir du mest sannsynlig manipulert og gaslighted til å tro at det er du som er feil. Det er du ikke! Du må komme deg ut av forhold med en sånn mann Anonymkode: ca61d...19f 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er i et forhold med en fyr som aldri tar sjølkritikk. Problemene faller alltid på meg. Hva om jeg virkelig er full av feil? Og ikke ser det selv😭 Anonymkode: 64070...93b At du blir usikker er første tegn. Det er aldri din feil. Les deg opp om narsissister. Det er bare å kutte all kontakt for evig tid Anonymkode: 23d37...779 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les om gaslighting og lovebombing. Registrer også om personen lyver om stort og smått. Fraskriver seg ansvar ved å ikke ha en fruktbar kommunikasjon. Hvis du føler at du er full av feil og alt lastes på deg og han aldri tar selvkritikk blir du mest sannsynlig manipulert og gaslighted til å tro at det er du som er feil. Det er du ikke! Du må komme deg ut av forhold med en sånn mann Anonymkode: ca61d...19f Word Anonymkode: 23d37...779
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Ofte holder de på med flere kvinner også. Snakker av erfaring Anonymkode: 23d37...779 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les om gaslighting og lovebombing. Registrer også om personen lyver om stort og smått. Fraskriver seg ansvar ved å ikke ha en fruktbar kommunikasjon. Hvis du føler at du er full av feil og alt lastes på deg og han aldri tar selvkritikk blir du mest sannsynlig manipulert og gaslighted til å tro at det er du som er feil. Det er du ikke! Du må komme deg ut av forhold med en sånn mann Anonymkode: ca61d...19f Takk for svar. Jeg skal lese meg opp på de temaene. En ikke fruktbar kommunikasjon er litt spot on😅 Ts Anonymkode: 64070...93b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Problemet er at man som oftest ikke vet det før det er for sent. Når du sitter i saksa og er gravid, eller du har kjøpt bolig med han. Ofte er det andre utenfra som må komme å gjøre deg oppmerksom på at han der manipulerer deg Anonymkode: 03d22...eb9 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Ser du har fått mange svar. Anbefaler å lese Inger Wesche m.fl. og Grete Nordhelles bøker om manipulasjon og høykonflikt. Anonymkode: 53715...c30 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser du har fått mange svar. Anbefaler å lese Inger Wesche m.fl. og Grete Nordhelles bøker om manipulasjon og høykonflikt. Anonymkode: 53715...c30 Pluss : Jeg vil si at det at du lurer på om du blir manipulert er et ganske sikkert og klassisk tegn på at du faktisk blir det. Anonymkode: 53715...c30 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 31 minutter siden, Gjenferdet said: Hvis han alltid skylder på deg så er det sannsynligvis ikke deg det er noe galt med. Så fremt det ikke alltid er hennes skyld da. Å lizm tro at alle mennesker er helt like med balanserte evner er naivt. TS. Gjenferdet har likevel rett. Det er unntaksvis sånn at partneren alltid har rett. Ting har alltid 2 sider. Bare de uten selvinnsikt, bare egoister, vil alltid vri det til å være din feil. Hvis han aldri engang har møtt deg på halvveien bare for å være skvær, så er han ikke en omsorgsfull person. Det er du som tviholder på ting du liker med ham, hva nå enn det måtte være. Ikke omvendt. Anonymkode: faf7d...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 Det står her: https://www.google.com/amp/s/utforsksinnet.no/psykologisk-manipulasjon-gjennom-kommunikasjon-9-tegn/%3famp=1 Anonymkode: 012ff...598 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Innlegget hadde vel litt lite informasjon til å kunne fastlå at fyren er manipulativ, så de som hiver seg på og foreslår drastiske tiltak, bør ta seg en bolle. Når jeg traff min samboer så var jeg en person som alltid likte å diskutere, ikke med hensikt å disskreditere den andre, men for å få frem meningene. I en sånn meningsutveksling så kommer man med alle sine argumenter og vil også argumentere mot motargumentene som kommer. Min samboer syntes alltid at jeg var urettferdig når jeg brukte argumenter og mente jeg alltid skulle ha rett. Idag så diskuterer vi aldri, snakker ikke om noe som kan føre til en diskusjon med argumenter. Det blir som regel, "javel", "den er grei", "litt uenig", "det er din mening", "enig med deg". Kan ta meg selv ofte i å misunne dem som kan ha ha gode diskusjoner med partneren sin og være dypt uenige, men respekterer allikevel hverandre sine meninger. På tross av alle diskusjoner så er de like glad i hverandre, de har bare litt flere interssante elementer i parforholdet. Sier ikke at det er tilfellet med partneren din, men det kan være verdt en tanke. Anonymkode: 484ad...f00
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Pluss : Jeg vil si at det at du lurer på om du blir manipulert er et ganske sikkert og klassisk tegn på at du faktisk blir det. Anonymkode: 53715...c30 En del folk som tror de blir manipulert, er bare i et forhold med en de ikke passer med, eller er selv den manipulerende. Anonymkode: 57e96...bfb
Marshall Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Bli bevisst på hva DU vil, hva DU liker og hvor DINE grenser går. Hva trenger du for å ha det bra i ditt liv? Så begynner du å jobbe for å ha det sånn. Dersom han ikke unner deg å ha det bra, er det på tide å ta grep. 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En del folk som tror de blir manipulert, er bare i et forhold med en de ikke passer med, eller er selv den manipulerende. Anonymkode: 57e96...bfb De to tingene kan ikke sammenlignes. De som manipulerer andre er nådeløse og empatiløse mennesker som ikke har det godt med seg selv. De bør oppsøke hjelp, for det er jo en grunn til denne atferden. Anonymkode: 23d37...779
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 Hvis man blir veldig usikker over lengre tid, vedkommende bruker metoder som hot-cold, lovebombing (gifte oss, flytte sammen, få barn... slike ting), triangulering (få deg sjalu med vilje, nevne andre kvinnenavn osv) - ja da blir du manipulert. Se så sykt samfunnet har blitt, mennesker sitter på tiktok for å lære hvordan man skal manipulere og ødelegge andre mennesker. Verden er helt syk. Følg clusterbmilkshake på tiktok så får dere et innsyn i hjernene til slike mennesker. Anonymkode: 23d37...779 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Hvis du føler det så blir du det. Jeg så det ikke med en gang når jeg var i 20 årene og ble usikker. Men følte det. Nå som jeg er eldre forstår jeg det som regel etter noen måneder😅 . Mangen luringer der ute og det tar litt tid å bli kjent før man oppdager det. Hvis de nekter på ting de har sagt eller gjort : Løp! Anonymkode: bc02d...202 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 Ofte når en er full av feil i et forhold, så er en full av feil i vennskap og jobb også. De med selvinnsikt ser ikke at en selv er fellesnevneren. Og skylder på alle andre når ting går galt. Stemmer dette på deg? Eller er det kun på hjemmebane at du gjør så fryktelig mye feil i følge din samboer? Kanskje du kan komme med noen konkrete eksempler? Anonymkode: 6e701...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå