AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Jeg har ingen kakeformer, men har gryter med metallhåndtak. Kan jeg putte denne i ovnen og lage en kake i den? Anonymkode: 44769...e3f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Hvilket materiale er det i gryten og er det belegg inni den? Har du navn og bilde på gryten? Anonymkode: 72e8f...b22
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket materiale er det i gryten og er det belegg inni den? Har du navn og bilde på gryten? Anonymkode: 72e8f...b22 Jeg har ikke bilde eller navn. Den er gammel, har arva den. Den består kun av ett materiale, ikke noe belegg. Jeg vil gjette på rustfritt stål når jeg googler. Jeg ville da putta bakepapir nederst. Anonymkode: 44769...e3f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Jeg pleide å lage sånn oppned-ostekake i gryta mi før når jeg ikke hadde form. Hvor man først starter med å lage gelétoppingen og lar den stivne nederst i gryta. Ostekrem og kjeksbunn oppå der igjen når geleen har fått stivne. La den avkjøles og "sette seg" i kjøleskapet før man snur gryta rundt og slår litt på grytebunnen så kaka sklir ut. Var genialt for da fikk geleen en pen buet kant (kjelen var buet i bunnen) istedetfor helt kantete som er vanligst Anonymkode: 4e485...860 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pleide å lage sånn oppned-ostekake i gryta mi før når jeg ikke hadde form. Hvor man først starter med å lage gelétoppingen og lar den stivne nederst i gryta. Ostekrem og kjeksbunn oppå der igjen når geleen har fått stivne. La den avkjøles og "sette seg" i kjøleskapet før man snur gryta rundt og slår litt på grytebunnen så kaka sklir ut. Var genialt for da fikk geleen en pen buet kant (kjelen var buet i bunnen) istedetfor helt kantete som er vanligst Anonymkode: 4e485...860 Det hørtes lurt ut! Men jeg trenger å kunne lage sukkerbrød til bløtkake. Tror du jeg skal prøve meg på å lage den i gryte og tenke på den som en kakeform? Hva er sjansen for at det kan gå? Anonymkode: 44769...e3f
nordlending Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Hva med å bruke langpanne? Dele den av, om den blir for stor? 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 2 minutter siden, nordlending said: Hva med å bruke langpanne? Dele den av, om den blir for stor? Ahhh! Det kunne vært noe! Jeg har aliminumsfolie. Kanskje jeg kunne lagd en slags form av den og så hatt den i langpanna? Anonymkode: 44769...e3f
nordlending Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ahhh! Det kunne vært noe! Jeg har aliminumsfolie. Kanskje jeg kunne lagd en slags form av den og så hatt den i langpanna? Anonymkode: 44769...e3f Jeg delte av en gang ved å sette en brødform i den ene siden, også tror jeg at jeg tok folie eller ekstra bakepapir på den siden av formen som ble mot kaken. Godt mulig det funker å lage en kant med bare folie, vil tro det holder så lenge røren holder seg på plass før du setter den i ovnen 😊 Jeg ville testa det før jeg forsøkte en kasserolle, det for meg at det kan være vanskeligere å få stekingen riktig ift. temperatur. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 2 minutter siden, nordlending said: Jeg delte av en gang ved å sette en brødform i den ene siden, også tror jeg at jeg tok folie eller ekstra bakepapir på den siden av formen som ble mot kaken. Godt mulig det funker å lage en kant med bare folie, vil tro det holder så lenge røren holder seg på plass før du setter den i ovnen 😊 Jeg ville testa det før jeg forsøkte en kasserolle, det for meg at det kan være vanskeligere å få stekingen riktig ift. temperatur. Tusen takk! Da prøver jeg det i morgen! Anonymkode: 44769...e3f
nordlending Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk! Da prøver jeg det i morgen! Anonymkode: 44769...e3f Lykke til! 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå