Gå til innhold

Grått hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er fint med naturlig grått hår?

Jeg har begynt å fått mase grå hår og jeg vurderer om jeg skal farge det eller bare la det vokse grått ut. Har ikke råd til frisør så må kjøpte hjemmefarging av håret mitt. Er det vanskelig å farge håret mitt selv?

Jeg har langt slett hår og som oftest i hestehale.

Anonymkode: 16f81...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrivefeil over. Mener masse grått hår og ikke mase grått hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Har du mørkt eller lyst hår? 
Jeg er enig i at det er veldig fint på noen. Skulle ønske jeg syntes det var fint på meg selv også, men jeg merker jeg ikke har så lyst til å bli gråhåret enda, så farger det selv. Jeg er 38, har kommuneblondt hår. Synes det er nesten finere med litt grått på folk som har mørkt hår, sånn at det vises godt.

Anonymkode: 1e411...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Skrivefeil over. Mener masse grått hår og ikke mase grått hår.

Mange som synes det blir masete med grått hår, tross at det er en del av naturens gang. Ingen ønsker å visne. Men det er menneskets ønsker og innstilling som først og fremst bidrar til misbehaget.
Vi er ikke gamle. Vi burde verdsette grått hår på mennesker. For det er bare neste stadie i livets syklus, akkurat som rynker. Alle stadier er viktige. Ikke bare forplantningsstadiet.
Vi mener jo tross alt at det indre teller mest. Derfor vi ikke anse det gråe som en utgang.

Jeg husker noen fortalte meg dette da jeg veldig ung. Først nå skjønner jeg det:
Det er bare hår. Det er ditt! Vær glad i det. Benytt deg av tiden, nå som før, til å verdsette deg selv. Vær glad i deg selv.

Anonymkode: 0cae2...8c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått hår er faktisk ikke et aldringstegn. Det kan skje allerede i tenårene.

Anonymkode: a4b15...767

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langt grått hår kan være nydelig! Spørs selvfølgelig på nyanse, tykkelse og hvordan det spiller mot hudtonen din. 

Mange hjemmefarger gir noen toner mørkere enn det som står på pakka, så om du velger å prøve deg fram med hjemmefarge om du ikke synes det grå kler deg, velg minst 2 nyanser lysere enn du tror du trenger, så kan du heller farge det mørkere igjen. Men om det blir for mørkt og hardt vil du ende opp med å se eldre ut enn om du hadde beholdt det grå, uansett tilstand... 

Anonymkode: b3f7a...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? 

På noen er det fint, mens andre ser ut som grå mus. 

Jeg er 39, er småbarnsmor og har en del grå hår. Ønsker å farge det. 

Dersom du går til en læling så er det mye billigere. Jeg var hos det sist og betalte 700kr. Har langt og tykt hår. Hun måtte blande 5 ganger. Så mulig det ville vært billigere med tynnere hårmanke? Syns hjemmefarging, igjen fordi mitt hår er tykt blir et dårlig resultat. 

Anonymkode: 7d196...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig fint på veldig mange! Er 34 og fant mitt første grå hår for et par dager siden. Men nå har jeg stresset mye med jobb og huskjøp, så er nok derfor. Men kommer ikke til å farge håret med det første akkurat! 

Anonymkode: fc618...50f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Grått hår er faktisk ikke et aldringstegn. Det kan skje allerede i tenårene.

Jepp. Min kone hadde flere grå hår da jeg møtte henne som 18-åring.

Selv begynnte jeg å bli gråere i midten av 20-årene.

Anonymkode: 37e83...522

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får grå hår skal jeg ikke farge det. Skal bare la det være

Anonymkode: f94df...5a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synes dere det er fint med naturlig grått hår?

Jeg har begynt å fått mase grå hår og jeg vurderer om jeg skal farge det eller bare la det vokse grått ut. Har ikke råd til frisør så må kjøpte hjemmefarging av håret mitt. Er det vanskelig å farge håret mitt selv?

Jeg har langt slett hår og som oftest i hestehale.

syns igrunnen det kan være veldig fint. Jeg er i 40årene, mørkt halvlangt hår...med en ettervekst på 3 cm :) men det er ikke grått bak. vurderer veldig om jeg bare skal la naturen gå sin gang, eller bestille frisør for farging ( dyrt og ikke bra for håret) Jeg er litt rar, for hadde det vært opp til meg hadde jeg blitt grå. Men mann og barn syns jeg skal vente..så hører jeg på de. 

Anonymkode: 2f275...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

syns igrunnen det kan være veldig fint. Jeg er i 40årene, mørkt halvlangt hår...med en ettervekst på 3 cm :) men det er ikke grått bak. vurderer veldig om jeg bare skal la naturen gå sin gang, eller bestille frisør for farging ( dyrt og ikke bra for håret) Jeg er litt rar, for hadde det vært opp til meg hadde jeg blitt grå. Men mann og barn syns jeg skal vente..så hører jeg på de. 

Noe som kan være en fin mellomting er å legge inn striper rundt ansikt hos frisør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig, for jeg har fått en kald gråfarge på håret. Har skulderlangt hår, og jeg får veldig ofte spørsmål om hvilke frisør jeg bruker og at "de stripene er skikkelig stilige". De er mine egne, og jeg går til frisør for å klippe tupper et par ganger i året. 

Problemet med hjemmefarging er at det er vanskelig å unngå at det nederste av håret blir mørkere og mørkere når du farger etterveksten, noe du må gjøre hver 4-6 uke. 

Anonymkode: 5e8da...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er det slutt med kjemikalier i hodebunnen! Skal aldri mer farge håret mitt, jeg har akseptert at jeg er gråhåret og lever fint med det. Hva andre tenker og gjør bryr meg fint lite 👵🏻🙂

Anonymkode: bd229...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nå er det slutt med kjemikalier i hodebunnen! Skal aldri mer farge håret mitt, jeg har akseptert at jeg er gråhåret og lever fint med det. Hva andre tenker og gjør bryr meg fint lite 👵🏻🙂

Anonymkode: bd229...468

Herlig. Håper jeg kommer dit snart :) må være deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lysblond/ mellomblond opprinnelig, og endte opp med veldig lyst grått hår.  Veldig fornøyd med det 😊  Jeg hverken farget eller stripet håret i overgangsfasen, men de grå hårene blendet inn slik at det så ut som om jeg hadde stripet det en periode.  Skjønner godt at mange som får store fargeforskjeller velger å farge håret, hvis de fra før av hadde en farge de likte bedre enn grått....

Anonymkode: d62f8...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...