Gå til innhold

Fucket til økonomien min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lite og liten muligheter til å spare. Nå har jeg brukt 4000 kr mer enn jeg har. Lånt. Hvordan få dette på rett kjøl igjen? Tips? 

Anonymkode: 13eab...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ekstravakter på jobben? Gjøre småjobber for slekta? Krype til korset og be pappa om et lån?

Anonymkode: 028b5...810

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lite og liten muligheter til å spare. Nå har jeg brukt 4000 kr mer enn jeg har. Lånt. Hvordan få dette på rett kjøl igjen? Tips? 

Dette ordner seg med 100% ærlighet. Del utgiftene over flere måneder og hvis regnskap til eventulle kreditorer.

Penger er det du trenger og det kommer.

• Liker 1
Skrevet

Se om du har ting du ikke bruker og kan selge.

Anonymkode: 3421b...08b

• Liker 7
Gjest Smeltemann
Skrevet

Snakk med de du skylder penger,be om en betalingsplan.  Husk det er halv skatt lønning nå.

Skrevet

Det viktigste du må gjøre her er å slutte å bruke penger du ikke har. 

Anonymkode: 64e99...75d

• Liker 8
Skrevet

Takker for tips! 

Har lagt ut noen annonser, men vet ikke om det er noe interessant. 

Skrevet
Smeltemann skrev (22 minutter siden):

Snakk med de du skylder penger,be om en betalingsplan.  Husk det er halv skatt lønning nå.

Ja, håper jeg får spred det litt utover. Så jeg slipper betale alt med en gang. 

• Liker 1
Skrevet

Selg noe du ikke bruker, og spis veldig rimelig en mnd. Du har sikkert nok til å bake eget brød, og kan leve fint på vegetarmat en mnd (egg og kikerter er utrolig mye billigere enn kylling og kjøttdeig). Spis deg ut av frys, og gjør det til en utfordring :)

Anonymkode: 0b6d4...c81

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, håper jeg får spred det litt utover. Så jeg slipper betale alt med en gang. 

Det bruker å gå bra. Så lenge en snakker med de så er det veldig rart om de sier nei. De tjener ikke noe på å begynne å sende purringer ++++

Skrevet

Håper halv skatt og nedbetaling gjør at det går greit, men høy strømregninger og dyr bensin og varsling om 5.1% økning i husleien gjør det ikke bedre. Blir bare strammere og strammere. 

Skrevet (endret)

Det er fullt mulig å leve på billig mat en periode når det kniper. Poteter, ris, pasta og tørket bønner, erter og linser er greit å ha. Brød kan godt bakes billig, dobbeltpakke med knekkebrød. Havregryn til grøt. Frosne grønnsaker, seiblokk, frosne kyllinglår. Syltetøy, first price pålegg.

Hygiene og rengjøringsprodukter fra Europris. Handleliste.

Og sjekk gamle oppskrifter fra en tid folk hadde dårlig råd.

I mors oppskriftsbok har hun notert tomatsuppen de lærte på skolekjøkkenet for lenge siden, før vi fikk bokstomater og posesupper:

2 ss smør, 4 ss tomatpuré, 2 ss mel, 1 liter vann med buljong, salt, pepper, 1 ts sukker.

kokes 5 min ( med halv mengde vann blir det tomatsaus)

Endret av Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håper halv skatt og nedbetaling gjør at det går greit, men høy strømregninger og dyr bensin og varsling om 5.1% økning i husleien gjør det ikke bedre. Blir bare strammere og strammere. 

Du er sikker på at huseier følger reglene for når de har lov å øke husleien? 

Skrevet

Siden det snart er jul og du sikkert skal i selskap både hit og dit, passer det fint å være vegetarianer, avholds og ikke spise ute frem til da. På biblioteket finner du nok et par kokebøker med oppskrifter på vegetar. Om du bor i en litt større by har de sikkert et par butikker med asiatiske matvarer hvor du får kjøpt en stor sekk med ris billig, ditto med bønner og linser. Samt masse krydder du kan piffe opp maten med. 

Med mindre du ikke levde veldig enkelt eller lever av sosialen er disse tiltakene mer enn nok til at du kan spare 4000. En kompis måtte lage alt fra bunnen og spise kun vegetar i et par uker fordi han kun hadde noen få hundringser å leve på. Var visst de to sunneste ukene han hadde hatt matmessig sett. 

Skrevet
Tvist skrev (16 timer siden):

Du er sikker på at huseier følger reglene for når de har lov å øke husleien? 

Det er fra 1 januar. Det regner jeg med. Bor i borretslag og de øker hvert år i januar

Skrevet

Opprett en Onlyfans-konto?

Anonymkode: 6c2ef...bcc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opprett en Onlyfans-konto?

Hva er det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fra 1 januar. Det regner jeg med. Bor i borretslag og de øker hvert år i januar

Da har du ikke husleie, men felleskostnader.  En vesentlig forskjell ang regelverket

Anonymkode: 9bb0e...194

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har du ikke husleie, men felleskostnader.  En vesentlig forskjell ang regelverket

Anonymkode: 9bb0e...194

Ok. De kaller det husleie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det? 

Hore/strippe på nett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...