AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Har hatt hudormer på nesen og haken helt siden jeg kanskje gikk i 1./2. klasse, og jeg klarer ikke å bli kvitt de. Jeg har slitt med mild akne de siste årene, og det siste halvåret har jeg hatt en hudpleie rutine som har gjort slik at jeg nesten ikke har akne lengre. Hudormene derimot har ikke forandret seg. Er det noen produkter eller noe jeg kan gjøre for å bli kvitt de, uten at jeg må endre hele hudrutinen min? Ønsker å bli kvitt hudormene, men ikke på bekostning at jeg må endre hele hudrutinen min slik at jeg får akne igjen. Anonymkode: b00be...02b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 The ordinary Direct Acids AHA 30&/BHA2&Peeling Solution👏 Anonymkode: b0959...e57
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Squeeze them bitches out. Anonymkode: 03b7d...7ea
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: The ordinary Direct Acids AHA 30&/BHA2&Peeling Solution👏 Anonymkode: b0959...e57 Hvilken av de er best? Eller er dette én? Anonymkode: 5e596...e04
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: The ordinary Direct Acids AHA 30&/BHA2&Peeling Solution👏 Anonymkode: b0959...e57 De fjerner alt av hudormer slik at man ikke får det igjen, eller må det brukes hele tiden? Anonymkode: 366be...1be
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fjerner alt av hudormer slik at man ikke får det igjen, eller må det brukes hele tiden? Anonymkode: 366be...1be Jevnt bruk for best resultat, en gang i uken ( sterke saker ) maks 10 min, skyll av med lunkent vann, ikke få i øyne/ ikke ta rundt øyner. Når huden har blitt vant så kan man starte med to ganger i uken. En flaske. Anonymkode: b0959...e57
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Mest sannsynlig er det ikke hudormer men noe som kalles sebauceus filaments. Det er noe alle mennesker har men de med tørr hudtype har mindre synlige enn de med fet hudtype. Det er rett og slett fett som huden trenger for å holdes frisk, og de er mere grå og gule i fargen enn de sorte hudormene. Man skal ikke klemme de ut enten det er sebauceus filaments eller hudormer! Det skader og irriterer huden! Hvis det er sorte hudormer hjelper det med en rens eller daglig serum som inneholder lav dose salicylic Acid. Niactil kremen fra Elixir cosmeceuticals er perfekt som dagkrem og nattkrem for å holde porene rene, og f eks Garnier sin Anti blackheads rens. Serumet fra the ordinary som du har fått anbefalt over er med høy % på syren og den skal bare brukes en gang i uken. Du kan vedlikeholde med det serumet men vil trenge daglig vedlikehold også hvis ikke så hoper det seg opp hvis det går for mange dager mellom. Hvis det er sebauceus filaments er det å redusere porestørrelse du må sikte på, og det kan gjøres med ingrediensen Niacinamide som også finnes i niactil kremen jeg skrev om over. The ordinary har også et eget niactil serum men med høy % så den kan irritere og svi. Du må prøve deg frem hva huden din tåler. I tillegg for å holde porestørrelsen mindre og hindre tilstoppelse av porene (som gjør sebauceus filaments mer synlig) bruk en AHA syre jevnlig. Jeg bruker Smoothing cream fra Elixir cosmeceuticals som inneholder 10% aha syre og den bruker jeg 3 netter i uka. Aldri hatt så fin hud før som med de to nevnte produktene fra Elixir cosmeceuticals og jeg har slitt med store porer og sebauceus filament hele livet jeg også. The ordinary sine produkter er OK men Elixir cosmeceuticals er utviklet av norske hudleger for nordisk hud. To produkter som også funker bra er Stridex pads og cosrx bha pads. Andre ting du kan gjøre for å minske porestørrelsen og dermed få mindre synlig sebauceus filaments er å ta jevnlige behandlinger med dermapen, eller carbon peel eller hudlaser. Dette koster rundt 2500 kr per behandling og bør gjøres 3-6 ganger i året. Anonymkode: ce11a...949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå