AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Fra første ungen spyr til dere foreldre spyr, hvor lang tid bruker det ta? 😳 Anonymkode: 64749...206
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Stort sett blir ikke jeg syk selv om ungene har spysjuka. Hygiene er greia her. Og ikke vær så nære når barnet spyr. ( selv om ungen er på fanget lener jeg meg bakover og holder ofte pusten.) Anonymkode: 22025...138 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Rundt et døgn 🥴 Anonymkode: ee265...370
Mellion Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Her tok det 4 dager før jeg ble dårlig etter ungen spydde sist
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Stort sett blir ikke jeg syk selv om ungene har spysjuka. Hygiene er greia her. Og ikke vær så nære når barnet spyr. ( selv om ungen er på fanget lener jeg meg bakover og holder ofte pusten.) Anonymkode: 22025...138 Har kjørt munnbind og antibac her, men det smitter før det kastes opp, så bare flaks om man klarer å unngå det AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Rundt et døgn 🥴 Anonymkode: ee265...370 er over er døgn nå, krysser fingrene! Mellion skrev (33 minutter siden): Her tok det 4 dager før jeg ble dårlig etter ungen spydde sist Å herregud, hjelp. Hadde håpet vi kunne tro vi slapp unna det etter 36 timer 😩 Anonymkode: 64749...206
Jadzia Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Her har det tatt alt fra noen timer til en uke før sistemann har satt i gang. Vi er to voksne og to barn, og går gjerne ned for telling en etter en med 1-2 dagers mellomrom. Jeg er som regel alltid nummer to enda det er gubben som tar spyingen da jeg har oppkastfobi. Forrige runde slapp alle unna. Kun en som ble syk. Aldri skjedd før. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Vi hadde minstemann som var syk for 2 uker siden, søsteren og vi foreldre ble ikke syke. Så fikk storesøster det på torsdag, og ingen andre har fått det. Anonymkode: 16fa2...0ce
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 Ps, du må vaske med klor for å ta magevirus. Alt av overflater og dørhåndtak vaskes jevnlig hos oss ved miste tegn på smittsomme sykdommer som jeg helst ikke vil ha selv.. Jeg har aldri fått omgangssyken som voksen, mannen min har fått et et par ganger når de var helt små og oppkastet havnet overalt. Misunner dere ikke, håper dere slipper unna. Anonymkode: dd7a7...fe5 1
GulSitron Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Barnet mitt spøy to ganger natt til onsdag, så var det diaré frem til i går (har ikke hatt noen bleier enda i dag) Natt til i går spøy både samboer og jeg. Jeg følte meg mye bedre med en gang mens samboer spøy flere ganger ila natta. Så det tok vel ca et døgn. Jeg er helt fin igjen mens samboer fortsatt er litt dårlig. Jeg tror enten at jeg ble fort frisk fordi det var maten jeg reagerte på, eller fordi jeg var _veldig_ påpasselig med håndhygiene hver gang jeg skiftet bleie. (Jeg dusjet barnet hver gang for å prøve å unngå sår rumpe i tillegg til å vaske hendene)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ps, du må vaske med klor for å ta magevirus. Alt av overflater og dørhåndtak vaskes jevnlig hos oss ved miste tegn på smittsomme sykdommer som jeg helst ikke vil ha selv.. Jeg har aldri fått omgangssyken som voksen, mannen min har fått et et par ganger når de var helt små og oppkastet havnet overalt. Misunner dere ikke, håper dere slipper unna. Anonymkode: dd7a7...fe5 Det er helt meningsløst. Skal du klore ungen? Gulvet? Sengetøyet? Osv. Håndhygiene er det viktigste. Her fikk vi det med ca et halvt døgns mellomrom hele familien. Ikke kloret en shit, likevel ikke fått det igjen. Anonymkode: 78295...ac3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ps, du må vaske med klor for å ta magevirus. Alt av overflater og dørhåndtak vaskes jevnlig hos oss ved miste tegn på smittsomme sykdommer som jeg helst ikke vil ha selv.. Jeg har aldri fått omgangssyken som voksen, mannen min har fått et et par ganger når de var helt små og oppkastet havnet overalt. Misunner dere ikke, håper dere slipper unna. Anonymkode: dd7a7...fe5 Såpe og vann tar også knekken på omgangssyke. Ikke håndsprit i alle fall... Så vasker over alt, vasker alle klær etc. Har hatt munnbind og hansker på denne gangen. Enn så lenge har vi klart oss! Nå over 48 timer siden ungen spydde ! 🤞🏻 Anonymkode: 64749...206 1
Lorieen Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Dersom du fortsatt er frisk 48 timer etter siste symptom hos barnet, har du gode sjanser for å slippe unna.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #13 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er helt meningsløst. Skal du klore ungen? Gulvet? Sengetøyet? Osv. Håndhygiene er det viktigste. Her fikk vi det med ca et halvt døgns mellomrom hele familien. Ikke kloret en shit, likevel ikke fått det igjen. Anonymkode: 78295...ac3 Barnet klorer jeg ikke, er ikke helt Donald Trump. 🙂 Men gulvet vaskes med såpe og vann eller klor og vann, sengetøyet vaskes på 90 grader. Hvis overflatene er fulle av virus, så er jo ikke håndhygienen god... Du tar jo på ting med hendene dine. Poenget var aller mest at antibac ikke fungerer mot omgangssyke-virus, så man må velge andre midler. Anonymkode: dd7a7...fe5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå