AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Hei. Må bare spørre om flere legger merke til det. Hvordan synes du homofile og lesbiske par blir fremstilt i amerikansk tv, både reality og serie? Ta feks 90 days, han blonde og armando. Aldri noe drama, alt er så fint, de vinkler alt så positivt iforhold til de andre parene. Bare på instagram, folk kommenterer at de er såå søte og favorittparet osv. Også i greys, homofile par er liksom ekte kjærlighet... Jordnære, morsomme, a little bit corky, but as anyone else... Synes de prøver for hardt, og det synes. Jeg har ikke noe imot homofile folk, bare så det er sagt, jeg synes bare det blir litt kleint når media prøver å overbevise oss når det ikke er nødvendig. Anonymkode: 3b493...872 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Er det homofile mennesker inni tv boksen mener du? 📺😯 Du vet at homofile er ekte mennesker de og 😉 Veldig rart at du irriterer deg over andres lykke og kjærlighet. Det er ingen som prøver å overbevise oss om noe som helst. Lykkelige par fins i både homofile og heterofile konstellasjoner 🥰 PS: Forskning viser at de med mest homofobe holdninger egentlig har homofil dragning selv men er sint fordi han prøver å undertrykke det. https://www.scientificamerican.com/article/homophobes-might-be-hidden-homosexuals/ Så, så, vi er her med åpne armer å tar deg i mot når du tør å komme ut av skapet ❤️ Tudelu! Anonymkode: 29115...36d 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Homofile karakterer har jo tradisjonelt sett blitt fristilt veldig skrullete og stereotypiske. Lesbiske har derimot ofte vært sexsymboler. Mer og mer kommer de nok til å bli framstilt som vanlige mennesker, men det henger nok mye igjen i at de er "the comic relief". Anonymkode: 64e94...52a 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Er ikke alltid idyll, les om "Bury Your Gays". https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BuryYourGays Anonymkode: 9ccf7...3b4 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Det er en ganske kjent mekanisme at media trenger en tilpasningsperiode for å få til avslappet og naturlig integrasjon av minoriteter. Først fremstilles de overdrevent og fordomsfullt. Deretter idealiseres de og tas på med silkehansker. Og så til slutt får de lov til å være individuelle og feilbarlige som ikke representerer noen annen enn seg selv. Grovt sett er vi vel fortsatt et sted i andre trinn her. Anonymkode: e0b81...608 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det homofile mennesker inni tv boksen mener du? 📺😯 Du vet at homofile er ekte mennesker de og 😉 Veldig rart at du irriterer deg over andres lykke og kjærlighet. Det er ingen som prøver å overbevise oss om noe som helst. Lykkelige par fins i både homofile og heterofile konstellasjoner 🥰 PS: Forskning viser at de med mest homofobe holdninger egentlig har homofil dragning selv men er sint fordi han prøver å undertrykke det. https://www.scientificamerican.com/article/homophobes-might-be-hidden-homosexuals/ Så, så, vi er her med åpne armer å tar deg i mot når du tør å komme ut av skapet ❤️ Tudelu! Anonymkode: 29115...36d Du skjønte jo ingenting av hovedinnlegget. Anonymkode: e0b81...608 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Må bare spørre om flere legger merke til det. Hvordan synes du homofile og lesbiske par blir fremstilt i amerikansk tv, både reality og serie? Ta feks 90 days, han blonde og armando. Aldri noe drama, alt er så fint, de vinkler alt så positivt iforhold til de andre parene. Bare på instagram, folk kommenterer at de er såå søte og favorittparet osv. Også i greys, homofile par er liksom ekte kjærlighet... Jordnære, morsomme, a little bit corky, but as anyone else... Synes de prøver for hardt, og det synes. Jeg har ikke noe imot homofile folk, bare så det er sagt, jeg synes bare det blir litt kleint når media prøver å overbevise oss når det ikke er nødvendig. Anonymkode: 3b493...872 Ja, synes det blir så påtatt og teit når de har med sin "token gay" liksom. Tror innlegg #5 har et poeng i at det blir ofte sånn i en periode også går det seg til og blir mer naturlig og normalt. Anonymkode: 4c32e...626 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Må bare spørre om flere legger merke til det. Hvordan synes du homofile og lesbiske par blir fremstilt i amerikansk tv, både reality og serie? Ta feks 90 days, han blonde og armando. Aldri noe drama, alt er så fint, de vinkler alt så positivt iforhold til de andre parene. Bare på instagram, folk kommenterer at de er såå søte og favorittparet osv. Også i greys, homofile par er liksom ekte kjærlighet... Jordnære, morsomme, a little bit corky, but as anyone else... Synes de prøver for hardt, og det synes. Jeg har ikke noe imot homofile folk, bare så det er sagt, jeg synes bare det blir litt kleint når media prøver å overbevise oss når det ikke er nødvendig. Anonymkode: 3b493...872 Til en viss grad kanskje. Men hva med det lesbiske paret i 90 days. Hun fra Australia. Var jo drama fra dag 1. Så ikke enig med deg egentlig Anonymkode: 779e8...0d7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Jeg tror nok fremdeles det er litt nødvendig - dessverre. Men ja, de blir jo veldig ofte stereotypisk fremstilt, man må putte inn en skrullete homo og en artig svart fyr og en smart jomfruelig asiater i enhver film liksom. Synes ikke de gjør det i Grey's Anatomy da (ikke sett 90 days). Men jeg synes Grey's bli litt krampaktig "woke" iblant, og gjør et litt for overdrevet poeng ut av homofiles rettigheter, black lives matter, covid-vaksiner osv. Jeg tror faktisk som sagt at det er nødvendig, men for en nordmann som kanskje ikke helt klarer å sette seg inn i det, så blir det bare litt teit TV. Som sagt, krampaktig. Men når homofili blir fullt godkjent og normalisert, så trenger man jo ikke gjøre et poeng av det. Anonymkode: a999c...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til en viss grad kanskje. Men hva med det lesbiske paret i 90 days. Hun fra Australia. Var jo drama fra dag 1. Så ikke enig med deg egentlig Anonymkode: 779e8...0d7 De der.... De hadde jeg nesten glemt. De passa jo ikke sammen i det hele tatt 😱😱 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror nok fremdeles det er litt nødvendig - dessverre. Men ja, de blir jo veldig ofte stereotypisk fremstilt, man må putte inn en skrullete homo og en artig svart fyr og en smart jomfruelig asiater i enhver film liksom. Synes ikke de gjør det i Grey's Anatomy da (ikke sett 90 days). Men jeg synes Grey's bli litt krampaktig "woke" iblant, og gjør et litt for overdrevet poeng ut av homofiles rettigheter, black lives matter, covid-vaksiner osv. Jeg tror faktisk som sagt at det er nødvendig, men for en nordmann som kanskje ikke helt klarer å sette seg inn i det, så blir det bare litt teit TV. Som sagt, krampaktig. Men når homofili blir fullt godkjent og normalisert, så trenger man jo ikke gjøre et poeng av det. Anonymkode: a999c...cd7 Ja for ikke å snakke om "tøff litt girl next door med commitment issues because of her past, men soft inside" - jenta. Du sier noe, synes jo det er fint at de gjør det. Jeg synes ikke det er veldig krampe, særlig sammenlignet med andre amerikanske serier. Husker jeg så en amerikansk serie, switched at birth, og herregud, det var så intens hvor politisk korrekt alt skulle være, orket ikke mer. Alle skulle snakke hverandre ihjel.. 😱 Men så er det kanskje nødvendig. Synd at det må være det. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er en ganske kjent mekanisme at media trenger en tilpasningsperiode for å få til avslappet og naturlig integrasjon av minoriteter. Først fremstilles de overdrevent og fordomsfullt. Deretter idealiseres de og tas på med silkehansker. Og så til slutt får de lov til å være individuelle og feilbarlige som ikke representerer noen annen enn seg selv. Grovt sett er vi vel fortsatt et sted i andre trinn her. Anonymkode: e0b81...608 Ganske logisk. Gleder meg litt til vi kommer i den tredje perioden, det er så slitsomt med dette merkelige fokuset. Jeg er for et normalisert mangfold hvor alle er like mye vanlig. At en gruppe med både "hvit rik mann", "muslimsk kvinne", "lesbisk kvinne med tatoveringer" og "asiatisk mann" kan ha en samtale uten fokus på stereotyper eller fokus at de er den de er og uten denne tette vinklingen. AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 22.39): Er det homofile mennesker inni tv boksen mener du? 📺😯 Du vet at homofile er ekte mennesker de og 😉 Veldig rart at du irriterer deg over andres lykke og kjærlighet. Det er ingen som prøver å overbevise oss om noe som helst. Lykkelige par fins i både homofile og heterofile konstellasjoner 🥰 PS: Forskning viser at de med mest homofobe holdninger egentlig har homofil dragning selv men er sint fordi han prøver å undertrykke det. https://www.scientificamerican.com/article/homophobes-might-be-hidden-homosexuals/ Så, så, vi er her med åpne armer å tar deg i mot når du tør å komme ut av skapet ❤️ Tudelu! Anonymkode: 29115...36d Du forstod ikke poenget mitt? Anonymkode: 3b493...872 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Homofile karakterer eksisterte omtrent ikke i filmer og serier før. Det var noen, og da var det nettopp det filmen handlet om. Å være homofil, å akseptere det, å komme ut eller å leve i skjul. Eller så var de innlagt på institusjoner. Omtrent i alle litt eldre filmer der handlingen foregår på et psykiatrisk sykehus eller fengsel, så er det nesten alltid en skeiv karakter med. De hadde aldri helt alminnelige roller. Hvorfor må det absolutt være sånn da? Anonymkode: 2974a...e12 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #12 Skrevet 28. november 2021 Det jeg ikke forstår, er de faktene de alltid eller som regel har? Det blir unnskyldt med at "de er bare feminine", men nei? Ingen kvinner sitter da sånn og vrir på seg? Anonymkode: 0660c...c8d
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 Jeg er selv homofil, men akkurat nå så føler jeg meg litt... mettet? Alle har blitt så inkluderende i underholdningsbransjen, så inkluderende at alle de skeive blir kunstige. La oss ta Grey's Anatomy f.eks, nå nylig så jeg to episoder på rad, og begge to var det skeive pasienter, og så ikke-binære, og de er alle plassert der av rævslikkende grunner. Tror skaperen av Grey's svetter litt ekstra på grunn av forhistorien med T. R Knight (George O'Malley). Syns egentlig å nå være en forced diversity quota egentlig bare er trist. Det er ikke der kampen ligger.. Anonymkode: c8284...e71 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 Morten Hegseth er bare travel, samme med Vegard Harm, de har så fakter at det er til å spy av. Anonymkode: b1488...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #15 Skrevet 13. desember 2021 Ja, føler mange skeive karakterer er overdrevne. Er ikke veldig kult med mindre det er en god grunn til det. Hotel Cæsar for øvrig hadde jævlige skeive karakterer bortsett fra de siste i serien. Anonymkode: c2359...02c
Hannah80 Skrevet 13. desember 2021 #16 Skrevet 13. desember 2021 Ja, det er litt overdrevent. Begynte nettopp på en ny advokatserie. Og de første fem minuttene ble vi introdusert for en transperson og ei som var lesbisk.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Det virker som om den samme reglen som kom for noen år siden, at det alltid må være med en svart person i filmen/serien har begynt å gjelde for homofile også. utrolig sjeldent at man ser en film/serie som er lagd de siste 2 årene der det ikke er med noen homofile. synes det begynner å bli irriterende. spesielt når det er filmatisert fra lenge siden, og to gutter kliner i gata mens folk smiler. hadde det vært i virkeligheten hadde de vært drept på stedet 🙄 Jeg så tre nøtter til askepott her en dag, og må si de homsene ødela hele greia for meg. ikke det at det er noe galt med å være homo, men det at de bare måtte ha det med. gir jo ingen mening. og det at det var med helt tilfeldig 1 svarte person i filmen. hvor kom hun fra?? resten av landsbyen er jo hvite? måtte bare ha med en svart person? Anonymkode: 030c0...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå