AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Ja, overskriften sier det meste. Har du unnsluppet en narsissist ved å bruke grey rock metoden? Helt konkrekt, hvordan gikk du frem? Det er snakk om familie så vi kan ikke kutte all kontakt, må derfor gjøre oss ubrukelige slik at narsissisten kan hoppe videre til neste familiemedlem. Anonymkode: 4e4d3...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Hva er grey rock ? Anonymkode: a34b5...352 10
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Null kontakt. Jeg har forsøkt å gå Grey rock med et familiemedlem og det går, men må likevel se han en gang eller to i året. Narsissister er vanskelige, men her ser han ikke ble behov selv/har null interesse av meg som søster og barnet som er hans niese. Så da går det forsåvidt greit. Poenget er å ikke slippe vedkommende inn såpass i livet at vedkommende kan gjøre som før: såre, knekke selvtillit, slenge dritt direkte. Vet at han snakker om meg. Lar han bare holde på, han lar oss iallefall i fred. En annen person jeg gikk Grey rock med, en eks, skjedde automatisk da mobilen min slutta å virke og jeg gav ikke vedkommende mitt nye nummer. Han forsøker fortsatt enkelte netter, å sende meldinger og spørre hvorfor jeg aldri svarer, til mitt gamle nummer. Jeg gav tidlig beskjed om at mobilen min har sluttet å virke. Hjelper også på med geografisk avstand i alle tilfeller. Anonymkode: 5cf53...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Sluttet å ta telefonen og skylte på at jeg var deprimert og hadde nok med meg selv. Holdt på sånn i noen år nå, ikke helt kvitt vedkommende men har ikke dårlig samvittighet for å mute nummeret og ikke svare Anonymkode: 0b046...529
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sluttet å ta telefonen og skylte på at jeg var deprimert og hadde nok med meg selv. Holdt på sånn i noen år nå, ikke helt kvitt vedkommende men har ikke dårlig samvittighet for å mute nummeret og ikke svare Anonymkode: 0b046...529 Haha er mange standhaftige sjeler der ute…😂jeg har beilere som sender mld sånn tredje hver mnd. Sluttet å svare for ca 15 år siden🤣 Anonymkode: 631e7...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 5.51): Sluttet å ta telefonen og skylte på at jeg var deprimert og hadde nok med meg selv. Holdt på sånn i noen år nå, ikke helt kvitt vedkommende men har ikke dårlig samvittighet for å mute nummeret og ikke svare Anonymkode: 0b046...529 Dårlig gjort faktisk! Da vet jo ikke personen hva som skjer. Du er utydelig og uhøflig. Anonymkode: a34b5...352 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dårlig gjort faktisk! Da vet jo ikke personen hva som skjer. Du er utydelig og uhøflig. Anonymkode: a34b5...352 Dårlig gjort? 😳 Du vet nok ikke hva en narsissist er og hvor viktig null-kontakt er med en slik person. Anonymkode: 89ef7...580 18
Beneviento Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dårlig gjort faktisk! Da vet jo ikke personen hva som skjer. Du er utydelig og uhøflig. Anonymkode: a34b5...352 Dårlig gjort å skjerme seg selv fra farlige narsissister? Seriøst? Vet du i det hele tatt hvordan det er i være i familie med et slikt menneske og hva det gjør med deg? 8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 Enig i at man bør skjerme seg. Jeg blir fysisk og psykisk dårlig av to relasjoner, og løsningen for meg ble å minimere kontakt. Det gikk ikke å kutte helt ut, og periodevis må jeg blokkere den ene som kontakter meg dag og natt. Hvorfor skal jeg bli ødelagt for å please narcisisster?🧐 Anonymkode: 631e7...7cd 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #10 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 22.13): Ja, overskriften sier det meste. Har du unnsluppet en narsissist ved å bruke grey rock metoden? Helt konkrekt, hvordan gikk du frem? Det er snakk om familie så vi kan ikke kutte all kontakt, må derfor gjøre oss ubrukelige slik at narsissisten kan hoppe videre til neste familiemedlem. Anonymkode: 4e4d3...5e6 Den sier meg absolutt ingenting. Hvorfor går du utifra at alle vet hva grey rock er? Anonymkode: 2afcd...744 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den sier meg absolutt ingenting. Hvorfor går du utifra at alle vet hva grey rock er? Anonymkode: 2afcd...744 Jeg spør jo ikke alle, men de som har brukt denne metoden for å håndtere narsissisten. Hvis du ikke vet hva det er så er ikke spørsmålet til deg. Anonymkode: 4e4d3...5e6 10
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 5.48): Null kontakt. Jeg har forsøkt å gå Grey rock med et familiemedlem og det går, men må likevel se han en gang eller to i året. Narsissister er vanskelige, men her ser han ikke ble behov selv/har null interesse av meg som søster og barnet som er hans niese. Så da går det forsåvidt greit. Poenget er å ikke slippe vedkommende inn såpass i livet at vedkommende kan gjøre som før: såre, knekke selvtillit, slenge dritt direkte. Vet at han snakker om meg. Lar han bare holde på, han lar oss iallefall i fred. En annen person jeg gikk Grey rock med, en eks, skjedde automatisk da mobilen min slutta å virke og jeg gav ikke vedkommende mitt nye nummer. Han forsøker fortsatt enkelte netter, å sende meldinger og spørre hvorfor jeg aldri svarer, til mitt gamle nummer. Jeg gav tidlig beskjed om at mobilen min har sluttet å virke. Hjelper også på med geografisk avstand i alle tilfeller. Anonymkode: 5cf53...bcb Herreguud... en blir liksom qldri kvitt dem.. Har du forsøkt å gjøre deg selv veldig kjedelig? Slik at de mister interessen? AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i at man bør skjerme seg. Jeg blir fysisk og psykisk dårlig av to relasjoner, og løsningen for meg ble å minimere kontakt. Det gikk ikke å kutte helt ut, og periodevis må jeg blokkere den ene som kontakter meg dag og natt. Hvorfor skal jeg bli ødelagt for å please narcisisster?🧐 Anonymkode: 631e7...7cd Når du har kontakt, hvordan er det? Jeg forsøker så godt jeg kan å gjøre meg selv uinteressant, men vedkommende gir seg ikke. Prøver virkelig å nære seg på meg.. Anonymkode: 4e4d3...5e6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spør jo ikke alle, men de som har brukt denne metoden for å håndtere narsissisten. Hvis du ikke vet hva det er så er ikke spørsmålet til deg. Anonymkode: 4e4d3...5e6 Kan du være grei å forklare hva det er? Anonymkode: af2f5...77a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan du være grei å forklare hva det er? Anonymkode: af2f5...77a https://psykopati.blogg.no/1491035222_grsteinmetoden.html Anonymkode: 6d7a2...2eb
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #15 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): https://psykopati.blogg.no/1491035222_grsteinmetoden.html Anonymkode: 6d7a2...2eb Det var en ok forklaring, men det ser ut til at det i det innlegget tar utgangspunkt i den "tradisjonelle" grandiose narsissisten. Enkelt forklart er Grey Rock å gjøre seg om til en veldig veldig kjedelig person, slik at narsissisten slutter å bli interessert i deg. Narsissisten lever av å få anerkjennelse og bli sett av andre, de bruker folkene rundt seg til eget ego. Hvis du ikke har noe de ønsker lenger så vil de ikke suge energien ut av deg lenger. Jeg har holdt på med dette i lang tid. Narsissisten er i familie så jjeg kan ikke unnslippe helt. Jeg går av og til på limpinnen og lar meg irritere/bli såret, så lurer på hvordan konkret andre har gjort dette. Hvis dere er interessert i dette så er det masse på youtube, anbefaler Dr.Ramani som ekspert på narsissisme. Anonymkode: 4e4d3...5e6 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #16 Skrevet 29. november 2021 Jeg pink-poppet de istedet. Eller blue-jazzet dem. Etter å ha vurdert å red-rappe dem. Alle disse idiotiske nye uttrykkene... Anonymkode: 3073e...825 14
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #17 Skrevet 29. november 2021 Vet ikke om dette er relevant, men jeg har vært borti en narsissist i min utvidede familie som vi av ulike grunner ikke kunne kutte kontakten helt med. Det vi gjør helt konkret; - svarer ikke på mail eller meldinger som er åpenlyst provoserende eller hvor det skinner gjennom at hun ønsker å starte en krangel - hvis jeg MÅ svare, svarer jeg "ok, ha en fin dag" eller lignende på åpenbart provoserende utspill - (ja, jeg må bite meg i leppa) - hvis hun spør om vi kan ha en telefonsamtale om noe hun "brenner for"/et tema som er gjennomgangskonflikt hos oss, eller som tidligere har resultert i konflikt, så svarer jeg bare "kan du sende meg SMS om hva du ønsker å ta opp" i stedet for å ta telefonen Jeg anbefaler alle å kutte kontakten helt med narsissister som de ikke må ha kontakt med av grunner som felles barn eller lignende. Anonymkode: e0c9a...aca 7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #18 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dårlig gjort? 😳 Du vet nok ikke hva en narsissist er og hvor viktig null-kontakt er med en slik person. Anonymkode: 89ef7...580 Syntes narsisst grepet blir slengt rundt litt for mye. Det skal mye til før man er det 100% faktisk. De fleste har jo sånne trekk. Folk må slutte å kalle alle de ikke liker for narsiisster og psykopater . Folk oppfører seg som psykologer. Er litt lei den der. Si tydelig ifra heller istedenfor å «grey rocke» . Som etter min mening er en feig løsning. Anonymkode: a34b5...352 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #19 Skrevet 29. november 2021 Beneviento skrev (5 timer siden): Dårlig gjort å skjerme seg selv fra farlige narsissister? Seriøst? Vet du i det hele tatt hvordan det er i være i familie med et slikt menneske og hva det gjør med deg? Ja, det gjør jeg faktisk. Men slutt med de begrepene der! Blir for dumt. Da trekker man seg unna og holder minimal kontakt. Det er vel det samme som å «grey rocke» Herregud Anonymkode: a34b5...352 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #20 Skrevet 29. november 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pink-poppet de istedet. Eller blue-jazzet dem. Etter å ha vurdert å red-rappe dem. Alle disse idiotiske nye uttrykkene... Anonymkode: 3073e...825 De er skapt av selvoppnevnte eksperter på youtube som aldri har lest en eneste akademisk artikkel. Det morsomme er at mange av dem har hatt et astronomisk antall narcs i livet sitt som de selvsagt har ulike råd til "empaths" eller kundegruppe for å håndtere. De tjener tross alt penger på antall videoklikk. Så har du de som svelger budskapet deres rått uten noen større betenkeligheter og potensielt kan ødelegge relasjoner basert på halvsannheter og egen overbevsning. Selvsagt helt uten tanke for hvordan det kan oppleves for den eller de som blir dumpet på verst tenkelige vis. Anonymkode: 529b7...351 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå