AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Noen som har erfaring med tester som ikke endres? Holder på med IVF, og 7 DPO fikk jeg plutselig positiv test (skulle test ut ovitrelle). Den så mer ut som en 15-16DPO test i grunn (basert på tidligere graviditeter), strekene er ikke like sterke, men det er ingen tvil. Og siden har jeg testet daglig for å se etter økning, men det skjer ingenting, 11 DPO i dag. De er klin like! Fremdeles sterke, men det skjer ingenting. Jeg tror på ingen måte at hva nå enn som lagde hCG på 7 DPO var det halvdårlige egget som ble satt inn, det som ikke hadde delt seg mer enn 1 gang på dag 2, men noe er det. Vi hadde sex én gang under stimulering, samme dag som jeg var på kontroll. Da mente legen at om 3-4 dager ville muligens de to største foliklene briste, hadde uttak på dag 5. Hadde få modne som mot seg befrukte, og det éne stakkars egget var det eneste som klarte seg til dag to. Vi brukte kondom, og har IVF grunnet mannlig faktor... Noen som har vært borti noe lignende? Jeg har for lengst slått fra meg tanken på et lykkelig utfall, men jeg vil jo vite hva som skjer 🤔 Anonymkode: ea818...534
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 77 visninger og ingen har vært borti noe lignende...? Anonymkode: ea818...534
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Får du positive tester så er du jo gravid. Og det er jo fult mulig mtp. at du har satt inn ett egg. Det er jo hele poenget med å sette inn egg. For å sjekke økning ville jeg brukt digitaltest med ukesindikator Da vil du få tydelige svar! lykke til! Håper du opplever fin økning! Anonymkode: 4bc69...794
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Hmm. Litt uenig i brukeren over meg. Ja - strek er strek, men det er jo samtidig normalt at streken øker i styrke med 4 dagers mellomrom, selv om strimmeltester ikke skal brukes for å måle hcg-økning. Skjønner derfor godt at du blir usikker! Det kan hende du opplever at egget har festet seg, men at kroppen har stoppet opp utviklingen og at hcg-nivået vil gå ned ganske snart. Eller så kan det hende dette bare er en spire som gir langsom hcg-produsksjon, uten at det behøver være noe gale Eller kanskje det faktisk er testene dine? Hva slags tester har du testet med, og har du testet til samme tidspunkt (og med samme urinkonsentrasjon) hver dag? Anonymkode: cbee6...ef9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Ja, men det er jo det samme som deg jeg mener 😂 Vanskelig å sjekke økning på strek-tester. Og det spørs jo også hvor sterke strekene er, det er jo ikke alle strekene som blir sterkere heller.. Derfor jeg anbefaler digital. Anonymkode: 4bc69...794
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Det kan ikke være at både Hcg fra Ovitrelle og hcg fra et egg som har festet seg gir utslag på testene da? Den ene synker og den andre stiger, og dermed holder samlet nivå seg ganske jevnt noen dager. Jeg testet ut Ovitrelle da jeg ikke ble gravid, og hadde litt utslag fra det ganske lenge på de tidligtestene jeg brukte (lenger enn jeg leste det skulle vare, men husker ikke nøyaktig hvor lenge mer). Jeg testet generelt alt for mye da jeg ble gravid også. Og så også at det ikke var stigning, og til og med nedgang i fargen på teststreken fra en dag til neste. Men alt viste seg å være ok, det endte med eldste datteren. Og da jeg ble gravid med nr to testet jeg bare 15 dpo. Lykke til! Anonymkode: a5bde...a19
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 har lest noe om at på ivf nå man legge til noen dager - siden egget blir jo befruktet før innsett. 8dpo for deg etter innsett kan derfor egentlig være 13dpo. da er det logisk med sterk strek så tidlig. Anonymkode: e60eb...8cd
Amatariel Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det kan ikke være at både Hcg fra Ovitrelle og hcg fra et egg som har festet seg gir utslag på testene da? Den ene synker og den andre stiger, og dermed holder samlet nivå seg ganske jevnt noen dager. Dette var det jeg også tenkte. Ikke uvanlig fenomen hvis man har tatt ovitrelle og blir gravid.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Hyggelig at så mange svarte Dette er min 3. IVF-stimulering, og ovitrelle har alltid vært ute 9 dager etter. Med mindre kroppen min ikke lenger er i stand til å bryte ned ting så er det neppe ovitrelle som lager strek. I dag er det 14 dager siden ovitrelle. Denne gangen er alle testene tatt på morgenurin, innenfor samme tidsrom hver dag, alle testene er fra babyplan, siden det var det jeg hadde. De har ikke gått ut på dato, og det er ingenting som tilsier at det skulle være noe feil med dem. Dette er min 6. graviditet (1 barn, alle andre div tidlig SA). Jeg har aldri vært borti noe lignende. Jeg har hatt tester som økte, og som sank, men aldri så sterke tester som bare forble konstante.. Bildet viser da fra toppen 7, 8, 9, 10, 11, og 12 DPO. Anonymkode: ea818...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå