Gå til innhold

Hvordan avvise mannen på en ok måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er ofte kåt. Vi har sex omtrent daglig. Når vi har fri vil han gjerne ha sex både morgen og kveld. 

Jeg merker det blir mye, og vi har pratet om det. Det virker som han forstår, men så blir det glemt. 

Jeg vet hva han sier og gjør før sex, så jeg merker jo at "nå prøver han seg". Jeg prøver å avvise uten å direkte si "nei, jeg vil ikke". Føler ikke at det bør være slik at jeg må si direkte nei hver gang. Skulle heller ønske han merket det på meg. Føler meg kjip som avviser. Kan feks si hvis jeg merker at han hinter, at jeg tenkte meg en tur ut / vaske litt, lese osv. Men synes heller ikke jeg alltid skal finne unnskyldninger. 

Har dere noen råd?

Anonymkode: 9afe4...e2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et råd: Gi klare beskjeder. 👍

Min erfaring er at menn ikke er så gode til å oppfatte hinting. 😉

Men det går jo an å avvise på en litt fin måte, f.eks. si at du ikke har lyst på sex akkurat nå, men kanskje dere kan vente til i morgen kveld fordi du har veldig lyst til gjøre noe annet sammen med ham også. 

• Liker 10
Skrevet

Gi klar beskjed, vær ærlig, og forvent at han respekterer deg. 

• Liker 2
Skrevet

Her fungerer det å ta slikt med et smil og ertende fleip. "Åh nei du, vente til freddan!" , "Takk for komplimentet, men jeg har litt annet å gjøre på også." , "Nå igjen? Nei jeg får snart gnagsår. ". Det som faller seg naturlig. 

Det viktigste er at begge to har respekt for hverandre. Burde ikke være vanskelig å si fra i et forhold. Min kjære tåler fint at jeg ikke alltid har lyst eller tid. Det skjer andre veien også. Da får jeg en ertende kommentarer. 

Anonymkode: b861b...d54

• Liker 1
Skrevet
Fioljenta skrev (4 minutter siden):

Men det går jo an å avvise på en litt fin måte, f.eks. si at du ikke har lyst på sex akkurat nå, men kanskje dere kan vente til i morgen kveld fordi du har veldig lyst til gjøre noe annet sammen med ham også. 

Problemet er at jeg har prøvd en gang. Da sa han "var ikke det jeg mente" (men jo, det var det). Og sa videre "vi kan jo bare kose litt". Jeg ga etter, mem kos ble til null komma niks å prøve på sex. 

Synes det er litt synd jeg må bli den som avviser, sier nei, virker kjip. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er at jeg har prøvd en gang. Da sa han "var ikke det jeg mente" (men jo, det var det). Og sa videre "vi kan jo bare kose litt". Jeg ga etter, mem kos ble til null komma niks å prøve på sex. 

Nei er helt greit å si. Du er ikke kjip da. Mer kjip om du har sex du egentlig ikke ønsker, eller ikke kommuniserer greit og forståelig. 

Helt seriøst, voksne mennesker tåler å få nei, og å ikke få sex hver gang de vil. 

Anonymkode: b861b...d54

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da antar jeg at du reiste deg, så ned på han med den reneste forakt og sa «vi må ha en prat om definisjonen av respekt. Og hvordan min definisjon er den riktige og din den gale.» 

Det er du, ts, som har ansvaret for å grensesette folk i ditt liv. Respektere de ikke dine grenser så er det ikke valgfritt å bli i forholdet - da må du ut av det. Å bli i et v9ldelig forhold er ikke et valg kvinner står fritt til å ta. Husk det. Og ta konsekvensen av det.

Anonymkode: a0584...888

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har dere noen råd?

Vær ærlig. Be han roe ned litt. Fortell at du syntes det blir vel mye.

Be han feks vente til du tar initiativ.

Jeg tenker at om man er moden og voksen nok til å ha sex med en person, så må man være voksen nok til å snakke med samme personen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da antar jeg at du reiste deg, så ned på han med den reneste forakt og sa «vi må ha en prat om definisjonen av respekt. Og hvordan min definisjon er den riktige og din den gale.» 

Det er du, ts, som har ansvaret for å grensesette folk i ditt liv. Respektere de ikke dine grenser så er det ikke valgfritt å bli i forholdet - da må du ut av det. Å bli i et v9ldelig forhold er ikke et valg kvinner står fritt til å ta. Husk det. Og ta konsekvensen av det.

Anonymkode: a0584...888

Jeg er ikke i et voldelig forhold. Hvor I huleste fikk du det fra?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mannen min er ofte kåt. Vi har sex omtrent daglig. Når vi har fri vil han gjerne ha sex både morgen og kveld. 

Jeg merker det blir mye, og vi har pratet om det. Det virker som han forstår, men så blir det glemt. 

Jeg vet hva han sier og gjør før sex, så jeg merker jo at "nå prøver han seg". Jeg prøver å avvise uten å direkte si "nei, jeg vil ikke". Føler ikke at det bør være slik at jeg må si direkte nei hver gang. Skulle heller ønske han merket det på meg. Føler meg kjip som avviser. Kan feks si hvis jeg merker at han hinter, at jeg tenkte meg en tur ut / vaske litt, lese osv. Men synes heller ikke jeg alltid skal finne unnskyldninger. 

Har dere noen råd?

Når man er et par og " prater" som du sier dere har gjort her. Så må man prate om det regelmessig, ikke bare 1-2 ganger, for da blir det som du sier - glemt. 

Så du er nødt til å prate om dette oftere, det er eneste måten man kan jobbe med ting sammen.

• Liker 2
Skrevet

Har du spurt han om hvordan han foretrekker at du sier fra? Vil han at du skal si det rett ut eller pakke det inn på noen måte som ikke føles så ille for han? Bare si til han at det spiller ingen rolle for deg, han kan velge hvordan budskapet skal gis.

Anonymkode: 9747d...626

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har du spurt han om hvordan han foretrekker at du sier fra? Vil han at du skal si det rett ut eller pakke det inn på noen måte som ikke føles så ille for han? Bare si til han at det spiller ingen rolle for deg, han kan velge hvordan budskapet skal gis.

Anonymkode: 9747d...626

Dette er et godt tips :)

Anonymkode: ee910...fe8

Skrevet

Hvor godt er det ikke å være frivillig singel🥂💃 ja, begge glassene er til meg🙈

Anonymkode: ecbac...cf0

• Liker 2
Skrevet

Hvis du skal avvise en mann som kommer med tilnærmelser kan du prøve en av:

- Jeg er gift

- Jeg er lesbisk,

- Jeg har en veldig smittsom kjønnsykdom,

- Jeg er transgender og har penis der nede,

. Jeg er feminist,

- Jeg er blogger og alt (inkludert bilder) kommer på nettet i morgen (med karakterer),

- Fortell at du kun bedriver hard SM og spør om han har noen nære pårørende som vil savne ham,

- Fortell at du vil vite alt om ham og vil ha det vurdert av folk på KG før det eventuelt kan bli noe mer,

Anonymkode: 90870...41b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du skal avvise en mann som kommer med tilnærmelser kan du prøve en av:

- Jeg er gift

- Jeg er lesbisk,

- Jeg har en veldig smittsom kjønnsykdom,

- Jeg er transgender og har penis der nede,

. Jeg er feminist,

- Jeg er blogger og alt (inkludert bilder) kommer på nettet i morgen (med karakterer),

- Fortell at du kun bedriver hard SM og spør om han har noen nære pårørende som vil savne ham,

- Fortell at du vil vite alt om ham og vil ha det vurdert av folk på KG før det eventuelt kan bli noe mer,

Anonymkode: 90870...41b

Da tror jeg samboeren hennes får seg en veldig god latter om hun prøver et av tipsene dine...! Men kanskje han skjønner tegninga likevel da 😉

Skrevet

Si du føler deg litt bifil. Lesbisk annenhver kveld.

Anonymkode: 52435...08c

Skrevet
21 hours ago, Fioljenta said:

Gode poeng! Problematikken har blitt diskutert en god del her med min partner i det siste. Av forskjellige grunner har avvisninger vært litt tungt for meg i lang tid fordi det har blitt i overkant ofte pga ulik lyst, ulike prioriteringer, alltid noe annet som får for mye mer av hennes oppmerksomhet enn sex. (Er/ har vært min mening i alle fall.) Vi jobber veldig spesielt med saken nå for tiden og har diskutert og snakket mye sammen. Her nå nokså tidlig på ettermiddagen sa hun til meg,  at "i kveld har jeg mest lyst til å slappe av på sofaen med TV, film eller noe." Jeg tenkte på det med en gang: En veldig liten ting egentlig, men et tydelig signal om hva hun har mest behov for/ønske om i kveld. Og før jeg får for mye andre ideer og forhåpninger... (Heldigvis kort tid siden sex,  da. Begge godt forsynt inntil videre!) Men så det går liksom an å komme den mer pågående parten litt i forkjøpet, være tydelig mht. forventninger og ønsker, hva man er mest stemt for osv. Jeg har tenkt mye på hvordan det er mulig å gardere seg litt bedre mot i det hele tatt å komme i avvisnings-situasjonen for ofte. Liker den i det hele tatt dårlig, men det er bare ikke alltid begge har lyst her. Det er jo ikke bare hyggelig for den som avviser, heller. Noen, f.eks jeg, syns det blir mye enklere når ting kommuniseres tydelig. 

Komplimenter til de flotte nettsidene dine, forresten, Fioljenta. Har lest mye der. Du er klok på mye!

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, Fioljenta said:

Det er jo fordi når kvinner hinter er det jo så skjult og subtilt at man må jo være synsk for å å det med seg.

Anonymkode: c953d...a22

Skrevet

Jeg mener at avvisning er ikke veien å gå. Vi har hender og munn og krever troskap.

Dr Ruth sa "give him an orgasm, then go to sleep. It takes only 5 minutes." Det tar mye lenger tid og skaper dårlig stemning i forholdet og avvise. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...