LeneXCII Skrevet 27. november 2021 #41 Skrevet 27. november 2021 kar90 skrev (1 time siden): Og hva skyldes det? Det skyldes at det har vært strenge tiltak i lang tid. Vi var et av landene som var senest med å åpne, og raskest til å stenge ned fra første smittetilfelle. Så hva er det du vil fram til? Nå var det du som sa anbefalinger ikke har fungert... 1
Ost Skrevet 27. november 2021 #42 Skrevet 27. november 2021 Lawyam skrev (På 26.11.2021 den 21.06): Ingen og heller ikke jeg desverre ville vært nøye på å følge fartsgrenser hvis de bare var anbefalt å følge....så hvorfor de ikke kan forstå at de på komme med påbud forstår jeg ikke. Hva, heter det fartsgrense? Trodde det var minste hastighet man måtte ligge, i jeg 😱 Har registrert at folk flest ikke bruker munnbind. Ser egentlig flere bruke det på Storsenteret i Sandvika enn i Oslo faktisk.
kar90 Skrevet 27. november 2021 #43 Skrevet 27. november 2021 LeneXCII skrev (3 minutter siden): Nå var det du som sa anbefalinger ikke har fungert... Okay så du trodde utreiseforbudet, munnbindpåbud begrensninger for antall kontaker var anbefalinger?
LeneXCII Skrevet 27. november 2021 #44 Skrevet 27. november 2021 kar90 skrev (5 minutter siden): Okay så du trodde utreiseforbudet, munnbindpåbud begrensninger for antall kontaker var anbefalinger? Meg bekjent har det aldri vært noe utreiseforbud, krav om munnbind var (i Oslo) kun hvis en ikke kunne holde avstand etc etc.. 1
kar90 Skrevet 27. november 2021 #45 Skrevet 27. november 2021 LeneXCII skrev (Akkurat nå): Meg bekjent har det aldri vært noe utreiseforbud, krav om munnbind var (i Oslo) kun hvis en ikke kunne holde avstand etc etc.. Det sier vel egentlig alt, gjør det ikke?
LeneXCII Skrevet 27. november 2021 #46 Skrevet 27. november 2021 kar90 skrev (Akkurat nå): Det sier vel egentlig alt, gjør det ikke? ??
clyde Skrevet 27. november 2021 #47 Skrevet 27. november 2021 NorthernLight skrev (3 timer siden): Folk observerer forskjellig. De jeg kjenner sier folk generelt er dårligere med smittevern på Oslo-Øst. (Det gjelder selvfølgelig ikke alle, det sier seg selv..) Det er der også smitten har vært størst totalt gjennom pandemien, og nei det er ikke bare fordi folk bor trangt.. Blir likevel feil å kun peke på østkanten. 1
Fungerende Skrevet 27. november 2021 #48 Skrevet 27. november 2021 J.E skrev (På 26.11.2021 den 20.52): Folk går for det meste uten munnbind av det jeg har sett. Det er en økning i kollektiven, kanskje max 40 % har det på av hva jeg har sett. Var i matbutikk isted og så kanskje 10 % med munnbind. Anbefalinger hjelper ikke. Da det var påbud vil jeg si at 90 % brukte det på kollektiv. Bruken har økt betydelig etter at anbefalingen kom, men forståelig at mange ikke gidder. Råd fra kommunen: bruk munnbind i butikken Kommentar fra Nakstad: julebord er ikke farlig Er det virkelig noen som tror smittefaren er størst på butikken? 1
J.E Skrevet 27. november 2021 #49 Skrevet 27. november 2021 Fungerende skrev (6 minutter siden): Bruken har økt betydelig etter at anbefalingen kom, men forståelig at mange ikke gidder. Råd fra kommunen: bruk munnbind i butikken Kommentar fra Nakstad: julebord er ikke farlig Er det virkelig noen som tror smittefaren er størst på butikken? Ja godt poeng. Rådene må være mer samstemt ellers tas det ikke seriøst. Smitten på julebord vil selvsagt være massiv i forhold. Men noen butikker er små med mange kunder. På kollektiven er det ofte stappfullt og smittefaren er stor. Munnbind bør brukes når det er anbefalt og julebord burde ha vært avlyst i kommuner med mye smitte. 2
zemer Skrevet 27. november 2021 #50 Skrevet 27. november 2021 SoftKitty skrev (4 timer siden): Jeg har begynt med munnbind igjen men i går og i dag var jeg i butikken og det var tjukt med folk og såvidt et munnbind å skimte. Det verste er jo at ingen holder avstand heller, altså ikke 0,5m en gang.. selv når jeg hører at de hoster og er hese. Blir irritert, har ikke lyst til å bli forkjølet heller liksom, ser jo at alle barnefamilier jeg kjenner er syke.. Samme her. Var i butikken på fredag, flere uten munnbind som hostet ganske stygt. Ikke munnbind. Til og med min gamle mor som har fått dose 3 bruker munnbind nå.
Elaine Marley Skrevet 28. november 2021 #51 Skrevet 28. november 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg