Gå til innhold

Munnbind i Oslo nå

pavlin

Anbefalte innlegg

pavlin skrev (1 time siden):

Igjen er det anbefalt å bruke munnbind i Oslo, bl.a. på butikker. Gjør folk det, eller går folk flest uten?

Mitt inntrykk er at under halvparten bruker det på bussen og på butikken enda færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NorthernLight skrev (1 time siden):

Det sier en del om folk. Latterlig at Oslo Kommune sier folk er så flinke så derfor er det ikke påbud på Facebook.

Synes det blir feil å kun trekke inn østkanten når folka i vest er like "ille" :P 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hlidskjalf skrev (1 time siden):

Øst-Europeere har allerede god erfaring med å bo i en totalitær kommuniststat, så de finner seg ikke i bullshit.

Hva mener du er bullshit her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kjøpesenter i Oslo nå. Fullt av folk, og bare noen få som bruker munnbind. Kanskje maks 5 til 10 prosent. 

Bare tull med anbefalinger...det må påbud for at folk skal gidde å bruke det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Labbene skrev (5 minutter siden):

Var på kjøpesenter i Oslo nå. Fullt av folk, og bare noen få som bruker munnbind. Kanskje maks 5 til 10 prosent. 

Ja har samme oppfatning. Har sett ca 10 % med det i butikker men noe høyere oppslutning i kollektiv. Tipper litt halvparten . Men det varierer. 30-40 kanskje. Meningen med munnbind er jo at alle skal beskytte alle. Det hjelper ikke på smitten at 10 prosent bruker.... Raymond er forøvrig er altfor treg , og vag med sine puslete anbefalinger.  Han tar ikke ansvar. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke å ta ansvar å anbefale noen noe. . Han og regjeringen overlater bare ansvaret til en befolkning som ikke evner å ta ansvaret for dem selv.

Jobben til Nakstad kunne alle hatt sånn det er nå. Slenge ut noen smittevernråd.... Han får betalt for det, vi andre som gjentar oss selv får IKKE ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbene skrev (31 minutter siden):

Vi har sett i snart 2 år nå at anbefalinger ikke fungerer. Det eneste språket folk forstår er tvang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 minutter siden):

Vi har sett i snart 2 år nå at anbefalinger ikke fungerer. Det eneste språket folk forstår er tvang.

'Frihet under ansvar'-politikk forutsetter at folk tar ansvar.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (11 minutter siden):

Hva er det som ikke har fungert? Vi er vel blant de land som har færrest både innlagte og døde! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clyde skrev (19 timer siden):

Synes det blir feil å kun trekke inn østkanten når folka i vest er like "ille" :P 

Folk observerer forskjellig. De jeg kjenner sier folk generelt er dårligere med smittevern på Oslo-Øst. (Det gjelder selvfølgelig ikke alle, det sier seg selv..) Det er der også smitten har vært størst totalt gjennom pandemien, og nei det er ikke bare fordi folk bor trangt.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LeneXCII skrev (2 timer siden):

Hva er det som ikke har fungert? Vi er vel blant de land som har færrest både innlagte og døde! 

Og hva skyldes det? Det skyldes at det har vært strenge tiltak i lang tid. Vi var et av landene som var senest med å åpne, og raskest til å stenge ned fra første smittetilfelle. Så hva er det du vil fram til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke tro det var så vanskelig mtp hvor populært 'Maskorama' er også blant mange. Å gjette hvem som er bak masken er jo 'in' for tiden... så hvorfor ikke ta det ut i real life - i munnbindskala? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med munnbind igjen men i går og i dag var jeg i butikken og det var tjukt med folk og såvidt et munnbind å skimte. Det verste er jo at ingen holder avstand heller, altså ikke 0,5m en gang.. selv når jeg hører at de hoster og er hese. Blir irritert, har ikke lyst til å bli forkjølet heller liksom, ser jo at alle barnefamilier jeg kjenner er syke.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SoftKitty skrev (5 minutter siden):

Jeg har begynt med munnbind igjen men i går og i dag var jeg i butikken og det var tjukt med folk og såvidt et munnbind å skimte. Det verste er jo at ingen holder avstand heller, altså ikke 0,5m en gang.. selv når jeg hører at de hoster og er hese. Blir irritert, har ikke lyst til å bli forkjølet heller liksom, ser jo at alle barnefamilier jeg kjenner er syke.. 

åh come on.. som sagt.. folk har blitt totalt sinnsyke i hodet av denne pandemien, så sykt og leit.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Archer said:

åh come on.. som sagt.. folk har blitt totalt sinnsyke i hodet av denne pandemien, så sykt og leit.

Jeg synes det var en uting at syke folk skulle kline seg oppi meg før pandemien også. Vis litt generel folkeskikk og respekt og ikke forsøk å smitte flest mulig. Og generelt synes jeg syke folk kunne brukt munnbind ute i offentligheten slik de gjør i feks mange asiatiske land. Håpet kanskje folk iallfall hadde lært litt under pandemien, som feks å holde et minimum av avstand til fremmede folk i butikken og ikke hoste på dem liksom, men tydligvis ikke

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (23 timer siden):

Det er jo på Søndre-Nordstrand osv som har det største smittetrykket i Oslo nå så er ikke akkurat overrasket. Var jo Oslo-Øst som har hatt mest smitte siste året.

Ja det er nesten 2000 smittede pr 100000 for Søndre Norstrand nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (32 minutter siden):

Skulle ikke tro det var så vanskelig mtp hvor populært 'Maskorama' er også blant mange. Å gjette hvem som er bak masken er jo 'in' for tiden... så hvorfor ikke ta det ut i real life - i munnbindskala? 

Hehe😀 Alle kan bli med i maskorama, hvis legeforeningen får innfridd sine krav. Gjett hvem som er bak masken... 😷

Endret av J.E
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...