pavlin Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Igjen er det anbefalt å bruke munnbind i Oslo, bl.a. på butikker. Gjør folk det, eller går folk flest uten?
NorthernLight Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 pavlin skrev (17 minutter siden): Igjen er det anbefalt å bruke munnbind i Oslo, bl.a. på butikker. Gjør folk det, eller går folk flest uten? Har hørt rykter om at svært få bruker munnbind i Oslo på buss/bane/butikker. Spesielt på Oslo-Øst..
J.E Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 (endret) pavlin skrev (På 26.11.2021 den 20.20): Igjen er det anbefalt å bruke munnbind i Oslo, bl.a. på butikker. Gjør folk det, eller går folk flest uten? Folk går for det meste uten munnbind av det jeg har sett. Det er en økning i kollektiven, kanskje max 40 % har det på av hva jeg har sett. Var i matbutikk isted og så kanskje 10 % med munnbind. Anbefalinger hjelper ikke. Da det var påbud vil jeg si at 90 % brukte det på kollektiv. Endret 27. november 2021 av J.E 6
NorthernLight Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 J.E skrev (9 minutter siden): Folk går for det meste uten munnbind av det jeg har sett. Det er en øking i kollektiven, kanskje max 40 % har det på av hva jeg har sett. Var i matbutikk isted og så kanskje 10 % med munnbind. Anbefalinger hjelper ikke. Da det var påbud vil jeg si at 90 % brukte det på kollektiv. Hør hva luringene i Oslo kommune svarer når en skriver at man må ha påbud: »dette er kun anbefaling ja. Vi opplever at folk flest i Oslo er flinke til å følge råd uten at de må. Det er mye på bakgrunn av det at vi så langt har klart oss godt gjennom pandemien og har god vaksinedekning i dag. Så vil dette selvfølgelig kunne endre seg. « 4
Gjest Lawyam Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Ingen og heller ikke jeg desverre ville vært nøye på å følge fartsgrenser hvis de bare var anbefalt å følge....så hvorfor de ikke kan forstå at de på komme med påbud forstår jeg ikke.
Drizzt Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 NorthernLight skrev (25 minutter siden): Har hørt rykter om at svært få bruker munnbind i Oslo på buss/bane/butikker. Spesielt på Oslo-Øst.. Der hvor færrest er vaksinert? Fulle sykehus med innvandrere også i denne bølgen? Bor heldigvis ikke i Oslo, men merker at det er 50-50 når det gjelder munnbindbruk på butikken. Folk er derimot storsett flinke med antibac inn og ut. Jeg bruker munnbind når jeg er på butikken helt siden mars i fjor med mindre det er omtrent tomt og veldig god avstand mellom kundene.
NorthernLight Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Drizzt skrev (2 minutter siden): Der hvor færrest er vaksinert? Fulle sykehus med innvandrere også i denne bølgen? Bor heldigvis ikke i Oslo, men merker at det er 50-50 når det gjelder munnbindbruk på butikken. Folk er derimot storsett flinke med antibac inn og ut. Jeg bruker munnbind når jeg er på butikken helt siden mars i fjor med mindre det er omtrent tomt og veldig god avstand mellom kundene. Det er jo på Søndre-Nordstrand osv som har det største smittetrykket i Oslo nå så er ikke akkurat overrasket. Var jo Oslo-Øst som har hatt mest smitte siste året.
ErGlad Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 NorthernLight skrev (37 minutter siden): Har hørt rykter om at svært få bruker munnbind i Oslo på buss/bane/butikker. Spesielt på Oslo-Øst.. Her på Oslo vest, er ingen som bruker kollektivtrafikk fordi har råd til bil. Derfor bruker vi heller ikke munnbind. 2
clyde Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Folk går ikke med munnbind her jeg bor, dette er på Oslo vest. 2
clyde Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 Visum skrev (Akkurat nå): Her på Oslo vest, er ingen som bruker kollektivtrafikk fordi har råd til bil. Derfor bruker vi heller ikke munnbind. Jeg tok en stappfull Oslo vest-buss i dag, var kun en person med munnbind 😅 4
Gorbys Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 Så ingen med munnbind på matbutikken, verken ansatte eller kunder, i går kveld. På IKEA i går så jeg tre kunder og én ansatt med munnbind. Skal en tur med t-banen ned til sentrum i morgen, spent på antallet munnbind da.
Gjest Lawyam Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 Sgirl skrev (Akkurat nå): Folk kan heldigvis tenke sjæl Alle kan tenke, men ikke alle tanker gir mening.
ErGlad Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 (endret) Drizzt skrev (19 minutter siden): Der hvor færrest er vaksinert? Fulle sykehus med innvandrere også i denne bølgen? Bor heldigvis ikke i Oslo, men merker at det er 50-50 når det gjelder munnbindbruk på butikken. Folk er derimot storsett flinke med antibac inn og ut. Jeg bruker munnbind når jeg er på butikken helt siden mars i fjor med mindre det er omtrent tomt og veldig god avstand mellom kundene. Det er bare Øst-europere som ikke vaksinerer seg. Ikke-vestlig innvandrere gjør som akkurat myndighetene sier. Det har nå NRK og FHI sagt gang på gang. Vietnam: 93,6 % Polen: 47,3 % https://www.nrk.no/norge/under-halvparten-av-innvandrere-fra-flere-osteuropeiske-land-er-registrert-som-vaksinert-1.15740457 Endret 26. november 2021 av Visum 3
NorthernLight Skrevet 26. november 2021 #15 Skrevet 26. november 2021 clyde skrev (5 minutter siden): Jeg tok en stappfull Oslo vest-buss i dag, var kun en person med munnbind 😅 Det sier en del om folk. Latterlig at Oslo Kommune sier folk er så flinke så derfor er det ikke påbud på Facebook. 1
J.E Skrevet 26. november 2021 #16 Skrevet 26. november 2021 NorthernLight skrev (21 minutter siden): Hør hva luringene i Oslo kommune svarer når en skriver at man må ha påbud: »dette er kun anbefaling ja. Vi opplever at folk flest i Oslo er flinke til å følge råd uten at de må. Det er mye på bakgrunn av det at vi så langt har klart oss godt gjennom pandemien og har god vaksinedekning i dag. Så vil dette selvfølgelig kunne endre seg. « Raymond tar ikke kollektiv tror jeg... Folk er ikke flinke. De var flinke en periode da det var påbud. Innleggelser i Oslo øker selv om den har stagnert i andre byer. Raymond sitter med mye ansvar men tar null ansvar, i likhet med Støre Kjerkol og FHI... 4
Gjest Lawyam Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 Visum skrev (1 minutt siden): Det er bare Øst-europere som ikke vaksinerer seg. Ikke-vestlig innvandrere gjør som akkurat myndighetene sier. Det er nå NRK og FHI sagt gang på gang. Vietnam: 93,6 % Polen: 47,3 % https://www.nrk.no/norge/under-halvparten-av-innvandrere-fra-flere-osteuropeiske-land-er-registrert-som-vaksinert-1.15740457 De blir jo nedrent av skremsler fra antivax-propaganda, så det er ikke så rart kanskje.
ErGlad Skrevet 26. november 2021 #18 Skrevet 26. november 2021 (endret) Lawyam skrev (17 timer siden): De blir jo nedrent av skremsler fra antivax-propaganda, så det er ikke så rart kanskje. Det handler mer om ideologi og religion i øst-europa. Endret 27. november 2021 av Visum 1
zemer Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 Visum skrev (37 minutter siden): Her på Oslo vest, er ingen som bruker kollektivtrafikk fordi har råd til bil. Derfor bruker vi heller ikke munnbind. Nå måtte jeg nesten le. Jeg er i Oslo en dag i uka. Har en ganske ny bil, men tar kollektiv for å slippe den lange køen. Drar kl 08 med banen, skulle jeg kjørt helt inn uten kø måtte jeg dratt 0630. 2
hlidskjalf Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 Visum skrev (36 minutter siden): Det er bare Øst-europere som ikke vaksinerer seg. Ikke-vestlig innvandrere gjør som akkurat myndighetene sier. Det har nå NRK og FHI sagt gang på gang. Vietnam: 93,6 % Polen: 47,3 % https://www.nrk.no/norge/under-halvparten-av-innvandrere-fra-flere-osteuropeiske-land-er-registrert-som-vaksinert-1.15740457 Øst-Europeere har allerede god erfaring med å bo i en totalitær kommuniststat, så de finner seg ikke i bullshit. 6
Anbefalte innlegg