NorthernLight Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 (endret) Forskere over hele verden er bekymret for den nye mutasjonen som i dag fikk navn : Omicron. Helsedirektoratet sier at det er fare for at vi rykker tilbake til start. Sitat Helsedirektoratet erfarer at eksperter er svært bekymret for den nye varianten. I verste fall kan vi havne i en situasjon der tilgjengelige vaksiner i liten grad beskytter mot alvorlig sykdom («tilbake til start»), skriver direktoratet i sitt faglige grunnlag til regjeringen. https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-3017769-6650 Endret 26. november 2021 av NorthernLight 2
J.E Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 (endret) NorthernLight skrev (10 minutter siden): Forskere over hele verden er bekymret for den nye mutasjonen som i dag fikk navn : Omicron. Helsedirektoratet sier at det er fare for at vi rykker tilbake til start. https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-3017769-6650 Det er utrolig nedslående nytt. Dette er et resultat av dårlig håndtering. Verden er ikke samkjørt om strategi. Vaksineprodusentene burde for lengst ha blitt tvunget til å dele oppskriftene. Og alle land skulle vært ferdig vaksinerte. I tillegg må land med lav kompetanse på smittevern ( der i blant Norge dessverre) oppdatere seg på ny kunnskap. Endret 26. november 2021 av J.E 9
fotosyntesen Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Er det nå man skal kjøpe aksjer i digitale møteløsninger? 12
Peanut Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 (Og så har man da denne her: https://www.tv2.no/nyheter/14384704/ som sikkert ikke hjelper på <_< ) 3
J.E Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Peanut skrev (17 minutter siden): (Og så har man da denne her: https://www.tv2.no/nyheter/14384704/ som sikkert ikke hjelper på <_< ) Det er helt utrolig ! Det skulle ikke kunne gå an i situasjonen vi står oppe i. 170 land praktiserer munnbind. Norge ledes av inkompetente ledere. Man vet at hver dag uten smittevern bare vil gi mer og mer smitte. Hva venter vi på ? 🤔 Et mirakel med at smitten skal stoppe av seg selv? At julebord sesongen skal bli ferdig? Smittevern må innføres som snarest ellers er Norge stengt ned om få uker. 6
Gjest Anonym373 Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 NorthernLight skrev (43 minutter siden): Forskere over hele verden er bekymret for den nye mutasjonen som i dag fikk navn : Omicron. Helsedirektoratet sier at det er fare for at vi rykker tilbake til start. https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-3017769-6650 Bra jeg har lagd treningstudio hjemme
Gjest Adobyen Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Blir snart ikke overrasket lenger. Det går jo i ett. Det er nok ikke lenge til den kommer hit heller. De har funnet ut at den nye omicron er mer smittsom enn delta som var ille nok, men de vet ikke ennå om den er farligere.
Gjest Lawyam Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Peanut skrev (23 minutter siden): (Og så har man da denne her: https://www.tv2.no/nyheter/14384704/ som sikkert ikke hjelper på <_< ) Det er økonomiske hensyn. Synd de ikke forstår at de taper mer når smitten øker og alle må stenge helt ned en tid etter et arrangemt med 17000 unge mennesker samles på et sted hvor det er smittetopp allerede... De skrev jo at det var god plass på sykehuset i tillegg - noe som er bra, men i sammenhengen hørte det ut som de nesten inviterte. Hvis sykehuset har god plass kunne de avlastet andre sykehus både med plass og personell heller. Men det biir jo altfor inngripende å tre et munnbind over munnen på sarte norske ungfommer. Jeg ville forstått hvis tiltak var å putte øreplugger i ørene på dem så de ikke hørte konserten, men...
herremann Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 80-90% er fullvaksinert I Norge. De som blir syke er friske unge og eldre med underliggende sykdommer. De som dør er eldre med underliggende sykdommer. Snittalderen forrige uke for dødsfall var ca 85år (om jeg ikke husker helt feil). Ironisk nok ser jeg knapt noen eldre gå med munnbind. Nok får være nok. Er begrenset hvor lenge vi kan fortsette med disse begrensningene og nedstengningene. Og ja, jeg er fullvaksinert. 16
NorthernLight Skrevet 26. november 2021 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2021 Anonym373 skrev (9 minutter siden): Bra jeg har lagd treningstudio hjemme Med tredemølle,romaskin, spinningsykkel og vekter?
J.E Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Anonym373 skrev (7 minutter siden): Bra jeg har lagd treningstudio hjemme God investering. Vi blir nok stengt ned på et tidspunkt snart. 1
J.E Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 Lawyam skrev (1 minutt siden): Det er økonomiske hensyn. Synd de ikke forstår at de taper mer når smitten øker og alle må stenge helt ned en tid etter et arrangemt med 17000 unge mennesker samles på et sted hvor det er smittetopp allerede... De skrev jo at det var god plass på sykehuset i tillegg - noe som er bra, men i sammenhengen hørte det ut som de nesten inviterte. Hvis sykehuset har god plass kunne de avlastet andre sykehus både med plass og personell heller. Men det biir jo altfor inngripende å tre et munnbind over munnen på sarte norske ungfommer. Jeg ville forstått hvis tiltak var å putte øreplugger i ørene på dem så de ikke hørte konserten, men... De vil tape masse på og ha høy smittespredning. Dette ba jo den forrige regjeringen Holden utvalget om å regne på. Mest økonomisk var å holde smitten lav var konklusjonen. Og det er ganske innlysende. 3
Drizzt Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 J.E skrev (12 minutter siden): Det er helt utrolig ! Det skulle ikke kunne gå an i situasjonen vi står oppe i. 170 land praktiserer munnbind. Norge ledes av inkompetente ledere. Man vet at hver dag uten smittevern bare vil gi mer og mer smitte. Hva venter vi på ? 🤔 Et mirakel med at smitten skal stoppe av seg selv? At julebord sesongen skal bli ferdig? Smittevern må innføres som snarest ellers er Norge stengt ned om få uker. Jeg må si at den nye regjeringen har vært helt fraværende, handlingslammet, inkompetent og inadekvat så langt. Jeg savner Erna, Høie og Mæland som alt i alt reagerte bra og adekvat med storsett riktige tiltak til riktig tid med et par unntak. Støre & co hadde 2 år å lære, men stiller opp fullstendig uforberedt. Land med lav vaksineringsgrad, uansett grunn, burde blitt ''isolert'' slik at det kun er varer og ikke personer som kommer inn i landet derfra. Egentlig store deler av verden er overhodet ikke vaksinert, så Europa (ihvertfall landene hvor flest er vaksinert) burde stengt grenser. Dessverre forventer jeg at denne covid-situasjonen vil drøye enda lengre. 13
Peanut Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 16 minutter siden, herremann said: Nok får være nok. Er begrenset hvor lenge vi kan fortsette med disse begrensningene og nedstengningene. Vel, vi får håpe vi ikke får noen særdeles smittsomme og mer dødelig varianter 1
Gjest Adobyen Skrevet 26. november 2021 #15 Skrevet 26. november 2021 Lawyam skrev (17 minutter siden): Det er økonomiske hensyn. Synd de ikke forstår at de taper mer når smitten øker og alle må stenge helt ned en tid etter et arrangemt med 17000 unge mennesker samles på et sted hvor det er smittetopp allerede... De skrev jo at det var god plass på sykehuset i tillegg - noe som er bra, men i sammenhengen hørte det ut som de nesten inviterte. Hvis sykehuset har god plass kunne de avlastet andre sykehus både med plass og personell heller. Men det biir jo altfor inngripende å tre et munnbind over munnen på sarte norske ungfommer. Jeg ville forstått hvis tiltak var å putte øreplugger i ørene på dem så de ikke hørte konserten, men... Så hinsides vanvittig. Her burde alle dokumentere negativ test ved inngangen. Sprøtt 😡
Gjest Optimo Skrevet 26. november 2021 #16 Skrevet 26. november 2021 fotosyntesen skrev (55 minutter siden): Er det nå man skal kjøpe aksjer i digitale møteløsninger? Begravelsesbyrå er et hett tips.
Sgirl Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 Helsedirektoratet og mediene som publiserer en slik artikkel burde skamme seg. Sprer frykt i befolkningen. Det er alt for tidlig å konkludere rundt dette. Mistenker at helsedir har en egen agenda, og tror mye av det handler om å markere seg. Har vært flere soloutspill derfra den siste tiden. 9
zemer Skrevet 26. november 2021 #18 Skrevet 26. november 2021 Drizzt skrev (15 minutter siden): Jeg må si at den nye regjeringen har vært helt fraværende, handlingslammet, inkompetent og inadekvat så langt. Jeg savner Erna, Høie og Mæland som alt i alt reagerte bra og adekvat med storsett riktige tiltak til riktig tid med et par unntak. Støre & co hadde 2 år å lære, men stiller opp fullstendig uforberedt. Land med lav vaksineringsgrad, uansett grunn, burde blitt ''isolert'' slik at det kun er varer og ikke personer som kommer inn i landet derfra. Egentlig store deler av verden er overhodet ikke vaksinert, så Europa (ihvertfall landene hvor flest er vaksinert) burde stengt grenser. Dessverre forventer jeg at denne covid-situasjonen vil drøye enda lengre. Er nå usikkerhet hvorvidt disse vaksinene virker på denne mutanten. Så da er det vel snart igang igjen med ny vaksine. 4
tom1986 Skrevet 26. november 2021 #19 Skrevet 26. november 2021 J.E skrev (1 time siden): Det er helt utrolig ! Det skulle ikke kunne gå an i situasjonen vi står oppe i. 170 land praktiserer munnbind. Norge ledes av inkompetente ledere. Man vet at hver dag uten smittevern bare vil gi mer og mer smitte. Hva venter vi på ? 🤔 Et mirakel med at smitten skal stoppe av seg selv? At julebord sesongen skal bli ferdig? Smittevern må innføres som snarest ellers er Norge stengt ned om få uker. Er du en av disse som tror munnbindpåbud kan stoppe smitten i et land? Merkelig at smitten likevel har eksplodert i Tyskland, Belgia, Østerrike m.fl. til tross for munnbindet. Det var også munnbindpåbud hele forrige vinter i Oslo, men smitten gikk ikke ned før man vaksinerte folk. Å tro at munnbindpåbud kan stanse en virusvariant som kanskje er enda mer smittsom enn delta er så håpløst naivt som man kan få det. 7
Loff77 Skrevet 26. november 2021 #20 Skrevet 26. november 2021 NorthernLight skrev (2 timer siden): Forskere over hele verden er bekymret for den nye mutasjonen som i dag fikk navn : Omicron. Helsedirektoratet sier at det er fare for at vi rykker tilbake til start. https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-3017769-6650 Jepp, immunitet av sykdom er det eneste som duger så er bare å kjøre på 3
Anbefalte innlegg