Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en gutt på 8 mnd som elsker å spise selv. Jeg trenger derfor tips til god og sunn fingermat for babyer uten tenner. Både frokost, lunsj og middag😊

Det blir veldig mye brød, så tar gjerne imot tips utenom brød og lapper. 

Anonymkode: 94c4d...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diverse grønnsaker, dampet myke. Moden frukt. Kokt fisk i biter. Hjemmelagde kjøttboller.

Er fiskekaker innenfor i den alderen, jeg husker ikke helt når vi begynte med det?

Etterhvert ble vår baby rå på å stappe ting i munnen, også vanskelige ting som gryteretter og spagetti. Da fikk han vanligvis samme middag som oss, og så saltet og krydret vi ved bordet.

At babyen ikke har tenner gjør ingenting, gommene er harde. Bare unngå veldig hard mat som rå gulrot og kjøttbiter, samt rund mat.

Anonymkode: 0725a...9f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Diverse grønnsaker, dampet myke. Moden frukt. Kokt fisk i biter. Hjemmelagde kjøttboller.

Er fiskekaker innenfor i den alderen, jeg husker ikke helt når vi begynte med det?

Etterhvert ble vår baby rå på å stappe ting i munnen, også vanskelige ting som gryteretter og spagetti. Da fikk han vanligvis samme middag som oss, og så saltet og krydret vi ved bordet.

At babyen ikke har tenner gjør ingenting, gommene er harde. Bare unngå veldig hard mat som rå gulrot og kjøttbiter, samt rund mat.

Anonymkode: 0725a...9f6

Takk for godt tips 😊 han pleier å grabbe til seg alt av mat (som er trygt  å spise) så fusilli pasta og kjøttdeig er noe han klarer😊 aner ikke med fiskekaker, de er jo fine i konsistens, men innholdet veit jeg ikke noe om. Kunne prøvd å lage sjøl 😍

Gjest 96erjente
Skrevet

Fiskekaker er kjempe populært hos minsten her på 8 mnd. Kjøper de hjertefiskekakene, har lest at de er best for babyer. Raske og enkle å varme og, bare 2 min på hver side i panna😋

Skrevet
96erjente skrev (36 minutter siden):

Fiskekaker er kjempe populært hos minsten her på 8 mnd. Kjøper de hjertefiskekakene, har lest at de er best for babyer. Raske og enkle å varme og, bare 2 min på hver side i panna😋

Oj de må jeg sjekke ut, jeg har nettop funnet oppskrift og det virker egentlig sykt tungvindt å lage selv, men fortsatt, man kan tilsette smak 😊

Skrevet

Vi serverte alt vi spiste, så lenge det var uten noe særlig salt. Lager all mat uten å tilsette salt, bare saltet egen mat etterpå.

Egg i alle varianter er superpopulært her (men pass på allergi om du ikke har gitt egg enda).

Banan (i den alderen gav jeg bananer i staver ved å dele den i fire på langs). 

Det meste av grønnsaker delt i staver. 

Kjøtt delt i staver (hans første måltid var biff, da fikk han en fingertykk biffstrimmel å sutte på). 

Fisk tilberedt uten salt. 

Kokte eller bakte grønnsaker (bakte gulrøtter er en favoritt her i huset). 

Fiskekaker. 

Som jeg kommer på i farten. Anbefaler appen Solid Starts for serveringsforslag av ulike matvarer. 

Anonymkode: 42812...9dd

• Liker 1
Skrevet

Eggerøre og hardkokt egg i båter var superpopulært her. Og all mulig melon, frukt uten skall etc. Og maiskorn. Herregud,så mye bra tidsfordriv det er i maiskorn og pinsettgrep 😂😂

Anonymkode: e132a...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...