Gå til innhold

Gud forsørger (ønsker gjerne troende svarer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjente i kristne miljø, i typisk karismatiske miljø. De snakker mye om økonomi, og ofte nevnes det at Gud forsørger. Om man for eksempel er kommet i økonomisk knipe, mistet jobben, redusert sin stilling fordi man ønsker mer tid til menighet og familie. 

Hva tenker dere om utsagnet? 

Stoler dere på at Gud hjelper i kriser eller eventuelt prøver oss ut? 

Ja tror selv på Gud, men er skeptisk til dette. 

Anonymkode: 1479f...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker Gud er enig med meg om at jeg bør beholde jobben så jeg kan betale strømregningen og kjøpe mat og klær til barna. 

Anonymkode: ef824...da4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker Gud er enig med meg om at jeg bør beholde jobben så jeg kan betale strømregningen og kjøpe mat og klær til barna. 

Anonymkode: ef824...da4

Men om Gud fortalte deg at du skulle si opp? Og hadde som de nevner gitt tegn for å fprsørge deg. Hva da? Jeg er skeptiske. Jeg tenker fornuften seirer, men må man gi seg hen til dette for å stole på Gud? Nå har aldri jeg fått slike tegn heller, men... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men om Gud fortalte deg at du skulle si opp? Og hadde som de nevner gitt tegn for å fprsørge deg. Hva da? Jeg er skeptiske. Jeg tenker fornuften seirer, men må man gi seg hen til dette for å stole på Gud? Nå har aldri jeg fått slike tegn heller, men... 

Da hadde jeg tenkt at det var Satan som blandet seg inn.

• Liker 2
Skrevet
Svigermor skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg tenkt at det var Satan som blandet seg inn.

Fornuftig 🙌😅

Skrevet

test podcastene av Joyce Meyer. Hun snakker i nettopp disse baner. Gud fortalte henne angivelig at hun skulle si opp jobben for å følge ham. Hun gjorde det. Hun, hennes mann og deres barn levde i åresvis med konstant dårlig råd. Men til slutt fikk hun voldsom sukess. 

Nøkkelen er tålmodighet. Pluss en stålfast tro. 

Jeg skulle ønske hun kunne forklare hvordan man oppnår en så klar kommunikasjon med Gud. Det har jeg nemlig aldri fått til. 

Anonymkode: 25a48...16a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

test podcastene av Joyce Meyer. Hun snakker i nettopp disse baner. Gud fortalte henne angivelig at hun skulle si opp jobben for å følge ham. Hun gjorde det. Hun, hennes mann og deres barn levde i åresvis med konstant dårlig råd. Men til slutt fikk hun voldsom sukess. 

Nøkkelen er tålmodighet. Pluss en stålfast tro. 

Jeg skulle ønske hun kunne forklare hvordan man oppnår en så klar kommunikasjon med Gud. Det har jeg nemlig aldri fått til. 

Men skal man leve i så dårlig råd over så mange år da? For om ikke stoler man ikke på Gud? Dette synes jeg er utfordrende. Føler meg som en hedning nærmest fordi jeg jobber tilnærmet fult. 

Skrevet

Hver og en av oss har vår egen vei å gå her i livet. 

Skrevet

Jeg tror at gud hjelper oss så lenge vi prøver å være fornuftige selv. Alle kan ta dumme valg og drite seg ut. Men da må man ta tak selv og prøve å komme seg ut av det. Vi kan ikke sitte i sofaen og tro at gud skal sende oss penger på konto. Jeg tror forøvrig ikke at gud forteller oss ting heller. Jeg tror vi føler det instinktivt når han ønsker noe av oss. Men siden vi er mennesker, så er det fort gjort at vi blander sammen egne ønsker og guds vilje. 

jeg er forøvrig «allergisk» mot karismatiske hallelujamenigheter hvor halvparten av medlemmene er profeter eller har fått et kall. Mye idioti innad i de menighetene. Jeg var på søken i mange år, og var innom veldig mange ulike menigheter før jeg fant min plass. Så har opplevd de fra innsiden. 

Skrevet
Jadzia skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at gud hjelper oss så lenge vi prøver å være fornuftige selv. Alle kan ta dumme valg og drite seg ut. Men da må man ta tak selv og prøve å komme seg ut av det. Vi kan ikke sitte i sofaen og tro at gud skal sende oss penger på konto. Jeg tror forøvrig ikke at gud forteller oss ting heller. Jeg tror vi føler det instinktivt når han ønsker noe av oss. Men siden vi er mennesker, så er det fort gjort at vi blander sammen egne ønsker og guds vilje. 

jeg er forøvrig «allergisk» mot karismatiske hallelujamenigheter hvor halvparten av medlemmene er profeter eller har fått et kall. Mye idioti innad i de menighetene. Jeg var på søken i mange år, og var innom veldig mange ulike menigheter før jeg fant min plass. Så har opplevd de fra innsiden. 

Takk for utfyllende svar. 

Kan jeg spør hvordan menighet du er del av nå? På søken selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for utfyllende svar. 

Kan jeg spør hvordan menighet du er del av nå? På søken selv. 

Syvende dags adventistene. Her kommer kunnskapen først og følelsene etterpå. Mens i menigheter som pinsemenighetene går alt på følelser og det er lite kunnskap. Det å få forklart ting fra et bibelsk og historisk ståsted har vært utrolig givende. 

Skrevet
Jadzia skrev (Akkurat nå):

Syvende dags adventistene. Her kommer kunnskapen først og følelsene etterpå. Mens i menigheter som pinsemenighetene går alt på følelser og det er lite kunnskap. Det å få forklart ting fra et bibelsk og historisk ståsted har vært utrolig givende. 

Må bare få med at jeg ikke dømmer noen som er i de menighetene. Jeg har barn på skole drevet av adventistkirken, og over halvparten av barna kommer fra andre menigheter eller er ikke kristne i det hele tatt. Jeg har hatt utrolig mange fine diskusjoner og dialoger med dem. Og har en pappa som fant veien til pinsemenigheten for noen år siden. Vi er uenige om mye, men har gjensidig respekt for hverandres tro. 

Skrevet

Prosperity gospel. Så trist :(

Anonymkode: c91dd...9cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...