Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har vært sammen i 15 år gift i 13 år

Var jo veldig forelsket i begynnelsen men ettersom årene går har det dabbet av.

Vi sover nå på hvert vårt rom (mest pga snorkingen hans)

Vi har ikke hatt sex på over 1 år.jeg har ikke lyst heller.

Vi er vel mest som venner.

Det eneste jeg vil er at han drar på jakt på helgene så jeg kan gjøre som jeg vil hjemme.

Han går rundt og fiser og raper og jeg syns det er ekkelt.

Han er veldig gammeldags og skal holde fast på tradisjoner...ikke pynte til jul før 23.des osv..noe jeg hadde gjort.

Jeg er missunnelig på venner som bor alene og kan gjøre som de vil.

Han er stefar til mine to jenter på 22 og 24 år,og jeg vet de hadde blitt lei seg om det hadde blitt slutt.

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.jeg er 56 år og tiden går.har lyst til å bo for meg selv og være alene.men hvordan går jeg frem?

Trenger tips av andre som evnt har opplevd noe av det samme.sikkert mange som kommer til å si..enkelt..bare gjør det slutt..men det er ikke så enkelt....

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må folk slutte å bruke den unnskyldningen om at ungene blir lei seg hvis det blir slutt. 

Nei, slå opp og kom deg videre og pynt til jul når du vil. Som barn hadde jeg mye heller ønsket at de skilte seg enn at de daglig gikk rundt å skulte på hverandre og knurret på hverandre for hver minste lille detalj. 

Slutt å syt og gjør noe med livet ditt

Anonymkode: f7629...c3b

• Liker 6
Skrevet

Jeg sparte opp penger i smug (nok til møbler og flyttebil og slikt) i et par år, og så ba jeg om skilsmisse en dag. Brukte Finn flittig og lette etter en leilighet jeg hadde råd til. Fikk boliglån alene fordi de kunne se at jeg hadde stålkontroll på økonomien, selv om jeg ikke har den høyeste inntekten.

Har du grei inntekt, ingen betalingsanmerkninger, + at du får vel litt egenkapital fra boligen dere deler pr i dag, så finner du deg et eget sted å bo ganske greit. Det er ikke noe mer hokus pokus enn det.

Skilsmisse.net er nettstedet å lese seg opp på om du går med separasjonsplaner og skilsmisseplaner.

Anonymkode: d1518...fb0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sparte opp penger i smug (nok til møbler og flyttebil og slikt) i et par år, og så ba jeg om skilsmisse en dag. 

Anonymkode: d1518...fb0

Jeg syns mannen til ts fortjener bedre enn dette. Unntak er hvis han er en tyrann på hjemmebane. Men det skriver hun ikke noe om:)

• Liker 10
Skrevet
Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Jeg syns mannen til ts fortjener bedre enn dette. Unntak er hvis han er en tyrann på hjemmebane. Men det skriver hun ikke noe om:)

Bedre enn hva? Han har jo ikke pult henne på ett år og oppfører seg uappetittelig...

Skrevet
Hannah80 skrev (9 minutter siden):

Seriøst, skjerp deg. Det er akkurat dette man BØR gjøre når det går mot brudd. Det betyr ikke at du er en jævel, du sikrer deg og barna sånn at du faktisk klarer deg selv den dagen bruddet faktisk kommer. 

Hva mener du hun skal gjøre da? "Elskling, vare sånn at du vet det så begynner jeg nå å legge til sides penger til den dagen jeg skal dumpe deg." 

????

• Liker 1
Skrevet

Hva er det egentlig som holder deg igjen?

Anonymkode: 5194c...929

Skrevet

15 år sammen er veldig lenge. Det må være helt greit å legge inn årene etter såpass mange år. 

Anonymkode: 4e3b1...d82

• Liker 2
Skrevet

Du er 56, på tide å gjøre det som gjør deg glad. Så enkelt. Ungene vil synes det er trist, men " so what". Ditt liv, dine valg. De lever sine liv, du lever det ene du har.

Anonymkode: b2efb...213

• Liker 4
Skrevet

Ikke så rart. 15 år er for lenge med samme person. Man er jo dritt lei etter et par år så kudos at du har gidda 15 av dem. Forståelig også at du ikke gidder å ha sex lengre heller. Hvem vil vel spise lapskaus hver dag i 15år? Mye annen god mat.

Anonymkode: 489d5...812

• Liker 3
Skrevet

Ungene dine er ikke unge lengre, de regnes som voksne. 

Du er snart 60, skal du være sammen med denne gubben fordi? Lev livet ditt, flytt til en fin leilighet og kjøp deg sexleketøy, holder massevis. 

Anonymkode: d9804...3c3

• Liker 2
Skrevet
ABM skrev (3 timer siden):

Bedre enn hva? Han har jo ikke pult henne på ett år og oppfører seg uappetittelig...

Hun har ikke lyst på han heller, skriver hun. Man trenger ikke lure unna penger pga at han promper og raper. Alvorlig talt.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Seriøst, skjerp deg. Det er akkurat dette man BØR gjøre når det går mot brudd. Det betyr ikke at du er en jævel, du sikrer deg og barna sånn at du faktisk klarer deg selv den dagen bruddet faktisk kommer. 

Hva mener du hun skal gjøre da? "Elskling, vare sånn at du vet det så begynner jeg nå å legge til sides penger til den dagen jeg skal dumpe deg." 

????

Skjerp deg selv. Man går ikke i et par år og planlegger skilsmisse i skjul. Det er råttent gjort. 

• Liker 8
Skrevet
ABM skrev (3 timer siden):

Nå har ikke hun lyst da så han trenger jo ikke forgripe seg på henne. 15 år er verdt en samtale på familivernkontoret så begge vet hvor landet ligger. Så kan begge ordne seg.

• Liker 5
Skrevet
Hannah80 skrev (4 timer siden):

Hun har ikke lyst på han heller, skriver hun. Man trenger ikke lure unna penger pga at han promper og raper. Alvorlig talt.

Ikke rart hun ikke har lyst. Han er ekkel. Ekle menn er turn off!

Anonymkode: aeb6a...dca

Skrevet

Jeg ble veldig trist da jeg var 13 når foreldrene mine fortalte at de skulle skille seg. Men nå er jeg 23 og ser at forholdet deres var direkte dårlig. De er helt forskjellige personer på ting som gjelder. Min far er veldig sær, men har funnet en dame som er like sær som han! Og min mor har det veldig fint som singel! 

Aldri i livet om jeg hadde villet at de fortsatt skulle være sammen for min skyld!

Anonymkode: 99c26...ee7

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ikke vil gjøre det slutt så kan du jo gjøre et forsøk på å gjøre ting mer som du vil. For eksempel pynt til jul nå, «nå har vi gjort det sånn du vil i x år, dette er viktig for meg». 

Anonymkode: f16de...bb1

• Liker 4
Skrevet

Ts har jo antagelig tenkt på dette i flere år allerede, og så skal hun begynne en lang prosess med å spare,  og lete etter bolig i skjul? Jeg tenker gubben vet at det går mot slutten,  og at de kan ha en dialog om det, og at hun kan komme seg ut rimelig snart. 

Anonymkode: eb636...aea

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, Hannah80 said:

Skjerp deg selv. Man går ikke i et par år og planlegger skilsmisse i skjul. Det er råttent gjort. 

Greit å sikre seg. Man vet aldri hva som kommer til å skje og de fleste har en periode med tvil og dårlige dager før man tar farvel.

Hadde gått nå TS før du blir for gammel til å kunne leve et liv som du selv vil. Du kan ha resten av livet ditt i frihet, men utsetter du det kanskje 10-15 år til å er det ikke så mye å gå på statistisk sett ift levealder. Det blir ikke enklere å gå med årene.

Anonymkode: 37f74...30b

• Liker 1
Skrevet

Pynt til jul 1 Desember.

Reagerer han mye da, passer det fint å ta det opp.

"Vi bor bare sammen nå, kanskje vi har det bedre hver for oss"

En litt for komfortabel mann blir bare ennå særere og mer gubbete med årene, i takt med at helsa blir dårligere.

Bedre å skilles før dere evt blir uvenner 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...