Gå til innhold

Gryter uten dampventil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg dette grytesettet, men det har ikke ventil i lokket. Jeg ser det er en del andre gryter som heller ikke har det. Er det en stor ulempe eller går det greit uten? Utgjør det stor forskjell? Noen som har dette eller noen andre uten ventil og har noen mening om det?

Anonymkode: a6f76...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare sett lokket på skakke så trenger man ikke den ventilen.

Anonymkode: 75f1d...b2e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare sett lokket på skakke så trenger man ikke den ventilen.

Anonymkode: 75f1d...b2e

Må det stå sånn hele tiden eller kun idet det koker opp? Skulle jo gjerne kunne ha lokket på😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må det stå sånn hele tiden eller kun idet det koker opp? Skulle jo gjerne kunne ha lokket på😁

Lokket bør stå på skakke om det er fare for at gryta koker over/koker for mye om lokket er tett, evt. til du får tilpasset varmen så det kan stå helt på uten fare for å koke over. 

Du må bare følge med og prøve deg frem i starten, så går det på automatikk etter hvert som du blir kjent med hvordan grytene oppfører seg sammen med din ovn.  Gryter uten dampventil er veldig vanlig, så dette går seg til. :) 

Anonymkode: b43c5...c34

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lokket bør stå på skakke om det er fare for at gryta koker over/koker for mye om lokket er tett, evt. til du får tilpasset varmen så det kan stå helt på uten fare for å koke over. 

Du må bare følge med og prøve deg frem i starten, så går det på automatikk etter hvert som du blir kjent med hvordan grytene oppfører seg sammen med din ovn.  Gryter uten dampventil er veldig vanlig, så dette går seg til. :) 

Tusen takk!😃 kanskje jeg får ta sjansen på dem🤩 enkelte ting koker over selv om lokket har ventil, så det spiller kanskje ikke så stor rolle uansett 😁

• Liker 2
Skrevet

Synest det er bedre å sette lokket på skakke enn de dampventilene siden en da kan bestemme åpningen. En blir veldig fort vant til det.så går nok fint med disse grytene 😊

Anonymkode: 4f5a3...66c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Synest det er bedre å sette lokket på skakke enn de dampventilene siden en da kan bestemme åpningen. En blir veldig fort vant til det.så går nok fint med disse grytene 😊

Anonymkode: 4f5a3...66c

Tusen takk😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tusen takk!😃 kanskje jeg får ta sjansen på dem🤩 enkelte ting koker over selv om lokket har ventil, så det spiller kanskje ikke så stor rolle uansett 😁

Og om lokket ikke vil stå på skakke av seg selv (noen få har feil tyngdepunkt og glir igjen uansett hva man gjør) kan du sette i en sleiv e.l. :)  

Skrevet

Syns dampventil er irriterende når man skal koke ris. Da blir risen tørr. Bare meg? 

Bruker derfor håndkle mellom lokket og gryta for å tette og skulle gjerne hatt en gryte med lokk uten dampventil 

Anonymkode: e0975...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...