AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Jeg ser på meg som fattig da jeg går på AAP og får rundt 200k i året. Jeg syns det er flaut, men prøver å ikke tenke så mye på det. Er det flere her inne som er i samme situasjon som meg? Har dere planer om å få dere ut av fattigdom? Isåfall hva er planen? Selv planlegger jeg å ta utdanning innenfor økonomi etc slik at jeg tjener mer enn det jeg gjør nå, men når jeg er i stand til å gjøre dette er litt uvisst. Anonymkode: 41cee...4ed
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Jeg er. Minstesats ufør. Har ingen plan om å komme ut av det da sykdommen hindrer meg og vil forkorte levetiden min endel. Anonymkode: 21d1c...00b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 har ikke veldig god råd,men klarer meg akkurat hver mnd, men kan ikke gjøre ekstra ting for meg selv, prioterer barnet Anonymkode: 5be3f...e18 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Jeg har aap og går mot ufør. Får ikke gjort så mye med sitasjonen før evt bedre medisinsk hjelp kan hostes opp😌 Men, pga situasjonen min så går jeg aldri på shopping, til frisør, ut på byn etc etc. Så til tross for lav inntekt og relativt høye helseutgifter har jeg spart ca 100 000 de to siste årene, alt er plassert i fond. Vet ikke om jeg er fattig da jeg har nedbetalt bil og en liten 2R jeg eier. Eller dvs banken eier 85% av leiligheten min. Årsinntekt ca 300 000. Anonymkode: e0226...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Har også minstesats aap, og har ingen vei å komme meg ut. Jeg er syk, og det finnes ingen behandling, så med mindre det utrolige skjer vil jeg fortsette på minstesum ufør. Vil bare bli frisk igjen... Anonymkode: ed5e3...fc1 1
Gjest Adobyen Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 (endret) Jeg er nok ikke pr definisjon fattig med maks uføretrygd pga tidligere jobb. Men det går nok den veien med flere av oss hvis prisene fortsetter å galoppere på selvfølgelige nødvendigheter, f.eks strøm. Denne må betales på bekostning av både mat, klær og fornøyelser. Jeg er ikke kravstor, men passe irritert og forstår ikke hvordan det er mulig for dere med enda mindre til å klare dere for. Endret 26. november 2021 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Jeg tjener rundt det samme som deg, men er ikke i helt samme situasjon siden jeg er fornøyd med inntekten min og ikke det minste flau. Anonymkode: d24cc...921 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 Er ufør, alenemor, har gjeld etter ørten år på aap. Det går ikke så strålende økonomisk. En vakker dag arver jeg og får betalt for en ødelagt barndom og kropp. Da kommer endelig min tid. Anonymkode: aa7be...95a 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Jeg føler meg også fattig, får utbetalt rundt 15-20k i måneden og jobber fulltid. Anonymkode: 0af24...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser på meg som fattig da jeg går på AAP og får rundt 200k i året. Jeg syns det er flaut, men prøver å ikke tenke så mye på det. Er det flere her inne som er i samme situasjon som meg? Har dere planer om å få dere ut av fattigdom? Isåfall hva er planen? Selv planlegger jeg å ta utdanning innenfor økonomi etc slik at jeg tjener mer enn det jeg gjør nå, men når jeg er i stand til å gjøre dette er litt uvisst. Anonymkode: 41cee...4ed Ja, jeg er i samme situasjone. Tjener 40k mer enn deg, men jobber tross alt 100%. Min løsning var å bare flytte ut av Norge. Hadde ikke råd til å bo der, rett og slett. Anonymkode: 438ec...bbf
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, jeg er i samme situasjone. Tjener 40k mer enn deg, men jobber tross alt 100%. Min løsning var å bare flytte ut av Norge. Hadde ikke råd til å bo der, rett og slett. Anonymkode: 438ec...bbf Er ikke bare-bare for alle å flytte ur av landet. Jeg har barn og kan derfor ikke gjøre det. Barnet er såpass stor nå at h*n nekter plent. Anonymkode: aa7be...95a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg er i samme situasjone. Tjener 40k mer enn deg, men jobber tross alt 100%. Min løsning var å bare flytte ut av Norge. Hadde ikke råd til å bo der, rett og slett. Anonymkode: 438ec...bbf Hva slags jobb har du som jobber 100% og tjener rundt 240k😱vil anbefale deg og søke ny jobb! Selv tenker jeg tanken på å flytte utenlands; en dag kollapser denne kortstokken av en økonomi🥴 Jeg går mot gradert minsteufør, og klarer ikke engang å betale tannlege regninger på sikt. Hvis det kun er livsopphold klarer jeg meg på lite. Men med flere tusen i utgifter til helse hver mnd blir det på sikt forbrukslån🤢som jeg hater. Anonymkode: e0226...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 Minstesats ufør her også, tenker ofte på hva som er vitsen. Pengene går til faste utgifter, mat og medisiner. Har ikke mulighet til å spare da det såvidt går rundt. Får litt penger av min mor de månedene pengene ikke strekker til. Anonymkode: 35d0b...060
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Minstesats ufør her også, tenker ofte på hva som er vitsen. Pengene går til faste utgifter, mat og medisiner. Har ikke mulighet til å spare da det såvidt går rundt. Får litt penger av min mor de månedene pengene ikke strekker til. Anonymkode: 35d0b...060 Uff så trist at vi må leve sånn. Alt jeg kunne spart og hatt det litt gøy med går til medisiner og behandlinger. Må til og med låne for å klare det, enkelte perioder. Har du tenkt tanken på å flytte utenlands? Det er ikke så enkelt syk og alene. Tviler på jeg blir tøff nok noensinne😌 Anonymkode: e0226...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Jeg er. Jeg er ufør med gjeld. Skal i gang med nedbetalingsplan med banken angående kredittkortgjelden. Hvis de går med på den er jeg gjeldfri fra dette. Så har du studielån som er i berostillelse i påvente svar om sletting. Ønsker meg hus og familie, bil Anonymkode: b5c7c...01c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #16 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Minstesats ufør her også, tenker ofte på hva som er vitsen. Pengene går til faste utgifter, mat og medisiner. Har ikke mulighet til å spare da det såvidt går rundt. Får litt penger av min mor de månedene pengene ikke strekker til. Anonymkode: 35d0b...060 Hei, om jeg får lov å spørre. Hvor mye er minstesats ufør? Anonymkode: f9aae...48f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #17 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 15.57): Jeg ser på meg som fattig da jeg går på AAP og får rundt 200k i året. Jeg syns det er flaut, men prøver å ikke tenke så mye på det. Er det flere her inne som er i samme situasjon som meg? Har dere planer om å få dere ut av fattigdom? Isåfall hva er planen? Selv planlegger jeg å ta utdanning innenfor økonomi etc slik at jeg tjener mer enn det jeg gjør nå, men når jeg er i stand til å gjøre dette er litt uvisst. Anonymkode: 41cee...4ed Jeg får 12 500kr i mnd. Er utrolig slitsomt. Penger går på mat, husleie, strøm, lege utgifter. Unner meg litt av det som blir igjen, men det er ikke noe å skryte av. Har masse jeg skylder folk av penger, men de må vel vente til vi blir 80 før jeg får gitt tilbake det. Hadde helsa bare blitt bedre så hadde jeg jobba masse og tjent nok til å skaffe meg eget bosted. Sukk Men må ikke grave meg helt ned...har jo mat på bordet og varm seng å sove i. Anonymkode: de51c...ddc
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #18 Skrevet 28. november 2021 Utbetalt 16000 i mnd og er vel pr definisjon fattig men har til alt jeg trenger og greier å spare hver mnd. Det handler ikke om hva man tjener men hva slags utgifter man har og hvordan man lever. Anonymkode: 7a4c2...873 1
FastShadesKåre Skrevet 28. november 2021 #19 Skrevet 28. november 2021 200K utbetalt i året på AAP og ufør? Så ligger det en stakker nede i en diamantgruve i Afrika å jobber 16 timers skift uten ben for 5kr timen? Hold kjeft, du har faen meg vunnet førstepremien i lotto. Åpne øynene to sekunder her a folkens, verden står faen ikke til påske med denne innstillingen. Du er ikke fattig, du er 0,1% rikest i verden. Folk hadde drept for å være i din livsituasjon... 2
Natta1980 Skrevet 29. november 2021 #20 Skrevet 29. november 2021 Som Kåre nevner her. Jeg føler meg rik og at jeg har vunnet i LOTTO bare ved å bo i trygge Norge og ha tilgang på alt jeg trenger. Noen vil sikkert se på meg som fattig, men jeg bryr meg ærlig talt ikke - jeg ser på meg selv som LOTTO-vinner, og det er en digg følelse. Jeg har sluttet å kjøpe meg ting jeg ikke høyst trenger. Folk i dag er hjernevasket om at de må ha det ene eller det andre, hele tiden, konstant tilført. Jeg tar alltid godt vare på tennene mine og går til tannlegekontroll en gang i året. Det er dyrt å gi blaffen. Har blitt superbevisst på matpriser. Salg er som regel bare tull. Billigmerkene er alltid mye billigere. Baker eget brød. Er ikke redd for å spise first price nudler med pølse av og til. Når jeg ser at jeg klarer å holde forbruket veldig lav og sitter igjen med noen tusen i slutten av måneden, gir det en god følelse. Men jeg pleide å sløse mye før. Og det er skremmende hvor utrolig fort det går an å bruke opp penger. Et eksempel fra matbutikken - for de som er tedrikkere - 100 poser Twinings te koster 135kr. First price 100 teposer koster 30. Hadde det vært noen bruktbutikker av klær her i nærheten ville jeg nok ha handlet noe der av og til. Men synes at Fretex de siste årene har blitt kjempedyrt. Flere hundre kroner for en bukse. Kan få det hos Zalando for under det. Så da er mye av vitsen borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå