AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 For eksempel: Venninna mi dummet seg ut og jeg sier til henne: "Det går bra, det kan skje med alle, ikke tenk på det", men hvis jeg gjør det samme som henne, er jeg super kritisk og kaller meg selv for alle mulige stygge ting. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 703a0...306 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Eller er det bare meg? Anonymkode: 703a0...306
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Det er ganske vanlig ja. Mange av oss har veldig negativ selvprat. HAdde aldri vært så slem med en venn. Anonymkode: 0bd39...bed 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er ganske vanlig ja. Mange av oss har veldig negativ selvprat. HAdde aldri vært så slem med en venn. Anonymkode: 0bd39...bed Kommer det fra barndommen? Anonymkode: 703a0...306
Trolltunge Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Det er temmelig vanlig ja, men bra å bli bevisst på det, så man kan jobbe med å bli like grei mot seg selv som andre. Jeg har selv måtte jobbe med dette, og har blitt riktig flink til det med tiden. Det har påvirket mitt forhold til meg selv veldig positivt. Hvilken indre dialog man har med seg selv er faktisk utrolig vesentlig for om man har det bra eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller er det bare meg? Anonymkode: 703a0...306 Det er en sunn, selvkritisk reaksjon. Folk med normale sosiale antenner skjønner selvsagt at det som regel er mer ugreit å åpent kritisere andre enn seg selv. Det å være litt selvkritisk i sosiale situasjoner er forøvrig en egenskap som av åpenbare grunner blir verdsatt av andre. Hvordan man forholder seg til seg selv og andre på kammerset er jo en annen ting. Det er selvsagt viktig å være i stand til å skjønne når man har gjort noe dumt eller noe galt, og ha et rimelig realistisk syn på seg selv - det tyder på intelligens, selvinnsikt og en balansert personlighet. Anonymkode: 4854b...016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå