AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Okey, så for 1 måneds tid siden hadde jeg en merkelig blødning. Føltes ikke ut som en mens blødning og den varte i 3-4 dager. Det er snakk om en stor blodklump så en eller to smådråper resten av dagen. Har PCOS og har ikke mensen uten prevensjon eller andre hormoner. Kan og nevne at jeg ikke har hatt mensen på 3 måneder da jeg sluttet på hormoner. Har hatt ubeskyttet sex, men han har ikke fullført inn. ( hopper av i svingen opplegg) Forrige helg tok jeg en graviditetstest bare for å sjekke siden vi hadde vært uforsiktige. Så en veldig svak strek så kjøpe en clear blue early test, den kom tilbake med en svak strek 5 min etter jeg tok den. Dagen etter tok jeg en clear blue med uke indikator, men den kom tilbake negativ. Har følt meg merkelig de siste dagene, er kvalm, går mye på do og har en murrende følelse i nedre delen av magen. I går tok jeg enda en test bare for å sjekke, den var negativ. Burde jeg ta utgangspunkt i de negative eller de positive? Kan det være for tidlig å teste? Burde jeg kontakte gyno og eller lege for å ta blodprøve og sjekke? Dersom jeg er gravid er jeg da mellom 3 og 5uker antar jeg. Anonymkode: 5d306...29e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Hvis testen er negativ, er du ikke gravid 🙄 Anonymkode: 229eb...2ad 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Du er neppe gravid. Vet partneren din at du ønsker å bli gravid? Hvorfor bruker dere ikke prevensjon? Anonymkode: 283e9...c09
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Vent noen uker til, og ta en ny test. Hvis den også er negativ, og du ikke har fått noen form blødning, bør du kontakte lege. Det kan være noen cyster som skaper plager, og da kan det være lurt å få det undersøkt før plagene blir store. Anonymkode: d7f9c...728
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er neppe gravid. Vet partneren din at du ønsker å bli gravid? Hvorfor bruker dere ikke prevensjon? Anonymkode: 283e9...c09 Partener vet at jeg ønsker å bli gravid og han ønsker det samme men ikke akkurat no. Grunnen til at vi ikke bruker prevensjon er at jeg fikk beskjed av gyno at jeg ikke kom til å få mensen med det første og at jeg måtte ha hjelp når jeg ønsker å bli gravid. VI tok dette som en måte å ikke bruke kondom på. Klarer ikke gå på noe hormonelt da jeg blir så ekstremt deprimert av det. Takk fro svar selv om Anonymkode: 5d306...29e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis testen er negativ, er du ikke gravid 🙄 Anonymkode: 229eb...2ad Takk fro svar Anonymkode: 5d306...29e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vent noen uker til, og ta en ny test. Hvis den også er negativ, og du ikke har fått noen form blødning, bør du kontakte lege. Det kan være noen cyster som skaper plager, og da kan det være lurt å få det undersøkt før plagene blir store. Anonymkode: d7f9c...728 Tusen takk for svar. Skal ta kontakt med legen min angående dette, og høre med gyno hva årsaken til blødningen var Anonymkode: 5d306...29e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Det er vel ikke unormalt med rare blødninger når man har PCOS. Å ha PCOS er ikke fullgod prevensjon, men det vet du jo Anonymkode: 3e00f...764
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er vel ikke unormalt med rare blødninger når man har PCOS. Å ha PCOS er ikke fullgod prevensjon, men det vet du jo Anonymkode: 3e00f...764 Er vell ikke det, men har ikke hatt noen form for blødning siden jeg fikk diagnosen i mai 2020. De gangene jeg har hatt blødning er i sammenheng med prevensjon. Skulle nesten tro de, for jeg har i et tidligere forhold gjort det uten noen form for prevensjon og ikke blitt gravid 🤷♀️ Anonymkode: 5d306...29e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tusen takk for svar. Skal ta kontakt med legen min angående dette, og høre med gyno hva årsaken til blødningen var Anonymkode: 5d306...29e Gyno? 😂 Anonymkode: 8a9d0...c86
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Jeg har en venninne som har PCOS, og hun ble fortalt at hun ikke kunne bli gravid naturlig. De tok det da som et tegn på at sånn var det, og ville ikke gå til kunstig befruktning etc. Etter syv år (!) ble hun plutselig gravid naturlig likevel. EN gang. Det ble et barn av det. Hun har aldri noensinne blitt gravid før eller etter dette ene lykketreffet, selv om hun har hatt sex med mannen sin i 30 år uten prevensjon. Det kan altså skje.... plutselig. Anonymkode: 95cdc...a3c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gyno? 😂 Anonymkode: 8a9d0...c86 Gynekolog Anonymkode: 5d306...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå