Gorgonzola Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 En anakronisme, erkekonservativ og for meg uforståelig måte å formidle et trist budskap på er den poengteringen av at det var kvinner (og eventuelt også barn) blant omkomne i ulykker, implisitt at tragedien dermed ble verre. Hvorfor er det sånn? Før dere svarer "alltid ekstra trist når det rammer barn", hvorfor er det verre at kvinner dør enn menn? Spesielt unge menn, og muslimske menn, er liksom greit, om det kan uttrykkes slik. Sitat fra statskanalen; "Minst 27 mennesker omkom da en båt full av migranter sank i Den engelske kanal. Blant de døde er fem kvinner og ei ung jente."
Scoops Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 (endret) Det der har jeg lurt på flere ganger selv,selvfølgelig syns jeg det er tristere når det er barn,men det med menn/kvinner det har jeg aldri helt forstått,det er like trist uansett Endret 26. november 2021 av Scoops 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 I krigssoner/krigshandlinger har det vel tradisjonelt vært slik at kvinner er "non-combatants" og dermed uskyldige, mens døde soldater er noe man må regne med. Men ellers synes jeg at barn er mer "verdt" enn voksne og derfor greit å påpeke at det var barn blant de omkomne/skadde. Anonymkode: 4b15c...35f 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Kan du vise til en moderne nyhetssak hvor det fremheves at det var kvinner for kjønnets del? Det er nemlig ikke vanlig versus menn. At det var barn blandt de omkomne er nok mer vanlig og det er fordi de har et helt liv foran seg. Ellers i store tragedier er det jo værre om kvinnene dør enn menn siden det for verdens befolkning trengs kvinner for å bringe menneskeheten videre. En mann lage tusenvis av avkom mens en kvinne kan kun lage ett avkom per ca hvert andre år og derfor er det fra gamledager av (når verden ikke var overbefolket) vanlig å redde kvinner og barn først fordi menneskeheten vil ikke overleve uten. Anonymkode: 58093...32c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Høres ut som en lettkrenket mann som har laget denne tråden Anonymkode: 58093...32c 3
MorTil2 Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Det er nok mer en formidling av hvor desperate folk er, når de velger å flykte til og med med barn. De vet at det er med livet som innsats. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Det er som regel menn som har satt dem i den situasjonen i første omgang. Såkalte verdensledere som egentlig bare er maktsyke og halvfete menn som burde vært satt på den båten å kjørt til havs med et hull i bunnen. Burde egentlig vært et skip tilsvarende Scandinavian Star fordi det er mange av dem. Anonymkode: bc67e...169 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Det er fordi kvinner har størst verdi for samfunnet enn menn. Verden vil dø ut om det bare er en kvinne igjen. Verden vil greie seg fint med bare en mann igjen. Anonymkode: 888a9...fda 1
herzeleid Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Kan kanskje også være en erkjennelse av kjønnsfordelingen blant "migranter" og at kvinner blant disse sånn sett er mer overraskende. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 Jeg tror rett og slett bare media er ute etter å selge artiklene bedre. Ved å poengtere at det var kvinner og barn er de ute etter å få det til å høres ut som en enda større tragedie. De har forresten også funnet ut hvordan de skal få en manns dødsfall til å høres enda mer tragisk ut: Man skriver nemlig ikke bare at en 37 år gammel mann døde, men at en 37 år gammel tre-barns familiefar døde. Da blir tragedien enda større. Tragiske nyheter får mer oppmerksomhet og gir høyere lesertall. Anonymkode: 95fa3...1fe 1
Isambard Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er som regel menn som har satt dem i den situasjonen i første omgang. Såkalte verdensledere som egentlig bare er maktsyke og halvfete menn som burde vært satt på den båten å kjørt til havs med et hull i bunnen. Burde egentlig vært et skip tilsvarende Scandinavian Star fordi det er mange av dem. Anonymkode: bc67e...169 Det er helt fascinerende at folk er så åpenbart sexistiske som deg. Det viser at TS har et poeng. Selv flyktninger kan bare dø hvis har samme tiss som verdensledere. Jeg er veldig spent på hvordan du skal begrunne at du har bedre verdier enn for eksempel Breivik. Du skrev nettopp at tusenvis burde bli massakrert fordi de er født i en bestemt type kropp. Verden ville vært et helvete hvis sånne som deg styrte. Endret 26. november 2021 av Isambard 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå