Lionda Skrevet 10. oktober 2002 #1 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har fått en eller annen bakterie, og kaster opp alt jeg får i meg pluss litt til.. urgh.. noen som har noen råd? Cola uten kullsyre og loff er prøvd, men det kommer bare opp igjen. Noen som vet om det går an å ta kull mot sånt som dette? Er det lurt? Jeg vil bli bra NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. oktober 2002 #2 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det høres inmari kvalmt ut, men får du ned noe yoghurt, så hjelper det. Sånne idoform-tabletter og sånn du får kjøpt, melkebakterier. Og det er derfor yoghurt hjelper. Min er faring er at ingenting virker bedre. Ellers så var det en som sa en gang "tenk på et eple"... mulig det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. oktober 2002 #3 Del Skrevet 10. oktober 2002 Og ja - også veldig god bedring til deg! Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 10. oktober 2002 #4 Del Skrevet 10. oktober 2002 Flere kvalmetips : - Prøv et glass med vann og ha en teskje eddik oppi. Ikke drikk alt på engang, men nipp litt blandingen. - Glass vann med sitrondråper. - Ingefær! Skal sies å være kvalmestillende. Du kan kjøpe rå ingefær og finhakke (jeg har pleid å svelge finhakket ingefær og så drikke juice eller vann eller farris e.l.) den,- kanskje greit å svelge ned med noe ordentlig drikke ? Evt. finnes det ingefærtabletter også. Kanskje prøve ingefær-te ? - Ta en slurk whisky eller cognac! Høres kanskje ekkelt ut, men det får i enkelte tilfeller dreis på magen igjen. (ikke ta mye, bare en halvannen slurk e.l.) Yoghurt varianten har jeg ikke hørt om før,- skal prøve den neste gang jeg er dårlig! Er så kjekt med nye kjerringråd Håper du blir bedre snart da. Klem, Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 10. oktober 2002 #5 Del Skrevet 10. oktober 2002 Prøv å spis et eple, ikke bare tenk på det :D Det har hjulpet for meg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. oktober 2002 #6 Del Skrevet 10. oktober 2002 eplemost ble jeg anbefalt på apotek en gang jeg sto midt i byn å var blitt kjempedårlig!! Fikk ikke tak i det, men det skulle visst være bra for magen. Og kokt ris. Eller tørr mariekjeks. MÅ du virkelig bli frisk, så stopper Imodeum magebesvær, men vet ikke om det stopper oppkast. Idoform skal være bra mot løs/treg mage, holde bakteriefloraen i orden, så de kan være gode å bruke uansett! De er heller IKKE skadelige, så dette kan du bruke så mye du vil av. (følg bruksanvisningen selvf.) God bedring! Missunner deg def. ikke! Stakkars!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 10. oktober 2002 Nå har jeg prøvd eplejuice for å se om det blir der nede, og det ser bra ut foreløpig Også får jeg vel se om jeg kan sende naboen ut etter noen av de andre tingene når hun kommer hjem, for jeg hadde ingenting av det i huset.. Tusen takk for råd og ønsker om god bedring, det hjelper i hvert fall på humøret :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2002 #8 Del Skrevet 10. oktober 2002 reisesyketabletter hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 10. oktober 2002 #9 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hei :-) Om du sliter veldig med kvalme, så kan du kjøpe postafen reisesyketabeletter på apoteket, disse skal hjelpe,men tror det er i moderate former. Eller du kan oppsøke/ringe fastlegen din og be om resept på Afipram, de fåes i stikkpilleform eller tabeletter og er effektiv mot kvalme. God bedring :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 11. oktober 2002 #10 Del Skrevet 11. oktober 2002 Er kanskje i det sureste laget for vanlige dødelige men; jeg spiser sitron! Vidunderkur for kvalme!!! Så drikker jeg rent, iskaldt vann - ikke cola eller saft. Søte ting skal du helst holde deg unna! Good luck to you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristine Skrevet 24. mai 2011 #11 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg har fått en eller annen bakterie, og kaster opp alt jeg får i meg pluss litt til.. urgh.. noen som har noen råd? Cola uten kullsyre og loff er prøvd, men det kommer bare opp igjen. Noen som vet om det går an å ta kull mot sånt som dette? Er det lurt? Jeg vil bli bra NÅ! Da råder jeg deg til å prøve ett halvt glass med farris og ett halvt glass med eplemost . God bedring, håper det hjelper ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 24. mai 2011 #12 Del Skrevet 24. mai 2011 Link! reseptfri tyggetabletter som smaker som flourtabletter på apoteket! Jeg loooover deg at du blir kvitt kvalmen! De er geniale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå