Gå til innhold

Stripe hår med hjemmefarge? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har stripet hår hos frisør i flere år. Bruker aaalt for mye penger på dette i året, og vurderer å begynne å stripe det hjemme sjøl. Er dog livredd for å ødelegge håret eller få «gult hår».

Noen som har erfaring med en hårfarge som er lett å bruke hjemme selv, til striping? Ønsker en kald, ganske lys hårfarge. Har fått ganske lysblondt hår etter årevis med tette striper.

Min naturlige hårfarge er «kommunegrått». Så må ha en hårfarge som tar godt.

Legger ved bilde som viser naturlig farge og farge etter striping hos frisør.A21D38D2-B147-443B-8F4C-A6013C4806A2.thumb.jpeg.3cf74efbdde33d5f22f615e0958607c0.jpegC8D931C3-44A2-42ED-B048-CB7065C18D1D.thumb.jpeg.24fa507aad23903ed49c0ccbc50db1da.jpeg

Tips?🤗

Anonymkode: f9a5f...6c1

Skrevet

Hadde aldri tatt sjansen.

Du kan ende opp med å slite med ettervirkningene i lang tid dersom det går galt. Man får ikke bort slike feil, man må korrigere feilen til det ødelagte håret har vokst ut og det tar flere år avhengig av lengden på håret ditt.

Jeg sitter selv her med grillet hår og betaler mye mer for frisør nå og i lang tid fremover. Fader heller, at man aldri lærer.

Anonymkode: 4c0f2...ed5

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde aldri tatt sjansen.

Du kan ende opp med å slite med ettervirkningene i lang tid dersom det går galt. Man får ikke bort slike feil, man må korrigere feilen til det ødelagte håret har vokst ut og det tar flere år avhengig av lengden på håret ditt.

Jeg sitter selv her med grillet hår og betaler mye mer for frisør nå og i lang tid fremover. Fader heller, at man aldri lærer.

Anonymkode: 4c0f2...ed5

Samme erfaring har jeg. Jeg ble nødt til å gå over til mørkebrunt hår for å klare å skjule det oransje skjæret jeg klarte å få til... Først nå, ett år senere, har jeg sammen med frisør begynt å klare å sakte lysne litt og litt, men det har kostet mye penger og slitt enormt på håret. 

Anonymkode: 31663...342

• Liker 4
Skrevet

Don't do it.

Jeg har en total skrekk historie om dette. Kjøpte sånn lys blond hårfarge og laget striper i håret, gjorde som det stod på pakken bare at det ble striper. Når jeg vasket det ut så hadde hårfargen bleket store merker rundt på hodet mitt, det hadde kun blitt der jeg påførte det først, uten å bli med i lengdene. Ble hastetime hos frisøren og det kostet meg 3 RUNDER med hårfarging for å skjule det, og nesten 2800 kr. Det er BLEKEMIDDEL i en del blonde farger, så jeg bleket pigmentene ut av huet mitt. Vet du hva det verste var? 2 år senere dukket de hvite flekkene opp igjen i lengdene av håret mitt, denne gangen ga jeg faen og ventet til det kom lenger ned og så fikk jeg det klippet av hos frisøren. 

Anonymkode: 0221c...e8e

• Liker 1
Skrevet

Gult blir det uansett, og ekstra vanskelig når du nå har kalde striper en ser er gjort hos frisør.

Det man kan prøve er selvsagt bleking og så toning med kaldt - men det skal veldig godt gjøres å matche.

Hadde du hatt naturlig hårfarge eller kjemisk i hele håret hadde det vært lettere å teste vanlige striper med toning etterpå.

Du må:

A: fortsette hos frisør

B: spare alt ut og starte på nytt hjemme.

Jeg har gjort B, men ikke med lyse striper som deg. Jeg har 6-7.0 med varm undertone, og litt varme striper. 

• Liker 2
Skrevet

Ikke gjør det. 

Man må bleke, for så å tone det. Det kan være ekstremt vanskelig å få til rett når håret allerede har 2 forskjellige nyanser. Du kan ende opp med flekker ved skillen, flere forskjellige toner litt her og der og ødelagt hår. Sånn som man kjøper I butikken er ekstremt skadelig for håret. Det er også teknikker med hvordan man påfører bleking. 

Om du ønsker å spare pengene på frisør, så bør du heller bare kjøpe en lys farge (ikke bleking, men vanlig hårfarge), og farge hele håret. Ikke begynn med bleking av striper på et hår som allerede har 2 nyanser 

Anonymkode: adde3...154

Skrevet

En bruker her bybente, har lansert sin egen kolleksjon. Har ikke testet den enda, skal prøve balayage. Men syntes siden virker dritgod, er også video der for hvordan stripe, men de gjør det jo ikke selv i videoene, så sikkert lettere om du får hjelp! Bybente.no

• Liker 1
Skrevet

Går mot strømmen her, jeg da. Jeg gjør litt annenhver gang for å spare penger. Striper hos frisøren, så striper jeg håret et par ganger selv, så striper jeg hos frisøren osv.. Bruker depend med hette. Drar ut tynne striper i annenhvert hull. Bare for å få en oppfriskning mellom frisørbesøkene. Fungerer utmerket. Bruker også lilla sjampo for å holde det lyst blondt.

Anonymkode: fc728...3ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det også selv i mange år og så lenge stripene var tynne og godt fordelt ble det bra. Jeg brukte swartzkopf sin blonde med hette. I tillegg brukte jeg blåshampo eller toner for å få kald farge. 

Anonymkode: 27eca...d15

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Cowboylaila
Skrevet

Jeg har også brukt Depend hettestriper for mørkeblondt hår. Flere ulike frisører sier at fargen er veldig fin! 

Må bruker jeg det innimellom striping hos frisøren for å spare penger og gjøre utveksten litt mindre synlig. 

Men det er på ingen måte perfekt, og jeg har tidligere hatt en tur hjem til mamma for å få hjelp til å rette opp fargefeil i bakhodet (vanskelig å komme til der). Så man må være villig til litt feiling… Men har fått mer erfaring, og er blitt ganske god på å porsjonere stripene og å ha i fargen lenge nok, på de riktige stedene osv. (får hjelp av mannen for å ha i farge i stripene i bakhodet). Og det tar nesten en hel kveld!!! 

Noen frisører gjør også hettestriper da, det er billigere og tar kortere tid - det skal jeg nok gjøre neste gang!

Uansett lykke til!!

Bilde: F938E78F-4936-42BD-88C2-027841BB2F87.thumb.jpeg.4aae79b917d09a929c5752106b62ea78.jpeg

Skrevet

Jeg forstår ikke helt de som sier «ikke gjør det selv» osv. Har selv stripet håret selv utallige ganger og resultatet blir stort sett helt fint 🤷‍♀️ Men jeg gjør det kun med hette, og det tar jo litt tid å få dratt ut alle hårtustene som skal farges. 

Anonymkode: 66f13...428

• Liker 2
Skrevet
Ariande skrev (På 27.11.2021 den 1.24):

En bruker her bybente, har lansert sin egen kolleksjon. Har ikke testet den enda, skal prøve balayage. Men syntes siden virker dritgod, er også video der for hvordan stripe, men de gjør det jo ikke selv i videoene, så sikkert lettere om du får hjelp! Bybente.no

Jeg prøvde den, men ble bare gyllen. Og litt oransje. Hadde mer hell med depend, selv om det ikke ble veldig lyst.

Anonymkode: cc941...1fa

Skrevet
Ariande skrev (På 27.11.2021 den 1.24):

Så utrolig koselig at du refererer til oss💖 Vi prøver å hjelpe på best mulig måte for å oppnå det perfekte resultat hjemme💗

Vi hjelper til med å velge riktig produkt og riktig fremgangsmåte💖 Men helt enig med deg at det alltid er bedre hvis man får litt hjelp av en person til striping💖 2 trinns behandling gir det beste resultatet hjemme, her nøytraliserer man det gule som kommer frem etter lysning💖

AnonymBruker skrev (På 8.12.2021 den 20.30):

Jeg prøvde den, men ble bare gyllen. Og litt oransje. Hadde mer hell med depend, selv om det ikke ble veldig lyst.

Heia💖 Hvis du ikke har oppnådd ønsket resultat kan du kontakte oss, vi har et stort utvalg av ulike komponenter og hjelper med å tilpasse riktig slik at du får ønsket resultat💖

Skrevet

Jeg striper håret mitt selv helt siden fødselen av ungen nr 2 🙈 Hun er 5 år gammel nå. Med to tette, ble det for vanskelig og upraktisk, å måtte sitte i frisørsalongen langt borte hjemmefra fra i flere timer. Men, jeg får hjelp av samboeren. Jeg farger det jeg ser, og han farger resten. 

Vi prøvde å bruke folje og det gir bedre (mer naturlig) resultat men også mer masete, mer arbeidsomt. Å stripe meg hette blir bra nok for meg. Kjøper enten Wella sin kit, eller Garnier, begge selges billigst på Normal, Garnier sin koster så lite som 70 kroner!! Istedenfor 1700 som jeg brukte hos frisøren, pluss at jeg kan gjøre det hjemme på kvelden og slipper å dra noen plass. Fordelene overveier for min del altså. 

Ligger en del videoer på YouTube, om hvordan (søk på engelsk). 

Og ja, kjøp en bra Lilla / silver hårmaske/etterbehandling. Kjøp en dyreste du orker, men på nett. 

Anonymkode: 09552...255

• Liker 1
Skrevet
Cowboylaila skrev (På 8.12.2021 den 9.47):

Bilde: F938E78F-4936-42BD-88C2-027841BB2F87.thumb.jpeg.4aae79b917d09a929c5752106b62ea78.jpeg

Men du har jo en HELT annen tone enn TS.

Jeg får resultat likt deg, mørk blond naturlig hårfarge.

TS har allerede kalde striper med veldig tydelig ettervekst. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg forstår ikke helt de som sier «ikke gjør det selv» osv. Har selv stripet håret selv utallige ganger og resultatet blir stort sett helt fint 🤷‍♀️ Men jeg gjør det kun med hette, og det tar jo litt tid å få dratt ut alle hårtustene som skal farges. 

Anonymkode: 66f13...428

Ja?

Men da har du jo enten startet på ny frisk - eller - brukt samme som før.

Å stripe hjemme, som jo gir gul/oransje resultat og trenger toning som tilsvarer den kalde fargen man fikk forrige runde hos frisør er noe vesentlig annet enn å fikse litt i noe som allerede er varmt/gradvis/påbegynt på egenhånd.

Jeg har nå hjemmestriper (varme) og planlegger å friske opp igjen etterhvert hjemme. Men så vet jeg jo hva jeg gjorde sist med hvilket produkt og nøyaktig toner/tid osv. 

Annonse
Skrevet
by Bente skrev (7 timer siden):

Heia💖 Hvis du ikke har oppnådd ønsket resultat kan du kontakte oss, vi har et stort utvalg av ulike komponenter og hjelper med å tilpasse riktig slik at du får ønsket resultat💖

Takk, jeg fikk god veiledning, og brukte også toner. Har et «vanskelig» hår tror jeg😭🥴💕

• Liker 1
Skrevet

Jeg har "kommunegrått" hår og striper det hjemme. Bruker scwartskopf sin striping. Resultatet blir som oftest bra, men hender seg Jeg må ta en runde nr 2. 

Anonymkode: f4c59...23c

Skrevet

Vet ikke om jeg hjelper, men jeg har sort hår og fikk det til etter type 5 forsøk. Måtte farge det forsiktig fem ganger før det ble lyst. Aldri i livet om jeg skal noensinne farge det mer. Bruker nå sort henna for 35 kr og det gjør susen. Du må være dreven på håret ditt hvis du vil ha pent resultat med hjemmefarge.

Anonymkode: b7508...927

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 16.35):

Takk, jeg fikk god veiledning, og brukte også toner. Har et «vanskelig» hår tror jeg😭🥴💕

Vi ønsker alltid å benytte så skånsom behandling som mulig💖 Men noen hår er litt vanskeligere å lysne og må da opp litt i prosent på lysning eller ta over en svak lysningsfarge.
Jeg veileder gledelig igjen💖 Målet er at alle skal oppnå ønsket resultat💗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...