Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man tar utdanning ved hjelp av yrkesrettet attføring, og etter utdanningen ikke klarer å skaffe seg en jobb med en gang, får man arbeidsledighetstrygd da? I så fall hvor mye/lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro du skal ha ledighetstrygd da. Og beregningen av det er lik attføringspengene.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg fikk beskjed fra Aetat at jeg ikke hadde rett på noe fra dem.

Skrevet

Da lurer jeg på om du, "Fighter, var i jobb før du fikk attføring? Vil jo tro at man mottar ledighetstrygd hvis man har vært i jobb tidligere!?! Hjelp, er selv på attføring, og under utdannelse, og det vil jo være fryktelig om man ikke har noen rettigheter etterpå....hvis man skulle stå der uten jobb. :forvirret:

Er det noen andre som vet?

Skrevet

Jeg er ikke sikker, men det er mulig man får noe på Trygdekontoret?

Hvis man ikke får seg jobb etter endt utdanning, så har man jo ikke kommet seg videre, på en måte.

Ta en telefon til Aetat og spør. :)

Gjest Restart
Skrevet

Etter ferdig utdanning kan du søke om å få YA i seks mnd etter endt utdanning.

Skrevet

Du kan få arbeidsledighetstrygd i 6 mnd. Deretter kan legen søke om pleiepenger eller hva det het. Alterantivet er sosialhjelp eller ta hvilken som helst jobb. Som du kanskje blir syk av og blir sykemeldt for. Og deretter får attføring for?

Det er ingen oppfølging av de som har fått attføring desverre.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Etter ferdig utdanning kan du søke om å få YA i seks mnd etter endt utdanning.

Ja, og dersom du ikke har fått jobb innen de seks månedene, har du ingen rettigheter. Uansett om du har jobba før eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...