AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Jeg skal fjerne livmoren pga muskelknuter. Leser om hva som faktisk gjøres, og skjønner at de fjerner livmor og syr igjen øverst i skjeden? Blir fint å slippe mensen, men hvordan blir sexen etterpå? Vil man bli våt slik man pleier osv.? Erfaringer? Anonymkode: 2a9c0...53f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Jeg måtte fjerne alt - eggstokker, livmor og livmorhals. Og da kommer man brått i overgangsalderen. Så nå bruker jeg hormonplaster og testosteron - og har aldri hatt det bedre Anonymkode: 08a3d...b64
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Minsker sexlysten og blir man mindre våt etter hysterektomi? Anonymkode: 9e4ac...067
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Minsker sexlysten og blir man mindre våt etter hysterektomi? Anonymkode: 9e4ac...067 Bare om man har total hysterektomi (fjerner eggstokkene og). Hvis eggstokkene er igjen har man normal hormonproduksjon så da er lysten som før.. jeg skjønner ikke at dere tør å ta hysterektomi. Har lest om noen som opplevde å bli sydd igjen for «lavt» i enden av skjeden så vagina opplevdes for kort under sex etterpå. Jeg ville ha mest mulig normale tilstander der nede så jeg valgte embolisering ifm mine muskelknuter. Hysterektomi kan i noen tilf også påvirke eggstokker ved å kutte nerver - da vil man merke overgangsaldersympt! Anonymkode: e486a...963
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Gjorde den operasjonen ifjor høst, har ikke merket noen forskjell. Fikk heldigvis beholde en eggstokk så slapp plutselig overgangsalder. Anonymkode: 22de3...806
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare om man har total hysterektomi (fjerner eggstokkene og). Hvis eggstokkene er igjen har man normal hormonproduksjon så da er lysten som før.. jeg skjønner ikke at dere tør å ta hysterektomi. Har lest om noen som opplevde å bli sydd igjen for «lavt» i enden av skjeden så vagina opplevdes for kort under sex etterpå. Jeg ville ha mest mulig normale tilstander der nede så jeg valgte embolisering ifm mine muskelknuter. Hysterektomi kan i noen tilf også påvirke eggstokker ved å kutte nerver - da vil man merke overgangsaldersympt! Anonymkode: e486a...963 Tør å ta? Det er vel som oftest ikke et valg uten en nødvendighet. Anonymkode: 22de3...806 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Har ikke noe valg, hele den ene flaten av livmoren er dekket av slikt vev. Men trenger ikke ta eggstokker, så skal i praksis ikke merke noe. Tenker mer på det som har med sex å gjøre. Anonymkode: 2a9c0...53f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare om man har total hysterektomi (fjerner eggstokkene og). Hvis eggstokkene er igjen har man normal hormonproduksjon så da er lysten som før.. jeg skjønner ikke at dere tør å ta hysterektomi. Har lest om noen som opplevde å bli sydd igjen for «lavt» i enden av skjeden så vagina opplevdes for kort under sex etterpå. Jeg ville ha mest mulig normale tilstander der nede så jeg valgte embolisering ifm mine muskelknuter. Hysterektomi kan i noen tilf også påvirke eggstokker ved å kutte nerver - da vil man merke overgangsaldersympt! Anonymkode: e486a...963 Tør å ta? Det er ikke akkurat snakk om noen skjønnhetsoperasjon dette her. Anonymkode: e2de2...39f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå