Gå til innhold

Sex etter hysterektomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne livmoren pga muskelknuter. Leser om hva som faktisk gjøres, og skjønner at de fjerner livmor og syr igjen øverst i skjeden? Blir fint å slippe mensen, men hvordan blir sexen etterpå? Vil man bli våt slik man pleier osv.? Erfaringer?

Anonymkode: 2a9c0...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte fjerne alt - eggstokker, livmor og livmorhals. Og da kommer man brått i overgangsalderen. Så nå bruker jeg hormonplaster og testosteron - og har aldri hatt det bedre :) :) :) 

Anonymkode: 08a3d...b64

Skrevet

Minsker sexlysten og blir man mindre våt etter hysterektomi?

Anonymkode: 9e4ac...067

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Minsker sexlysten og blir man mindre våt etter hysterektomi?

Anonymkode: 9e4ac...067

Bare om man har total hysterektomi (fjerner eggstokkene og). Hvis eggstokkene er igjen har man normal hormonproduksjon så da er lysten som før..

jeg skjønner ikke at dere tør å ta hysterektomi. Har lest om noen som opplevde å bli sydd igjen for «lavt» i enden av skjeden så vagina opplevdes for kort under sex etterpå. Jeg ville ha mest mulig normale tilstander der nede så jeg valgte embolisering ifm mine muskelknuter. Hysterektomi kan i noen tilf også påvirke eggstokker ved å kutte nerver - da vil man merke overgangsaldersympt!

Anonymkode: e486a...963

Skrevet

Gjorde den operasjonen ifjor høst, har ikke merket noen forskjell.  Fikk heldigvis beholde en eggstokk så slapp plutselig overgangsalder.

Anonymkode: 22de3...806

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare om man har total hysterektomi (fjerner eggstokkene og). Hvis eggstokkene er igjen har man normal hormonproduksjon så da er lysten som før..

jeg skjønner ikke at dere tør å ta hysterektomi. Har lest om noen som opplevde å bli sydd igjen for «lavt» i enden av skjeden så vagina opplevdes for kort under sex etterpå. Jeg ville ha mest mulig normale tilstander der nede så jeg valgte embolisering ifm mine muskelknuter. Hysterektomi kan i noen tilf også påvirke eggstokker ved å kutte nerver - da vil man merke overgangsaldersympt!

Tør å ta? Det er vel som oftest ikke et valg uten en nødvendighet. 

Anonymkode: 22de3...806

• Liker 5
Skrevet

Har ikke noe valg, hele den ene flaten av livmoren er dekket av slikt vev. Men trenger ikke ta eggstokker, så skal i praksis ikke merke noe. Tenker mer på det som har med sex å gjøre.

Anonymkode: 2a9c0...53f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tør å ta? Det er ikke akkurat snakk om noen skjønnhetsoperasjon dette her. 

Anonymkode: e2de2...39f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...