Gå til innhold

Jeg forstår meg ikke på disse reisende fra Afrika.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jo vært store problemer med reiser til og fra våre naboland, og andre Europeiske land.

Land som har godt helsevern og gode høy vakdinasjonsgrad. Land vi har en union, et samarbeid med, folk har gode grunner til å reise frem og tilbake, jobb, familie forretninger.

Så har vi altså Botswana. De ytterst få som trenger å farte til og fra Aftika, bør ha enorme restriksjoner. Hva foregår oppi hode på disse folkene som ikke kan holde seg i ro. Det er enormt smittetrykk, det ligger til rette for mutasjoner, men så har vi individer som må reke rundt, uten omtanke for andre. Dd burde jo behandles som potensielle ebola pasienter. Rett i en boble før avreise og etterpå.

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen uker siden skrev en Israelsk avis at de bekymret seg over en covid variant fra Afrika, som var påvist i Sverige. Når man tilrettelegger for innvandring fra alle verdens hjørner, så får man også konsekvensene av dette i en pandemi.

• Liker 23
Skrevet
Madame Butterfly skrev (19 minutter siden):

Hva foregår oppi hode på disse folkene som ikke kan holde seg i ro. Det er enormt smittetrykk, det ligger til rette for mutasjoner, men så har vi individer som må reke rundt, uten omtanke for andre.

Og så syter de og er redd for at de ikke får komme hjem i tide..Importsmitte spiller en meget stor rolle i en pandemi..

• Liker 19
Skrevet

Ja, nordlendinger ville ha søring karantene, styresmaktene ville stenge svenskegrensa. Jeg tenker jo at grensa bør gå ved andre kontinent. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor det ikke blir helt forbudt å reise til og fra Afrika nå. Har vi ikke nok koronavirus her. Det er rart det der, alle virus som oppstår må alltid komme til Norge også. Når det faktisk kan bli unngått. 

Folk må alltid reise på unødvendige reiser. Må reke rundt overalt når det er en pandemi. Snakker ikke om nødvendige reiser nå.

Endret av Warrior
Skrevet
Madame Butterfly skrev (34 minutter siden):

Det har jo vært store problemer med reiser til og fra våre naboland, og andre Europeiske land.

Land som har godt helsevern og gode høy vakdinasjonsgrad. Land vi har en union, et samarbeid med, folk har gode grunner til å reise frem og tilbake, jobb, familie forretninger.

Så har vi altså Botswana. De ytterst få som trenger å farte til og fra Aftika, bør ha enorme restriksjoner. Hva foregår oppi hode på disse folkene som ikke kan holde seg i ro. Det er enormt smittetrykk, det ligger til rette for mutasjoner, men så har vi individer som må reke rundt, uten omtanke for andre. Dd burde jo behandles som potensielle ebola pasienter. Rett i en boble før avreise og etterpå.

Men dette ansvaret ligger hos helsemyndighetene og regjeringen som er totalt fraværende, aldri føre var med noe. Så jeg synes ikke vi kan bare skylde på folka som har dratt til fjernere strøk, men myndighetene som godtar det midt i en pandemi og uten testing på grensen til og med. Nei folk greier ikke å ta ansvar selv dessverre. De trenger regler og følge. Slik er det med alt... Folk greier ikke en gang å ta på et munnbind hvis det er kun anbefalt. De gjør det ikke før det er påbud...vi trenger myndigheter som tar ansvar ! Ikke en fraværende statsminister og en helseminister som «vet»bedre selv enn fagpersoner. For å ikke snakke om FHI som aldri forholder seg proaktive. 

• Liker 11
Skrevet
57 minutter siden, J.E said:

Men dette ansvaret ligger hos helsemyndighetene og regjeringen som er totalt fraværende, aldri føre var med noe. Så jeg synes ikke vi kan bare skylde på folka som har dratt til fjernere strøk, men myndighetene som godtar det midt i en pandemi og uten testing på grensen til og med. Nei folk greier ikke å ta ansvar selv dessverre. De trenger regler og følge. Slik er det med alt... Folk greier ikke en gang å ta på et munnbind hvis det er kun anbefalt. De gjør det ikke før det er påbud...vi trenger myndigheter som tar ansvar ! Ikke en fraværende statsminister og en helseminister som «vet»bedre selv enn fagpersoner. For å ikke snakke om FHI som aldri forholder seg proaktive. 

Både ja, og nei. Folk kan vitterlig begrense seg også. 

• Liker 9
Gjest 96erjente
Skrevet

Skjønner i grunnen ikke hvorfor folk på død og liv MÅ reise ut og inn av landet "bare fordi". Hadde folk bare holdt seg hjemme hadde vi nok ligget mye bedre an i dag enn vi gjør..

Skrevet
Madame Butterfly skrev (22 minutter siden):

Både ja, og nei. Folk kan vitterlig begrense seg også. 

Er enig det. Folk kan virkelig skjerpe seg. Men når vi har så dårlige ledere, er det mange folk som ikke forstår alvoret.

• Liker 5
Skrevet
J.E skrev (Akkurat nå):

Er enig det. Folk kan virkelig skjerpe seg. Men når vi har så dårlige ledere, er det mange folk som ikke forstår alvoret.

Ikke minst så hører regjeringen for mye på FHI som stadig gjør tabber og kommer med mye rare utspill. 

• Liker 7
Skrevet
Madame Butterfly skrev (2 timer siden):

Kan det tenkes at de jobber der? Det finnes faktisk mennesker i dette land som har arbeidsplassen sin i utlandet, og da bl a i Afrika.

• Liker 10
Skrevet
Warrior skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor det ikke blir helt forbudt å reise til og fra Afrika nå. Har vi ikke nok koronavirus her. Det er rart det der, alle virus som oppstår må alltid komme til Norge også. Når det faktisk kan bli unngått. 

Folk må alltid reise på unødvendige reiser. Må reke rundt overalt når det er en pandemi. Snakker ikke om nødvendige reiser nå.

Fordi enkelte er opplyste, heldigvis

• Liker 7
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Vintermorgen, mod

Skrevet
5 hours ago, MorTil2 said:

Kan det tenkes at de jobber der? Det finnes faktisk mennesker i dette land som har arbeidsplassen sin i utlandet, og da bl a i Afrika.

Jeg vet ikke, men tviler på at det er så fryktelig mange, som MÅ reise til Afrika, vi har sikkert nok egnede steder disse kan isoleres behørig i etterkant av en slik reise. 
Det er ikke mange individene dette dreier seg om.

• Liker 4
Skrevet
Callisto83 skrev (8 timer siden):

For noen uker siden skrev en Israelsk avis at de bekymret seg over en covid variant fra Afrika, som var påvist i Sverige. Når man tilrettelegger for innvandring fra alle verdens hjørner, så får man også konsekvensene av dette i en pandemi.

Da bør man være forsiktig med innvandring fra øst-europa siden de har lavest vaksinegrad:

https://www.nrk.no/norge/under-halvparten-av-innvandrere-fra-flere-osteuropeiske-land-er-registrert-som-vaksinert-1.15740457

• Liker 5
Skrevet

Kanskje flyktninger som var hjemme på ferie.. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Noen reiser pga jobb. Andre har kanskje familie der som de ikke har sett på lang tid. Det er vel mange grunner til at folk finner det nødvendig å reise. 

Jeg kjenner to forskjellige personer som driver hvert sitt barnehjem i Afrika. Noen ganger må de ned dit for å sjekke at alt står bra til.  

Endret av tirben
  • Liker 9
Skrevet

For min del er jeg på kanten av å være helt utbrent totalt fra dette.  Hvis vi har lært en ting med covid, er at folk flest er selv opptatte drittsekker som ville ha kjørt over småbarn om det reddet de selv. 

Så at afrikansk kjerringer som vet godt at de kan potensielle bære en kraftig mutasjon av covid og fører til flere døde overrasker meg ikke. 

• Liker 7
Skrevet
Outlander skrev (2 minutter siden):

For min del er jeg på kanten av å være helt utbrent totalt fra dette.  Hvis vi har lært en ting med covid, er at folk flest er selv opptatte drittsekker som ville ha kjørt over småbarn om det reddet de selv. 

Så at afrikansk kjerringer som vet godt at de kan potensielle bære en kraftig mutasjon av covid og fører til flere døde overrasker meg ikke. 

Kan vi klare å diskutere uten å dra rasisme-kortet.

• Opprett ny...