Gå til innhold

Småbarn og alenetid med mannen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😅

Har barn på 6 mnd og 4 år.

Jeg og manenn har så lite tid til hverandre siden andre barnet kom. (Samliv en gang i mnd) alene tid veldig sjeldent, en gang i uka, hvis minste ikke våkner. Lurer på hvor lenge dette her skal være sånn.. Blit litt sånn små deppa av dette.
Jeg savner å sitte med mannen, sove ved siden av han eller bare se på en film. 
Flere som har det sånn? 

Det er vanskelig å ha rutiner, siden minste våkner flere ganger når han blir lagt, og må ammes lenge. 

Anonymkode: 2d1ae...b0f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og det er kjempetøft. Vi har bare ett barn på ett år, og jeg tror at vi begge føler oss litt overveldet fremdeles. Det er en ny hverdag, med lite søvn, nesten ikke sex, og aldri mulighet til å gjøre noe sammen utenfor huset, som konsert, eller andre tilstelninger som vi gjorde mye av før. 

Mannen min mistrives, og jeg føler at det er min oppgave å passe på at vi har det bra. Men med et barn som gjerne våkner opp til 10 ganger hver natt, så sliter jeg med søvnen. Sexslysten min finnes ikke som konsekvens av søvnmangelen, men mannen vil ofte. Så ja...

Jeg har det egentlig helt greit. Mitt største problem er at mannen sliter. Når jeg spør hvordan han har det, så sier han at det er tøft. Prøver å ta det på alvor, men skulle ønske han kunne prøve en litt mer positiv innstilling for å si det sånn. 

Dette var ikke mye trøst ser jeg! 😄 Men alle barn lærer seg å sove etterhvert sier de, så kveldene får dere iallefall tilbake. 

Anonymkode: 7eb1f...a5e

Skrevet

Minste er jo bare 4 mnd, så det går seg jo mer til når barnet får mer rutiner og sover bedre. Du husker vel sikkert fra sist at det løsnet etterhvert og man fikk kveldene tilbake.

Anonymkode: dbb58...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hei😅

Har barn på 6 mnd og 4 år.

Jeg og manenn har så lite tid til hverandre siden andre barnet kom. (Samliv en gang i mnd) alene tid veldig sjeldent, en gang i uka, hvis minste ikke våkner. Lurer på hvor lenge dette her skal være sånn.. Blit litt sånn små deppa av dette.
Jeg savner å sitte med mannen, sove ved siden av han eller bare se på en film. 
Flere som har det sånn? 

Det er vanskelig å ha rutiner, siden minste våkner flere ganger når han blir lagt, og må ammes lenge. 

Anonymkode: 2d1ae...b0f

Vi har 2 unge ungdommer der ene er krevende i forhold til legging og søvn oga diagnoser. Vi har inge  barnepass og aldri hatt da vi desverre ikke er så heldig på den fronten der. Men vi hjelper hverandre og utnytter de små øyeblikkene vi har. Det blir nok bedre for dere. Hold ut og avlast hverandre. Babyen din er fremdeles liten. Normalt at det blir sånn første året og to. 

Anonymkode: c9d27...02c

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, og det er kjempetøft. Vi har bare ett barn på ett år, og jeg tror at vi begge føler oss litt overveldet fremdeles. Det er en ny hverdag, med lite søvn, nesten ikke sex, og aldri mulighet til å gjøre noe sammen utenfor huset, som konsert, eller andre tilstelninger som vi gjorde mye av før. 

Mannen min mistrives, og jeg føler at det er min oppgave å passe på at vi har det bra. Men med et barn som gjerne våkner opp til 10 ganger hver natt, så sliter jeg med søvnen. Sexslysten min finnes ikke som konsekvens av søvnmangelen, men mannen vil ofte. Så ja...

Jeg har det egentlig helt greit. Mitt største problem er at mannen sliter. Når jeg spør hvordan han har det, så sier han at det er tøft. Prøver å ta det på alvor, men skulle ønske han kunne prøve en litt mer positiv innstilling for å si det sånn. 

Dette var ikke mye trøst ser jeg! 😄 Men alle barn lærer seg å sove etterhvert sier de, så kveldene får dere iallefall tilbake. 

Anonymkode: 7eb1f...a5e

Ikke ta på deg ansvaret for hans velvære, det er hans ansvar. Kanskje dere trenger noe veiledning? Familievernkontoret kanskje?

Anonymkode: bb16b...b93

Skrevet

Hva gjør mannen din for at dere skal få alenetid? Jeg nekter å tro at én av ungene alltid er våkne.

Problemet med meg og eksen var at når vi skulle ha etterlengtet alenetid, så var han ikke hjemme. Jeg var lenket til hjemmet pga amming. Men det var så uforutsigbart at han gadd ikke å være hjemme for å vente på når vi kunne ha alenetid. Så da hadde jeg ungetid, og alenetid alene. Mens han var på trening og jobb og fest. Og hjemme. Men så mye felles alenetid klaffet det ikke med.

Anonymkode: 21fdf...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...