AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Del Skrevet 26. november 2021 Herregud jeg ble oppringt nå. Jeg er så glad for å være med i vurderingen, men fallhøyden er så innmari stor her og jeg er så avhengig av å gjøre det bra for å virkelig naile dette. Jeg har SÅ lyst på denne jobben, er nærmest villig til å gå ned i lønn for å få den 😅😅 Har noen tips eller råd eller er det noen andre som har intervju de gleder eller gruer seg til i nær framtid? Gode gud hvordan skal jeg overleve denne helga 😬 Anonymkode: 3f57d...b28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Del Skrevet 26. november 2021 Ingen her som har kommende intervju og deler min spenning? 🙈🙈 Anonymkode: 3f57d...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Del Skrevet 26. november 2021 Så bra! Nei, jeg fikk drømmejobben i fjor, så har i hvert fall vært der du er da 😄 Lykke til! Anonymkode: 90f62...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 26. november 2021 #4 Del Skrevet 26. november 2021 Bruk helgen på å forberede deg godt - lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Del Skrevet 26. november 2021 Gratulerer, ønsker deg lykke til! Skal selv på jobbintervju, men det er dessverre ikke drømmejobben. Anonymkode: 6fed6...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. november 2021 #6 Del Skrevet 26. november 2021 Dette fikser du! De er nysgjerrige på deg og liker deg allerede, du skal bare inn for å bekrefte at de tenker riktig. Og ikke tenk på hva de kan spørre om, tenk heller på hva du vil at de skal vite om deg. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Del Skrevet 26. november 2021 Kristin70 skrev (2 minutter siden): Bruk helgen på å forberede deg godt - lykke til! Takk ❤ noen konkrete råd om hva jeg burde forberede meg på? Anonymkode: 3f57d...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen tips eller råd eller er det noen andre som har intervju de gleder eller gruer seg til i nær framtid? Forbered deg godt på spørsmålene som vil komme og lag deg noen gode spørsmål du kan stille. Ta gjerne med deg notater og spørsmål på intervjuet. Deretter bør du jekke entusiasmen litt... Et intervju betyr ikke at du får jobb, og du bør også bruke intervjuet på å finne ut om du egentlig ønsker å jobbe der. Ikke logre som en hund på intervjuet, vær heller mer analytisk av deg. Senk skuldrene og pust. Anonymkode: 9d306...7ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratulerer, ønsker deg lykke til! Skal selv på jobbintervju, men det er dessverre ikke drømmejobben. Anonymkode: 6fed6...d3b Tusen hjertelig! Tenker du jobben kan være et springbrett videre for deg likevel? Har søkt flere stillinger nå og flere er sånn bob bob ut ifra hva jeg ønsker meg men tenker de utvider CVen min. Lykke til! Anonymkode: 3f57d...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Del Skrevet 26. november 2021 McKinsey? Anonymkode: 1e337...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 26. november 2021 #11 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg skal forhåpentligvis snart på intervju til drømmejobben - jeg skriver for tiden ned gode formuleringer på ting jeg kan få spørsmål om. Øv på å formuler deg, og si ting høyt. Kjenner du noen som intervjuer folk ofte - kanskje kan du få denne til øve med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasubandhu Skrevet 26. november 2021 #12 Del Skrevet 26. november 2021 Solide sko, ikke se ut som en skuff med jåleri. Fremstå som en person man kan regne med og som faktisk får jobben gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #13 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forbered deg godt på spørsmålene som vil komme og lag deg noen gode spørsmål du kan stille. Ta gjerne med deg notater og spørsmål på intervjuet. Deretter bør du jekke entusiasmen litt... Et intervju betyr ikke at du får jobb, og du bør også bruke intervjuet på å finne ut om du egentlig ønsker å jobbe der. Ikke logre som en hund på intervjuet, vær heller mer analytisk av deg. Senk skuldrene og pust. Anonymkode: 9d306...7ba Ok ok veldig gode innspill, tusen takk 😊 vet allerede godt om firmaet og at jeg ønsker å jobbe der, men må kanskje fokusere på å virke litt mer bakoverlent 😬 Anonymkode: 3f57d...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #14 Del Skrevet 26. november 2021 Entusiasme er bra tenker jeg, bare det ikke blir overdrevent 😊 tenk ut hva du ønsker å formidle om deg selv. Hvorfor ønsker du denne jobben? Hvorfor bør de velge deg? Regner med du kjenner til bedriften, men det er uansett lurt å lese seg opp på deres historie og verdier hvis mulig. lykke til! ❤️ Anonymkode: 108ac...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sportsidiot Skrevet 26. november 2021 #15 Del Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud jeg ble oppringt nå. Jeg er så glad for å være med i vurderingen, men fallhøyden er så innmari stor her og jeg er så avhengig av å gjøre det bra for å virkelig naile dette. Jeg har SÅ lyst på denne jobben, er nærmest villig til å gå ned i lønn for å få den 😅😅 Har noen tips eller råd eller er det noen andre som har intervju de gleder eller gruer seg til i nær framtid? Gode gud hvordan skal jeg overleve denne helga 😬 Anonymkode: 3f57d...b28 Mitt tips: vær deg selv. Ikke gjør deg til, da blir det godt å jobbe der også om du får den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 26. november 2021 #16 Del Skrevet 26. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk ❤ noen konkrete råd om hva jeg burde forberede meg på? Anonymkode: 3f57d...b28 Jeg har brukt å se nøye på stillingsutlysningen og tenkt på alt jeg har gjort i jobbsammenheng og tenkt nøye gjennom hva av det jeg har gjort som jeg tror kan være relevant for stillingen jeg har søkt. I tillegg må du lese deg opp på arbeidsgiver. Det var utrolig nyttig den gangen jeg var på intervju til drømmejobben (og fikk den). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 26. november 2021 #17 Del Skrevet 26. november 2021 Som skrevet over, les deg opp på arbeidsgiver og vær presis på hvorfor du vil jobbe akkurat der. Hva er spesielt med denne arbeidsplassen og hvordan ser du for deg du kan passe inn? Hva er du nysgjerrig på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #18 Del Skrevet 26. november 2021 Jeg var nettopp på et intervju, og selv om jeg fikk den så kjente jeg at jeg ikke hadde forberedt meg godt. Jeg fikk en kasuistikk, og svarte ikke spesielt godt for meg. Jeg fikk jobben på grunn av annet som oppveide for det. Så jeg ville ha passet på å bruke tid på å forberede seg litt mer enn det du tenker er nødvendig. Hvis du ikke har bruk for det der og da, så er det uansett kjekt å ha med seg. Engasjement smitter lett over på andre, så ikke vær redd for å vise det, men man skal jo selvfølgelig ikke gå ned på knær for dem. Anonymkode: 0e707...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #19 Del Skrevet 26. november 2021 Så gøy! Akkurat vært gjennom det samme selv, fikk jobben 🤩 Mine tips er; - Les deg opp så godt som mulig om bedriften/arbeidsplassen - Vis interesse og still spørsmål - Vær positiv. - Vær forberedt på ulike spørsmål. Typiske spørsmål er: sterke/svake sider, hvorfor de skal velge deg, hvem du er på arbeidsplassen/som kollega, hva motivasjonen din er for stillingen, dine verdier etc. - Les stillingsutlysningen nøye - Vær høflig og takknemlig. Vis takknemlighet ovenfor at de tok seg tid til å møte deg. - Send en oppfølgingsmail innen 2 døgn. F.eks.: Tusen takk for sist, hyggelig og bli bedre kjent med dere og arbeidsplassen. Ta gjerne kontakt med meg dersom dere har ytterligere spørsmål. (Eller referer til noe dere snakket om under intervjuet). MASSE LYKKE TIL ❤️ Anonymkode: a1a41...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #20 Del Skrevet 26. november 2021 gratulerer 🎊 sitter i ansettelsesutvalg på min jobb. hatt noen som var veldig engasjert fordi det var drømmejobben. det som jeg satt igjen med var "ja, det er drømmejobben, men hva kan den personen bidra med av kompetanse og personlige egenskaper som de andre søkerene ikke kan". hvorfor skal vi ansette den og ikke de andre. vdldig viktig å få fram hva du kan gi til arbeidsplassen ifht oppgaver og arbeidsmiljø, ikke bare at det er din drømmejobb. Anonymkode: 7268f...5c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå