Tulling Skrevet 28. november 2021 #61 Del Skrevet 28. november 2021 Kristne verdier er i seg selv ikke så farlig, men det spørs jo hva HAN putter i det konseptet. Hvis man tenker vanlig skole ? Tja, vet ikke hvor mye det er igjen der, men er ven ganske nytt at det blir mer og mer nøytralt. Det er en ting å bli "utsatt" for den typisk norske rollen det kristne har hatt i offentlige institusjoner. Er han god nok til å få barn med, må han være god nok til at dere kommer gjennom disse samtalene og kommer til en felles forståelse begge kan leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 28. november 2021 #62 Del Skrevet 28. november 2021 Antiviruset skrev (11 timer siden): Smiths venner er nok kristne, men se på navnet ? Når noen sitter et slikt navn på sin menighet, så er det ikke Jesus Kristus som er fokuset men grunnleggeren Smith. Navnet "Smiths venner" er ikke det navnet de selv bruker. Selv kaller de seg for Brunstad Christian Church. Tidligere kalte de seg for Den Kristelige Menighet. Det er utenforstående og media som bruker navnet "Smiths venner". https://no.wikipedia.org/wiki/Brunstad_Christian_Church Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 28. november 2021 #63 Del Skrevet 28. november 2021 CAPS LOCK skrev (6 minutter siden): Navnet "Smiths venner" er ikke det navnet de selv bruker. Selv kaller de seg for Brunstad Christian Church. Tidligere kalte de seg for Den Kristelige Menighet. Det er utenforstående og media som bruker navnet "Smiths venner". https://no.wikipedia.org/wiki/Brunstad_Christian_Church Har bare møt en fra en slik menighet, han var en kristen mann som trodde på Guds ord. Der står jo i Bibelen at "man skal gå ut og legge jorden under seg". Tror de har tatt det litt for bokstavelig, Gud mente nok ikke at en familie skulle gjøre dette helt alene De er kjent for å få mange barn Ellers en hyggelig og snill type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 30. november 2021 #64 Del Skrevet 30. november 2021 (endret) Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): Igjen dette er bare tullprat. Det er tomme tønner som romler mest og det er pressen som holder det i gang og du sluker det rått. Nei det er det du skriver som er tull 😛 Jeg skrev at om du aldri hadde møtt noen som var "skadet" av kristen forkynning så må du ha lest om det. Det betyr jo ikke at jeg ikke har møt noen, eller at jeg ikke har god kjennskap til kristne miljøer. Jeg forstår ikke hvorfor du tror jeg får informasjonen min fra media? Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): Definer mange! Er det 10.000 kristne og det er 100 som sliter er det mange? Og kanskje noen av de lager masse støy om det. Det er vel ca. 120 homofile mennesker i en representativ gruppe på 10.000. Så anslaget ditt er vel ikke så langt unna for de kristne miljøene som fordømmer homofili. Så finnes det jo mange andre problematiske aspekter ved kristendommen som kan formidles på skadelige måter også. Men om vi kun fokuserer på homofili, så ja! Jeg synes det er alt for mange som vokser opp med og bli fortalt at de er feil og at de ikke blir akseptert av Gud (eller venner og familie) om de er seg selv!!! Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): Og kanskje noen av de lager masse støy om det. Dette utsagnet viser for meg hvor variert tolkningen av kristendommen er, og hvor viktig det er for TS og diskutere grundig med mannen hva han leger i kristne verdier. For meg er guds hus til for alle for det er ikke vår plass og dømme hvem som er gode nokk for Gud. Kirken skal være et bra sted for alle, om noen få eller bare en blir fordømt og forvist så er det for mange!!!! Så det er bra de lager "støy", for brukes guds ord til å skade bare et menneske så er det et for mange (slik jeg kjenner Gud). Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): I stedet for å bryte ut da om de heller vil følge denne verden kaste kristen etikk og moral på havet! Det står de faktisk helt fritt! Poenget med denne tråden er jo aspektet med kristne foreldre eller forelder. Jeg og minne barndomsvender hadde jo aldri noe mulighet til og forlate kristendommen som barn, vi valgte ikke familie, oppdrager stil eller livssynet vi ble født inn i. Det er det foreldrene våre som gjorde, og derfor er det flott at blivende foreldre som TS tenker nøye gjennom de valga. Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): Når jeg snakker med andre kristne om dette, og livet utenfor kristne kretser så sier noen ofte " jeg har bare vært snill gutt/jente" hele livet jeg. Med en undertone som gir inntrykk av at de har gått glipp av noe. Det sier jeg rett ut til de, dere har ikke gått glipp av noe som helst. Dere har unngått masse selvpåført lidelse og tomhet ved å herje på som i sodoma med deres liv. Dette avsnittet synes jeg sier mye om deg. Om folk ikke kan insinuere at det er noe negativt med livet de har valgt uten at du irettesetter de, så er det jo ikke rart at ingen har følt seg trygg nokk på deg til og åpne opp om vanskeligere aspekter ved kristne livstiler. Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): Igjen orientere deg litt i landskapet da! Igjen hva får deg til og tro at du skule være bedre orientert en meg? Minne opplevelser av kristendom og religion er da ikke mindre vært en dine. Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): For pokker se hvor mange som sliter og lider i dagens "frigjorte seksuelle verden" og så klager du på at det er kristendommen sin skyld at noen sliter? Utenfor kristne miljøer er lidelsene 1000 ganger større er min påstand. Religionen er selvfølgelig ikke det eneste problemet i vårt samfunn, men det er heller ikke det eneste som kan være riktig. Både oppvekster i og utenfor religion kan være utfordrende. Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 10.22): Skulle jeg hypotetisk ha valgt en familie og bli født inn i ? Hadde valgt en kristen familie uansett hvor det var i verden. Selvfølgelig Norge og en kristen familie første og fremst, men alltid i en kristen familie. Ingen garanti for at du får et godt og perfekt liv, men det gir et veldig godt utgangspunkt. Gud har ikke lovet oss et problemfritt liv i denne verden. Kristendom kan bety så utrolig mye forskjellig, bare se så forskjellig din og min tolkning er. En kristen familie sier meg ingen ting egentlig. Så helt klart man kan få en kjempe flott oppvekst i en kristen familie, men det kan også bli helt krise. Derfor må man passe seg for og tro at kristent er noe kvalitets stempel. Endret 30. november 2021 av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #65 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (På 26.11.2021 den 11.32): Vær litt obs ihvertfall. Mannen min var kristen men gjorde ikke noe ut av det. Vi døpte barna da. Men så ble vi skilt og han indoktrinerer barna med masse ekstremholdninger. Dette opplevde jeg ikke mens vi var gift. Det virker som om han i en vanskelig periode (skilsmisse) vendte seg mer og mer mot troen. Nå er han aktiv medlem i en menighet som for meg virker ganske voldsom. Han snakker til barna (tenåringsjenter) om skam og skyld, de får ikke lov til å være helt vanlige tenåringer når de er hos ham, får ikke være med såkalt umoralske venner (helt normale ungdommer), får ikke kle seg som de vil (normal mote), må pugge og skrive bibelvers for å få ukepenger osv osv. Hadde jeg visst dette så hadde jeg ikke fått barn med ham. Men det er selvsagt ikke alle som blir slik, men det er min erfaring dessverre. Anonymkode: 2d341...135 Har opplevd noe av det samme. Styr unna! Anonymkode: 4d002...9b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå