Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har to måneder igjen til termin, og har begynt å tenke på at jeg kunne tenkt meg en bbhugme-pute. Har hatt pute mellom bena i en god del uker allerede, men det har fungert med en mer normal pute som har vært smal og avlang. Men kjenner at bekkenet begynner å bli vanskelig nå og osteopaten min bruker bbhugme, og den virker veldig god,

Men ser at bbhugme kommer i to versjoner. En gravid/amme-pute og en bare ammepute. Ergo den siste kortere/mindre enn den første.

Jeg blir litt usikker på hva jeg bør kjøpe. Er bare to måneder igjen av svangerskapet, så er det dumt å kjøpe den lange store da? Jeg ønsker jo å bruke denne puten til amming fremover, og det vil jo bli mange flere måneder med amming enn å være gravid nå. Er litt redd jeg syns den store blir for lang uhåndterlig for amming.

Noen erfaringer? Hva kan anbefales meg i min situasjon nå?

Edit: oppdatert rapport i innlegg #37 2 1/2 år etter

Endret av Amatariel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes den vanlige puten, altså den største bbhugme var oppskrytt. Kan hende den mindre er mer hendig da, ja 😊

• Liker 1
Skrevet

Hadde den store, prøvde å bruke den som ammepute. Men det funka heller dårlig. 
Den holder dårlig på formen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker den store, det er 4,5 år siden mitt yngste barn ble født og den er stadig i bruk. Men som ammepute likte jeg den ikke, for stor og upraktisk. 

Anonymkode: ba3c0...470

• Liker 2
Skrevet

Så når jeg vil bruke denne mest som ammepute, så bør jeg gå for den lille - virker det som ut fra svarene her.

Men er den lille så liten at det ikke er mulig å bruke den i sengen mellom beina nå sånn mot slutten av svangerskapet?

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte heldigvis min store brukt på Finn til en billig penge, for det var ikke verdt det for min del. Sov dårligere med den i sengen, og bruker den ikke. Kanskje kommer jeg til å bruke den mer etter fødsel? Har ikke sengegavl, så ser for meg at den kan være god å ha i ryggen. Men alt er jo individuelt. Ser at veldig mangen elsker puten ☺️

Anonymkode: 9b0b6...912

Skrevet

Skal den hjelpe på bekken bør den være lang og gi støtte lang hele kroppen.

Jeg har den lange bbhugme og er veldig fornøyd. Brukt den i to svangerskap. Ikke topp som ammepute, da er vanlig sofapute helt fint.

Anonymkode: 9708d...88b

Skrevet
Amatariel skrev (58 minutter siden):

Jeg har to måneder igjen til termin, og har begynt å tenke på at jeg kunne tenkt meg en bbhugme-pute. Har hatt pute mellom bena i en god del uker allerede, men det har fungert med en mer normal pute som har vært smal og avlang. Men kjenner at bekkenet begynner å bli vanskelig nå og osteopaten min bruker bbhugme, og den virker veldig god,

Men ser at bbhugme kommer i to versjoner. En gravid/amme-pute og en bare ammepute. Ergo den siste kortere/mindre enn den første.

Jeg blir litt usikker på hva jeg bør kjøpe. Er bare to måneder igjen av svangerskapet, så er det dumt å kjøpe den lange store da? Jeg ønsker jo å bruke denne puten til amming fremover, og det vil jo bli mange flere måneder med amming enn å være gravid nå. Er litt redd jeg syns den store blir for lang uhåndterlig for amming.

Noen erfaringer? Hva kan anbefales meg i min situasjon nå?

Jeg bruker BBHugme fortsatt 8 år etter graviditet 😅 Kjøpte den riktignok en stund etter fødsel. Bruker den til alt :) 

Hadde ikke valgt dette merket selv til amming, men som pute til annen bruk og da særlig bekkenvondt er den genial.

Hadde nok med baby også brukt den istedetfor babynest i seng/sofa tror jeg.  

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med BBHugme i den lange versjonen når jeg slet med bekkenlåsning og ligamentsmerter. Har ikke brukt den i forbindelse med amming så det kan jeg ikke svare på. 

Anonymkode: e39e1...9ba

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Har bare erfaring med den lange, den hjalp veldig gjennom forrige svangerskap. Denne ganga er bekkenløsninga like ille om ikke verre, halter rundt i stua døgnet rundt, men den puta er bare i veien nå. Brukes kun som skillevegg når 3åringen kommer opp i senga på natta og sparker vilt rundt seg, så jeg ikke får noen spark i magen! Kommer til å gjenbruke ammeputa fra Sparkjøp til 200kr jeg brukte sist, ikke vits å bruke mer penger på noe av dette for min del. 

Men hvis du føler den langputa hjelper deg bør du absolutt kjøpe den, jeg klarte meg ikke uten den på natta sist. Jeg skjønner ikke hvorfor den er så ubrukelig denne ganga.

Skrevet

Første svangerskap klarte jeg overhodet ikke amme med den. Men denne gangen ammer jeg kun med den!

For å sove godt ville jeg valgt den store. Sover med den selv etter graviditeten

Anonymkode: 0e9e2...ab5

Skrevet

Har den store. Klarte ikke bruke den under graviditeten (for hard for meg) og ikke brukt den til amming (bruker bare vanlig pute under ene armen). Så bortkastet kjøp for meg.  

Skrevet

Jeg har begge - kjøpte først feil og fikk den lille. Den har jeg nesten ikke brukt. Den store var uunnværlig spesielt de siste månedene i svangerskapet. 

Skrevet
23 minutter siden, Waldfee said:

Har den store. Klarte ikke bruke den under graviditeten (for hard for meg) og ikke brukt den til amming (bruker bare vanlig pute under ene armen). Så bortkastet kjøp for meg.  

Hvordan kan den være for hard, man kan jo justere? 🤔 Jeg hadde den bare som en tynn lefse for å støtte opp her og der. 

Anonymkode: 9708d...88b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har den lange, ser for meg at den lille hadde blitt for kort for meg og mitt bruk i hvert fall! Veldig fornøyd med den lange med andre ord :) Fant den på Finn til 300kr!

Anonymkode: ae77e...c60

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Da har jeg rett og slett kjøpt den lange. Pga. black friday-tilbud så var den ikke så sinnsyk dyr, bare noen få hundre mer enn den selges brukt for på Finn. Tror jeg vil få god bruk for den i de ukene som gjenstår i svangerskapet i sengen. Og så får jeg prøve å bruke den til amming senere. Om den blir stor og knotete til det så skal jeg ha lav terskel på å selge den, og heller kjøpe den korte.

• Liker 2
Skrevet

Den store var fantastisk på slutten av svangeskapet til å stabilisere bekkenet! Men fungerte dårlig som ammepute.

Anonymkode: 06b39...4fb

Skrevet

Jeg kjøpte min (den lange ) i uke 19, og liker den kjempegodt. Jeg bruker den som hodepute- støtter godt slik at jeg blir liggende på siden og ikke rygge. Kommer til å beholde den etter graviditeten også 😄 

Anonymkode: 752ca...9d8

Skrevet

Jeg har den lange. Skjønner ikke hvordan jeg skulle fått sove godt uten den i graviditeten. Synes den fungerte fint som ammepute også.

Senere har jeg hatt den liggende i sofaen, den fungerer perfekt som bord oppå fanget fordi man kan trykke den litt flat på toppen. 

Kommer aldri til å kvitte meg med den puten selv etter jeg er ferdig med å få barn.

Anonymkode: bc052...0ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker bbhugme da jeg var 6-7 mnd på vei, på slutten ble den bare i veien i sengen. Den var veldig fin i sofaen som deilig støtte i ryggen. Den fungerte dårlig som ammepute da babyen var liten, men fikk en aha-opplevelse da jeg hadde ammeveiledning i forbindelse med tungebåndsklipp da han var 3-4 mnd gammel. Da fikk jeg tips om å knyte på samme side som hodet hans lå, og fra den dagen kastet jeg CozyFixen. Nå er han 11 mnd, puta bor fortsatt i sofaen og er kjempefin å bruke for koselige ammestunder i sofakroken. Da har jeg støtte både i rygg og under armen på den siden vi ammer. Vi har også brukt den litt til magetrening  

Så selv om den var ikke noe særlig for meg under svangerskapet har den absolutt vært verdt pengene etterpå. 

Anonymkode: 19e50...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...