Gå til innhold

Lav markedsverdi - Usikker ang. videre dating 🤨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater for tiden ei som jeg mener har lavere markedsverdi enn meg.

Jeg har en solid jobb med god inntekt på 46k utbetalt, i tillegg til det, har jeg 1 utleieleilighet som jeg får 11k inn for. Økonomisk har jeg det romslig og meget bra. Stort og moderne hus, to biler og bor i et fint strøk. Alle mine venner er høyt utdannede og tilhører middelklassen+.

Problemet her er hun jeg dater. Hun jobber 50% som barnehagetante og 50% er hun ufør, og det verste er at hun er alenemor med 50%. Hun ser ellers vakker og sexy ut, men økonomien hennes og det at hun har et barn fra før av, er det som skremmer meg.

Jeg vil selv sette en sterk 8'er som min markedsverdi.
Hun: En sterk 4'er mest pga. utseende. Som sagt, trekker jobb og økonomi veldig mye ned. Hadde hun ikke vært slank og trent, hadde hun vært en 2'er.

Hvor møter man gode kvinner med høy markedsverdi? Har datet andre med høy status og bra økonomi som meg, men de har heller ikke høy markedsverdi fordi de er narssissistiske mannehatende kvinner som forsøker å være selvstendig.

Noen menn som har tips?

Anonymkode: e09d4...5e3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:rofl:

nice try.

Anonymkode: 43a97...5ea

• Liker 23
Skrevet

Haha, skjønner at du tuller TS, men er nok mange som kommer til å la seg lure her dessverre....

Anonymkode: 2b3f9...edf

• Liker 9
Skrevet

🤡🤡🤡

Anonymkode: bbe10...bac

• Liker 5
Skrevet

Tja, høres ut som en FRP-dame med grunnskole og arvet formue som sulter seg slank og ellers ikke ser særlig bra ut er søkebildet ditt. Dem er det mange av. Siv Jensen er ledig, og nyslanket. Ingen barn, bare herlig valp. Kjør på.

Anonymkode: 00fec...0d5

• Liker 1
Skrevet

Haha, du må være troll for dama du dater er mange menns drøm. Vakker trumper alt og du som har god økonomi bør ihvertfall ikke synes at hennes økonomi er noe problem. Menn har aldri brydd seg om hva jeg jobber som og jeg har datet og og vært sammen med økonomisk stabile menn. Det at hun har barn og du ikke er klar for den pakken er en annen sak. Da må du være ærlig å avslutte nå, fordi mor og barnet er en pakke deal. 

Anonymkode: c7fb2...57d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en solid jobb med god inntekt på 46k utbetalt, i tillegg til det, har jeg 1 utleieleilighet som jeg får 11k inn for. Økonomisk har jeg det romslig og meget bra. Stort og moderne hus, to biler og bor i et fint strøk. Alle mine venner er høyt utdannede og tilhører middelklassen+.

Problemet her er hun jeg dater. Hun jobber 50% som barnehagetante og 50% er hun ufør, og det verste er at hun er alenemor med 50%. Hun ser ellers vakker og sexy ut, men økonomien hennes og det at hun har et barn fra før av, er det som skremmer meg.

Hun: En sterk 4'er mest pga. utseende. Som sagt, trekker jobb og økonomi veldig mye ned. Hadde hun ikke vært slank og trent, hadde hun vært en 2'er.

Hvor møter man gode kvinner med høy markedsverdi? Har datet andre med høy status og bra økonomi som meg, men de har heller ikke høy markedsverdi fordi de er narssissistiske mannehatende kvinner som forsøker å være selvstendig.

Noen menn som har tips?

Ja, særlig. 

Anonymkode: b533a...ff2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen menn som har tips?

Hva er liksom markedsverdi - er det sånn hvem som er mest F#CK DOLL? Det gjelder begge kjønn, for øvrig. 

Økonomisk sett er du i en god og priviligert posisjon. Å sitte med 57.000 kr netto hver måned er ganske så bra, men om du er interessert i en solid kone, så bør ikke utseende i seg selv være så avgjørende i det hele tatt.  

Er dama lojal? Da snakker jeg skikkelig lojal. 

Er hun infisert i hodet sitt med narsistisk mannehatende holdninger, sånn Feminist Panser "General" ? 😂 For hvis hun er infisert med noen av disse tingene i hodet sitt, så er hun verdt null. Spiller ingen rolle hvordan hun ser ut da, for jeg gjentar igjen at jeg går utifra at du er på utkikk etter en solid kone, og ikke en F#ck Doll.

Du vet hvordan dating er i dette latterlige samfunnet her til lands når det er snakk om dating. De "hotteste" damene - definert utifra det kapitalistiske Tinder idiot-konseptet når det gjelder hva som er liksom vakkert - har nok pult minst 50 - 60 menn, så jeg vet ikke om det er virkelig det du er ute etter?

Det er et minus at hun har ett barn, men det kan gå hvis hun har riktige holdninger. Her ville jeg sett litt mer på HVORFOR det ble en skilsmisse mellom henne og hennes tidligere mann? Fordi jeg går ut ifra at hun er skilt. Så her er det veldig viktig at du finner ut, grunnen til hvorfor hun ble skilt. Tok hun lett på skilsmissen? Er dette hun synes er en grei utvei hvis ting bare går litt imot i samlivet enn det hun hadde sett for seg? For hvis hun er den som gir opp lett - blant annet skilsmisse på bakgrunn av "følte bare at sånn var best" tulle-argument, så er det bare å glemme dama med en gang.

Men hvis grunnen til skilsmissen var at han banket henne opp eller mishandlet henne på andre måter eller var utro, ja, da er det godkjent skilsmisse, men i sistnevnte scenario (utroskap), burde man også prøvd å reparere forholdet før man eventuelt går hver til sitt. Det er mine tanker rundt dette.

Anonymkode: 4c0e4...1b1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er liksom markedsverdi - er det sånn hvem som er mest F#CK DOLL? Det gjelder begge kjønn, for øvrig. 

Økonomisk sett er du i en god og priviligert posisjon. Å sitte med 57.000 kr netto hver måned er ganske så bra, men om du er interessert i en solid kone, så bør ikke utseende i seg selv være så avgjørende i det hele tatt.  

Er dama lojal? Da snakker jeg skikkelig lojal. 

Er hun infisert i hodet sitt med narsistisk mannehatende holdninger, sånn Feminist Panser "General" ? 😂 For hvis hun er infisert med noen av disse tingene i hodet sitt, så er hun verdt null. Spiller ingen rolle hvordan hun ser ut da, for jeg gjentar igjen at jeg går utifra at du er på utkikk etter en solid kone, og ikke en F#ck Doll.

Du vet hvordan dating er i dette latterlige samfunnet her til lands når det er snakk om dating. De "hotteste" damene - definert utifra det kapitalistiske Tinder idiot-konseptet når det gjelder hva som er liksom vakkert - har nok pult minst 50 - 60 menn, så jeg vet ikke om det er virkelig det du er ute etter?

Det er et minus at hun har ett barn, men det kan gå hvis hun har riktige holdninger. Her ville jeg sett litt mer på HVORFOR det ble en skilsmisse mellom henne og hennes tidligere mann? Fordi jeg går ut ifra at hun er skilt. Så her er det veldig viktig at du finner ut, grunnen til hvorfor hun ble skilt. Tok hun lett på skilsmissen? Er dette hun synes er en grei utvei hvis ting bare går litt imot i samlivet enn det hun hadde sett for seg? For hvis hun er den som gir opp lett - blant annet skilsmisse på bakgrunn av "følte bare at sånn var best" tulle-argument, så er det bare å glemme dama med en gang.

Men hvis grunnen til skilsmissen var at han banket henne opp eller mishandlet henne på andre måter eller var utro, ja, da er det godkjent skilsmisse, men i sistnevnte scenario (utroskap), burde man også prøvd å reparere forholdet før man eventuelt går hver til sitt. Det er mine tanker rundt dette.

Anonymkode: 4c0e4...1b1

Og du tror dette er svaret på et godt forhold? Lojal dame som hadde god grunn til å gå ifra mannen sin? Ok hvorfor falt hun for en som var utro eller en mishandler, det må da også ligge noe i henne som gjør at hun tar såpass dårlige valg å få barn med en slik skadet person? Man tiltrekker ofte det samme som en selv. Bedre med en dame som skilte seg pga hun kjenner sin verdi eller ikke synes livet handler om å ofre seg selv for andre vil nå jeg si. En en som havnet som gift med barn med en mishandler, som du nå må forholde deg til mtp at han er barnets far. Blir hyggelige sammenkomster det ja. 

Anonymkode: c7fb2...57d

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blander du andre ting enn alder og utseende inn i markedsverdien til dama? Det betyr jo ingenting! 

Så lenge hun er under 30 og spretten og vakker så er du jo good to go.

Anonymkode: c312e...b28

Skrevet

Så slutt og date henne da, problemet løst! Trenger ikke utbredelse ting.

Anonymkode: 3e8a1...275

• Liker 1
Skrevet

Matcher dere mentalt da? Hørt at det er viktig 😂

Anonymkode: fb411...44d

Skrevet

Hva er grunnen til at du valgte å date en «barnehagetante» da? Som i tillegg er 4 på skalaen? Hvorfor i all verden sikter du ikke høyere hvis du har «høy markedsverdi» selv. 

Kjenner jeg er evig takknemmlig for at jeg er en singel dame på 39 år. Tjener godt og eier min egen bolig. Hva skal jeg egentlig med en mann? :klo:

Anonymkode: 767b9...350

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke markedsverdi kan deles opp så svart/hvitt. Når man snakker om dette snakker man jo om generaliseringer. For noen er for eksempel en Tesla verdt 1 million, men jeg ville kanskje kun gitt 400 000 for en sånn bil. Etter dine kriterier er jeg selv kanskje en 7/8, og har vel hatt kjærester som er alt fra 2-10. Tingen er at inntekt, formue, utdannelse, midjemål og alder ikke er alt. Det merker man fort når man snakker med noen.

Så til spørsmålet ditt, hvor finner du kvinner med høy markedsverdi (ifølge dine kriterier): jeg vil gjette på medisinstudier, juss osv. Der er kvinnene unge, relativt velstelte, hardtarbeidene, relativt intelligente. Disse søker selv oftere etter penger og inflytelse som vil gjøre at de har økt sjanse for å oppnå det. Andre steder er på galleriåpninger, prisutdelinger, debatter osv. Kanskje språkkurs på Frogner?

Skrevet

Å rangere kjæresten etter en skala for markedsverdi, er ihvertfall det fremste tegnet på at en ikke er forelska. 

Anonymkode: 268e8...221

• Liker 1
Skrevet

Så egentlig så dater du denne damen utelukkende pga utseendet? Du er jo akkurat som kvinnene du beskrev…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er grunnen til at du valgte å date en «barnehagetante» da? Som i tillegg er 4 på skalaen? Hvorfor i all verden sikter du ikke høyere hvis du har «høy markedsverdi» selv. 

Kjenner jeg er evig takknemmlig for at jeg er en singel dame på 39 år. Tjener godt og eier min egen bolig. Hva skal jeg egentlig med en mann? :klo:

Anonymkode: 767b9...350

Samme her. Vurderer å avertere etter kjæreste på deltid, tror ikke jeg orker fulltid 😂😂😂 Savner nærhet da. 

Men jeg er veldig glad i menn da, trives i selskapet deres. 

Anonymkode: fb411...44d

• Liker 1
Skrevet

Godt mulig at noen mener at hun har høyere markedsverdi enn deg, hvis det kan sammenlignes. 

Skrevet

Du får date noen med samme jobb og inntekt da.

Både kjæresten og jeg har en god del mer utbetalt i måneden enn det du oppgir, men vi hadde jo ikke droppet hverandre hvis den ene blir ufør. 

Anonymkode: 8c250...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...