Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et ambivalent forhold til det, godt med hjemmekontor men føler jeg råtner hjemme også. Nå er vi innom kontoret to ganger i uken, men skulle gjerne ønsket mer. De andre vil være hjemme. Føler meg alene om det så jeg holder kjeft og møter opp kun de to dagene. 

Anonymkode: f7e5d...f4c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg er ikke glad i det. Jeg kan godt ha det en gang eller to i uka, men jeg liker å være på kontoret. Og jeg liker ikke når andre er på hjemmekontor, det blir så kjedelig med så få på jobb. Jeg jobber jo selvsagt for å tjene penger, men det sosiale er utrolig viktig for meg. 

Anonymkode: 25df6...b52

• Liker 2
Skrevet

Hater hjemmekontor ja. I løpet av denne covidtiden med hjemmekontor har jeg blitt alkoholiker. Vurderer å saksøke staten å be dem gi meg støtte for rusbehandling. 

Anonymkode: 09be1...305

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, jeg er ikke glad i det. Jeg kan godt ha det en gang eller to i uka, men jeg liker å være på kontoret. Og jeg liker ikke når andre er på hjemmekontor, det blir så kjedelig med så få på jobb. Jeg jobber jo selvsagt for å tjene penger, men det sosiale er utrolig viktig for meg. 

Samma her. Nå får folk velge når de skal på jobb og mange velger jo å ikke komme på jobb, så når jeg møter opp og skal jobbe alene så er vitsen borte.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Morsom du.. 😏

Skrevet

Morsom du.. 😏

Denne var ment til den andre AB, som ble "alkoholiker" 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne var ment til den andre AB, som ble "alkoholiker" 😅

Haha åja, skjønte ikke først hva som var så morsomt med det jeg skrev 😄 

Skrevet

Hjemmekontor har noen få fordeler, men absolutt flest bakdeler. Arbeidstiden har tendens til å trekke ut over kvelden, det er egentlig det verste. Føler at jeg alltid er på jobb. Kjenner at det er mye sunnere for meg å være på kontoret. Blir gladere av å komme meg ut av huset og da har jeg ordentlig fri utenom arbeidstid. Jeg jobber mer effektivt. Kommunikasjon rundt arbeidsoppgaver kan ikke sammenliknes med i hjemmekontor. Færre misforståelser, mindre usikkerhet og bruker mye mindre tid.

Anonymkode: 5537b...d1f

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsker det :) Gjør hverdags-logistikken mye bedre med barn, og ønsket vi kunne ha litt mer.

Mitt inntrykk er at arbeidsgiver gjerne ønske flest mulig på kontoret, så jeg ville tatt det opp med sjefen din og fortalt at du helst ønsker å være på kontoret.

De på kontoret hos meg som ønsker gjerne å være på kontoret, får lov til det, så er heller de som ønsker hjemmekontor på hjemmekontor.

Anonymkode: 66aa2...873

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hater hjemmekontor ja. I løpet av denne covidtiden med hjemmekontor har jeg blitt alkoholiker. Vurderer å saksøke staten å be dem gi meg støtte for rusbehandling. 

Gud forby at man tar ansvar for seg selv, og egne valg. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg elsker det! Sitter på hjemmekontor nå, og tar meg en liten 5-minutters. Startet da jeg stod opp, som betyr at jeg kan slutte tidligere.  Sparer også tiden som ville gått til reising. Godt med avveksling da 😊

• Liker 5
Skrevet
Kala skrev (1 minutt siden):

Gud forby at man tar ansvar for seg selv, og egne valg. 

Jeg har tatt ansvar. Har den siste måneden trappet ned fra 4-5 glass vin om dagen til 3-4. Så jeg tar tak. Det er vanskelig. 

Skrevet

Jeg har tatt ansvar. Har den siste måneden trappet ned fra 4-5 glass vin om dagen til 3-4. Så jeg tar tak. Det er vanskelig. 

Så bra, masse lykke til videre😊 men det er fortsatt ikke staten sitt ansvar at du er alkoholiker, det er ditt eget ansvar. Typisk alkoholiker-tankegang å skyve ansvaret over på andre. 

Skrevet

Nope, Elsker hjemmekontor. Men hater de som klager om at andre har hjemmekontor fordi de blir «ensomme»på kontoret. ugh, de prøver virkelig å kaste bort tiden til andre og dra de ned på kontoret for sin egen del, og forkler det bak forklaringer som at «sammarbeid blir dårligere».. 🙄veldig egoistisk

Anonymkode: 2dc02...60f

• Liker 5
Skrevet
Kala skrev (2 minutter siden):

Så bra, masse lykke til videre😊 men det er fortsatt ikke staten sitt ansvar at du er alkoholiker, det er ditt eget ansvar. Typisk alkoholiker-tankegang å skyve ansvaret over på andre. 

Takk. Hadde jeg vært på kontoret kunne jeg ikke drukket noe som helst. 

Skrevet
Kala skrev (2 minutter siden):

Du skjønte vel at det er en troll? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønte vel at det er en troll? 

Håper det bare er troll, men er nok flere som faktisk sitter slik.

• Liker 2
Skrevet

Nei, liker hjemmekontor og den fliksibiliteten det gir, samt slippe å jobbe mye overtid for å ta igjen ting jeg ikke får gjort fordi kollegaer distraherer.

Er utrolig egoistisk å mane til kontor. En ting er smittetrykket, men hvor mye tid mener du du er berettiget til å stjele tid fra kollegaer. Ikke bare med alle distraksjonen de som elsker å være sosiale skaper for andre, men tiden de fratar dem med reising osv. Det skulle nesten vært overføring av lønn fra de som vil ha oppmøte på kontor til de som vil være hjemme, for å kompensere for disse behovene som går på bekostning av de som vil jobbe og ikke "sosialisere".

• Liker 3
Skrevet

Hjemmekontor gjør at den mentale helsen blir dårligere i samfunnet.

Anonymkode: 80f97...ac3

• Liker 5
Skrevet

Nei, det jeg misliker er de som foretrekker kontoret og sutrer jevnt til oss som helst vil sitte hjemme. Hvorfor bry seg så voldsomt om hva andre velger? 

Anonymkode: e243e...098

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...